{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Bliver unghestene trænet for hårdt? {{forumTopicSubject}}

Og med dette mener jeg ikke os personligt men vores forbund, Dansk Rideforbund, jeg tænker bla på kravene for ungheste championaterne.




Navnet ændres til Dansk Ride Forbunds Championat for ungheste, således det fremgår at det alene er Dansk Ride Forbunds arrangement/turnering, og Dansk Ride Forbunds navn markedsføres.



Denne kommentar bryder jeg mig personligt ikke helt om. For syntes det er at presse rigtig mange heste at være klar til de championater.



Bla skal de som 4års gå lc i spring (Fair nok kan jeg tænke et eller anden sted) MEN de har ikke haft en ærlig chance for at komme ud og se noget inden eftersom de bliver kastet direkte ud i championaterne, da de ikke må starte andet før til August det år de fylder 4.



Så som 5års skal de rende La. Personligt (Igen) syntes jeg dette er et MEGET stort spring.



Og så undres folk over at vi har så mange skadede heste og at levetiden ikke er så lang for en sportshest?

Vi har en rigtig fin 5års springhoppe, hun bliver bare ikke startet i championatet i år da vi syntes det er synd og at presse hende. Hun har været redet sidste år af Linnea Ericsson og hende og hendes far var ikke i tvivl om at dette bliver en SUPER hest, men du kan IKKE gå ind og presse hende til at gå championater, dette resulterede i at de jo ikke kunne have hende i træning, der skal jo være plads til nogle de ved bliver klar.



Hvor mange "Alm. mennesker" ser du også i finalerne? Det er jo største delen af starterne hvor det er "kendte" navne.

Jeg syntes det er synd og skam at gøre det på denne måde, da der står rigtig mange fine heste rundt omkring som aldrig bliver opdaget pga måden championatet bliver holdt.



Ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, ville bare ud med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver unghestene trænet for hårdt?
  • #1   1. maj 2009 Sys alt for mange mennesker har travlt med at komme frem med deres heste, hestene presses og skal allerede i en tidlig alder ud og vise hva de kan.


  • #2   1. maj 2009 Det er et spørgsmål om PENGE


    PENGE PENGE PENGE PENGE

    OG PRESTIGE....


  • #3   1. maj 2009 Der er jo en grund til at man oftes ser kende ryttere i finalen, netop fordi der er en grund til at de er kende ;P. Folk som Blue Horse HAR jo hestene, og kan avle super heste på topplan, det er der de lever af. Når man så har sådan en kanon hest sender man den jo ikke hen til en amatør rytter som kun kan ride den 3-4 gange om ugen fordi personen har et fuldtidsarbejde ved siden af osv. Man sender den self. hen til folk med erfaring, folk som lever af det, og som har erfaring, tid og muligheder for at træne hestene ordenligt. Det er jo i bund og grund forretning

  • #4   1. maj 2009 Ja fatter ikke DRF ikke går op i sunde heste der kan leve længe istedetfor at presse unge heste ud i mærkelige prøver..

    Synes også de bliver presset alt for hårdt, mange af de unge heste får jo ikke en chance for at kunne opbygge muskelmasse til at bærer sig selv til dressur delen, og deres ben bliver presset unødvendigt under deres springprøve.. Kan ikke forstå de ikke bare lige kan vente et år eller to, så vil hestene holde flere år i den anden ende!

    Har feks hørt at den engleske Michael Whitaker først springer højt når de er 6 år... Men dette kan selvfølgelig have ændret sig smiley


  • #5   1. maj 2009 Vores 5års render da også kun Lc pt. Syntes det er for meget at presse dem op i højere klasser allerede. Hun kan sagtens højden er intet problem for hende. Men vi, min træner/hendes rytter min kæreste og jeg er enige om at hun skal fungere i mange år og ikke kun nu og her. Hvilket er lidt synd. Hun er salgshest og ville være godt at tage hende til championat. Men vi vil IKKE presse hende til det.

  • #8   1. maj 2009 Ja nogle steder bliver der, desværre, gået for hårdt til den. Både indenfor springheste/ponyer, dressurheste/ponyer, islandske heste osv osv osv

    Oftest ser man jo, at hesten skal "gå ned med hovedet" før den knap nok har lært at trave! Oftest er folk mere fokuseret på hovedet end på, om ryggen og bagbenene kommer med og arbejder korrekt. Hvilket jo er enormt synd, da hesten så slides unødigt!

    At 4-årschampionaterne foregår i LC er fair nok. I hvert fald i dressur! Spring der virker LD/LC som fair.

    Men ja, 5-års burde egentligt "kun" være LB! For nogle heste er ikke klar og bliver dermed presset mere end hvad godt er!

    Her tilrider vi de islandske heste når de er 3½. Det har vi bestemt ikke travlt med! De bliver ikke bare redet i hallen, nej 5-6 gang de har rytter på, er de håndhest i skoven (længe leve den gamle rolige avlshingst Hlekkur som finder sig i at ride ud med unghestene!!) Dermed får de set meget. Når de så har fået "nok" får de hvilepause. De som er klar til kåring som 4års, kommer til kåring. De som ikke er, bliver gemt. Er de først klar når de er 7, så kommer de til kåring når de er 7... Dog vælger vi hele tiden heste fra, som "ikke er gode nok" og bliver solgt som ride/skovtursheste.


  • #9   1. maj 2009 Ja det synes jeg.

    Jeg er indehaver af en 4 års, og vi skal ud og ride 4 års championat i dressur. Har ingen forventninger om at vinde noget, sidder på en lille hest, med en lidt knap trav (som tilsyneladende er den vigtigste gangart i dressur) og en lidt kedelig galop, men jeg synes at dressurchampionatet er i orden for 4 års, man skal jo egentlig bare dukke op og ride ldt rundt.

    Så vi tager det som en chance for at komme ud og kigge lidt, gør hesten god figur er det da altid dejligt, men hvis han ikke kan koncentrere sig så sk*de være med det... Der går ikke noget af mig bare fordi der sidder en dommer der ikke mener han spjætter nok med forbenene i trav...

    Overvejede længe om han skulle gå spring dsa, men har besluttet mig for at han slet, slet ikke er klar, synes 1m. er alt for meget for en 4 års, for slet ikke at nævne 5års championatet!

    Det var bare min totalt usaglige mening, baseret på min totalt uempiriske mavefornemmelse;o)


  • #10   1. maj 2009 der er også en grundt til at varmblodsheste har en gennemsnits levealder på 5 år. de blir avlet til at skulle vokse ekstremt hurtigt så de for lange tynde ben der ik kan bære hestens kroppe og derfor så mange ben skader..

    Jeg syntes såvel det forrygt at en fuldblods hest bliver tilredet som halvanden årig og som 4 årig bliver den kaseret fordi den er for gammel.


  • #11   1. maj 2009 Jeg synes mange ungheste bliver redet hårdt som du siger.
    Selv bliver vores ungheste tilredet i løbet af sommeren. De kommer lige til kåring, og det det. Så for de pause. De bliver ikke redet efter august, hvor de for lov at gå i et halvt år som vildheste. Det vil sige i den tid ser de ikke skyggen af en sadel, hovedtøj eller longering. I april longere vi dem så, før de starter op igen. Har hestene brug for det, for de pause igen i sommerferien, også begynder det at blive em lille smule hårdt for dem. Men kan de ikke klare det, for de igen pause.
    Vi går personligt meget op i at de ikke som fire års ikke laver andet end at rende rundt med rytter.


  • #12   2. maj 2009 Det er jo babyheste..

Kommentér på:
Bliver unghestene trænet for hårdt?

Annonce