{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Undervisning eller lejr? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg evd godt jeg har lavet VILDT mange emner om Lille Lyn og mine problemer med hende, men føler ikke jeg er kommet videre og har nu brug for endelig beslutning og hjælp..
Til dem af jer der ikke har læst mine andre emner, kan jeg sige at det handler om Lille Lyn som jeg har STORE problemer med.. Jeg kan ikke ride på hende uden hun stejler og bukker. Hun er umulig at longere, jeg falder altid mindst 3 gange af på en ridetur.. Og i tirsdags da jeg trak en tur med hende, vendte hun sig mod mig, stejlede og sparkede, tog hovedet ned, stejlede igen, sparkede samme sted.. Siden vil hun ikke lade mig komme i nærheden af hende, hun bider når jeg prøver at ae hende, og hun ville knapt nok lade mig strigle hende...

Nå men jeg havde så fåetat vide af folk herinde at det ville være en god idé at tage hende på en ridelejr eller weekend kursus.. Jeg fandt så Susanne Berg, og er nu i fuld gang med at overtale min moar til at give mig lov til at tage på en ridelejr hos hende til sommer..
Men pludselig idag får jeg beskeder og kommentarer om at jeg istedet burde bruge penge på en privat hms lærer og alt muligt..
Men det er jeg i tvivl om vil være godt og hjælpe.. Da jeg tror at Lille Lyn og jeg vil få mest ud af at vi laver noget seriøst træning med hjælp fra prof. folk hver dag i en uge, og bagefter arbejder videre derhjemme..

Men hvad siger i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undervisning eller lejr?
  • #1   24. jan 2009 hvor i landet kommer du fra? jeg underviser i dressur og jordtræning.
    i det hele tager ridning og omgang med hesten på hestens primisser..


  • #2   24. jan 2009 Stejler hun når du rider?
    Hvis ja: Så når du kan mærke hun er ved det, så sparker du bare til den så den går frem af og bliver VED med det !!!(:
    Min egen kan selv finde på det, og det hjælper mig meget !
    og skulle den rejse sig, så sparker du til den !


  • #3   24. jan 2009 em HMS træner/lærer er jo oftest også en proffesionel. og det tror jeg faktisk er det der vil hjælpe mest. der får i jo hjælp hver uge i stedet for bare sølle 5 dage eller hvorlang tid den lejr nu er. og uden at kende dig og din hest er jeg ret sikker på at, jeres problemer tar længere tid aat fikse, end 5 dage.

  • #4   24. jan 2009 Hun står opstaldet i Ballerup/Måløv ca 20min fra kbh

  • #5   24. jan 2009 okay det er en lidt længere kører tur.. og prisen er så derefter.
    men hvis du er interesseret kommer jeg gerne og underviser dig..
    første gang er gratis..

    er du interesseret så send mig en pb.


  • #6   24. jan 2009 Jeg ville ringe til dyrelægen, og få ham/hende til at undersøge den, da det lyder som om den reagere fordi den har ondt.. ellers ville jeg ride en en ekspert inden for hms. det hjælpe altid!(: xD

  • #8   24. jan 2009 Du har nok ret..
    Men det er bare svært da det hverken er mig elelr mine forældre der betaler for hende..
    Det er en dame som jeg tilbød for 2 år siden at hjælpe med at muge ud, og dte har så udviklet sig til at jeg har en slags hel part på Lille Lyn, og passer hende og rider hende som var hun min.. Har også fået at vide af ejeren at hvis nogen spørger skal jeg bare sige hun er min..


  • #9   24. jan 2009 Sorry men jeg tænker bare at det er ligsom 100 andre små ponyer der har fundet ud af at tage røven på deres rytter ?



  • #12   24. jan 2009 Hun er blevet tjekekt ig har ingen smerter.. Er bare umoden..

  • #14   24. jan 2009 Jamen det er hvad kiropraktoren sagde..

    Han sagde at hun var ikke uartig, hun var unmiden. Og hun havde svært ved at lære og forstå ting..


  • #16   24. jan 2009 Det håber jeg..

  • #17   2. feb 2009 Jeg sidder her og gyser lidt ved tanken om hvad der dog kan ske både dig og ponyen hvis der ikke bliver sat en stopper for den adfærd. Jeg ved ikke hvad du har af erfaring med heste/ponyer, udover at du synes det er nogle skønne dyr som alle os andre herinde. Men jeg tør næsten vædde på at det er fordi hesten overhovedet ikke respekterer din rang som førerhest og det gør den forvirret, dominerende og usikker. For at opnå sådan en respekt og tillid skal man have en viden omkring hestes adfærd når de færdes i flok. Kommunikation er helt klart nøglen, men det er med "hestesprog" ikke menneske adfærd og sprog da disse to ting næsten ikke kunne være mere forskellige. Mennesker gør tit ting ved heste for at være ekstra gode ved dem, men som pga. manglende forståelse for hestens naturlige adfærd kan gå hen og skabe potentielle farer. Eks. det med lige at have en godbid med ud til hesten når man skal hente den ind. At kysse og nusse den på dens dejlige bløde mule hele tiden - det giver anledning til at begynde at nappe og i menneskeøjne bide.
    Hvor er dine forældre her?? De er simpelthen nødt til at hjælpe dig med at få noget hjælp fra en proffessionel og så må du en tur på biblioteket og på nettet og studere hesteadfærd og håndtering! Du står med flere hundrede kilo kraft du ikke kan håndtere.....

    Sikke en smøre men jeg måtte af med det, lov mig du får noget hjælp. Alt dette forudsætter jo selvfølgelig at hesten ikke fejler noget fysisk som forårsager denne farlige adfærd.



  • #18   2. feb 2009 Hey (:
    Du har HELT ret i alt det du skriver! Det var jeg bare ikke klar over, før jeg havde en ude og hjælpe mig i sidste uge! smiley
    Hun har INGEN respekt for mig!
    Men jeg valgte at få undervisning istedet for lejr, og allerede nu er der forskel! Vi er begyndt at træne forskellige respekt øvelser, istedet for at ride.. Og hun er allerede begyndt at forstå at hun ikke bare må gå hen og skubbe til mig, og bide...

    Mine forældre har næsten intet, for ikke at sige overhovedet intet med mig og hestene at gøre.. Jeg havde dog deres opbakning, lige indtil Lille Lyns nummer smiley Men de har ingen forstand på heste.. Skal dog lige siges, at jeg får masser af hjælp fra andre på gården, som er heste kyndige, så står overhovedet ikke alene (:

    Men altså nu får jeg undervisning, og håber så bare det begynder at gå bedre! smiley


  • #19   2. feb 2009 Århhh det er jeg SÅ glad for at høre. Arbejde fra jorden er helt sikker vejen frem, så du får etableret et sundt forhold til den ponze og i kan få rigtig mange gode stunder sammen fremover.
    Du har indset at du ikke kan stå alene, har fået hjælp og det er de første store skridt.
    Riiigtig god fornøjelse med det, og pas på dig selv ;o)


  • #20   2. feb 2009 Det er netop det..
    Så indtil jeg kan styre hende fra jorden, har jeg droppet ridning HELT på hende.. Hun skal genoptrænes fuldstændigt, og denne gang skal det være en god oplevelse så vi tager det stille og roligt (:

    Taak (: Skal jeg nok smiley


Kommentér på:
Undervisning eller lejr?

Annonce