{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
360 visninger | Oprettet:

Spring promblemer? ;b {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Hvad gør I hvis jeres hest/pony er bange for et spring, stopper eller løber udenom? (nu mener jeg på hjemmebane, når man har normal hverdagstræning i spring.)

Har lidt problemer med 3 spring der hjemme. :b De er AAAAALLLT for farlig mener drengen. smiley

Hvad gør i hvis jeres heste ikke vil over, kunne jeg godt tænke mig at vide. Måske har i nogle gode idéer.

Mvh Tine



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spring promblemer? ;b
  • #2   27. jun 2009 det kan hjælpe og lade hesten, skridte stille og rolig over og undersøge springet. men ellers start med en lille bum, og gå så videre stille og roligt. prøv evt, af få en eller to til af stå i siderne og guide hesten over smiley

    Øvelse gør mester ! smiley

    Held og lykke med det smiley


  • #3   27. jun 2009 tak for jeres svar.
    Jeg ved ikke hvad det er med ham, han bryder sig bare ikke om for meget fyld. Så jeg starter med at ride gemmen støtterne (uden bomme) og derefter små spring, og så højere og højere.

    Også hvide bomme kan han ikke lide at springe over, men der har jeg så også fået fortalt at hesten har lidt sværere ved at måle afstand, når bommen er hvid.

    Kunne bare så godt tænke mig at træne ham så meget at han ikke ville kigge på springene til f.es. stævner. At han bare ville være ligeglad. smiley


  • #5   27. jun 2009 Sætter springene ned og rider på i trav nedsidning, så man kan støtte hesten ordenligt hele vejen hend til springet...

Kommentér på:
Spring promblemer? ;b

Annonce