{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trafiksikker, -men hvordan?
  • #2   2. jul 2009 Men kan man ikke gøre det 2 mand? Og mener du ture ved vejen og sådan? Hun er 100 % sikker ved cykler. Og også traktore, men hun kan ikke lide når de køre hurtigt! Vi har en lang allé (vej) ned til gården Og der er hun helt rolig hvis der kommer en bil, traktor men ikke helt lasbiler da de altid køre lynhurtigtg nedad!!!

  • #3   2. jul 2009 En masse trækture ved vejen det kan i sagtens gøre sammen, men sørg for at gå steder hvor du kan trække godt ind til siden når der kommer biler.
    Til og starte med kan det være en god ide at stoppe op og vende hesten så den kan se hvad der kommer og igen ind til siden så den ikke hopper lige ud foran hvis den bliver bange.

    Eller stil den på fold tæt ved vejen så bliver den hurtigt træt af og blive bange i stedet for at spise smiley (det gjorde min og jeg har aldrig haft problemer)


  • #4   2. jul 2009 Jeg tror ikke min far vil ofre hans marker ved vejen;) Men det kunne være en idé med de der trækture! Engang fi september sidste år tror jeg det var, ville vi ptøve op til vejen med dem, får at set hvad de entelig siger til biler! Min søsters pony blev så bange da der kom en bil susende forbi at den trådte en stor tot hår ud af halen på sig selv (halen var ikke for lang!) Og nu har hun bare en rigtig tynd hale!

  • #5   2. jul 2009 Det med halen kan jo desværre ske.
    Hvis i går i gang med projektet skal i gå flere gange om ugen helst hver dag.
    Start evt. med at bare at finde et godt sted hvor I bare kan stå en time eller to igen med masser af plads så hesten får mulighed for at finde ud af at de der dumme biler altså ikke lige pludselig kunne finde på og hoppe på dem. Og husk lige trense på så I har mest mulig kontrol.


  • #6   2. jul 2009 Tak smiley

  • #9   2. jul 2009 Start med at gå forbi en bil der holder hundrede procent stille, når hun er vant til det så lad en holde motoren igang mens du går forbi.. lidt efter lidt øger du det, men at en person kører forbi jer, og til sidst skulle det gerne ende med at i kan gå på en mindre trafikkeret vej.. og i starten vender du bar hovedet mod bilen, så den ikk bliver forskrækket..

    men vil råde jer til at vende hestene fra at være sammen, for det bliver et marridt sener hen


  • #10   2. jul 2009 Det skal lige siges at vi IKKE vil vende ponyerne fra hinanden! De skal begge have føl, næste år og føllene vender vi til at ride selv.. Nej tror bestemt ikke det bliver et maridt. vi har haft dem i 1 ½ år nu. vi kan godt ride på folden hvor den ene er i boksen og det er også fint nok.. ellers ridder vi altid i skoven! smiley

  • #11   2. jul 2009 Okay.. nu vidste jeg jo ikk hvad i red osv.. og troede det var sådan noget med at de gik fuldstændig amok når de ikk kunne se hinanden:) men jeg har i hvertfald givet mit foreslag til hvordan i gør den trafiksikker

  • #12   2. jul 2009 Ja smiley Og det er jeg glad for hehe smiley De vrinsker lidt når de er væk fra hinanden men det er mest den der bliver efterladt smiley Det bliver bedre når vi har 4 heste ,, så kan de holde hinanden med selvskab smiley Og tak for forslaget smiley

  • #13   2. jul 2009 ja okay.. troede det var meget værre.. tihi..
    Men held og lykke


  • #14   2. jul 2009 Tak ;D

  • #16   4. jul 2009 Tak smiley

Kommentér på:
Trafiksikker, -men hvordan?

Annonce