{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Hvad gjorde jeg forkert? (dressur) {{forumTopicSubject}}

Ja, først og fremmest vil jeg lige sige, at i går var det min første dressurtime i 2 år og på en fremmed pony. Min pony, som for nyligt er blevet aflivet, skridtede jeg nemlig kun på tur en sjælden gang, så det er jo MEGET lang tid siden, jeg sidst har redet "rigtigt".

Nå, men problemet var, at hesten, jeg red, ignorede mine signaler, når jeg ville stille den ud mod/ bøje den ud mod væggen i ridehuset. Den tog ligesom bare biddet og begyndte at løbe hurtigere uden at reagere. Det jeg gjorde var, at tage blidt i tøjlen ud mod væggen, lagde benet ud mod væggen en smule tilbage og støttede godt op med indvendige. Er det ikke rigtigt? Så den bliver rundet? Jeg havde rigtig svært ved at ride den, fordi den bare løb hurtigere og hurtigere, når jeg ville arbejde med den. Halve parader virkede ikke så godt smiley

Men det er jo sikkert mig, der har fat i den gale ende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gjorde jeg forkert? (dressur)
  • #1   12. aug 2009 Altså det kan jo godt være at ponyen er utrolig stiv i halsen og musklerne så den simpelt hen bare ikke kan bøje sig, nu ved jeg jo ikke hvordan ponyen er eller om den bliver redet i dressur. det kan jo også være den ikke har prøvet det før og kun lyttede til dine ben, men jeg ved det ikke

  • #2   12. aug 2009 Ja, det virkede nemlig sådan. Når jeg vil stille den udad, så lagde jeg benet en smule tilbage og det indvendige frem og støttede op, men så satte den i galop ind i mellem.

    Tror måske bare, at benene skal bruges ekstra ekstra ekstra meget ! smiley


  • #3   12. aug 2009 Men ejeren fortalte, at den ER stiv i halsen til den ene side i øjeblikket, men det irriterede mig bare, at den så bare løb, uden jeg kunne gøre noget ..

  • #4   12. aug 2009 Men jeg placerede mine ben rigtigt ikke? Lad os sige, jeg rider venstre volte og lægger højre ben lidt tilbage og venstre lidt frem?

  • #5   12. aug 2009 Hvis du skal bøje hesten ud af, skal det udvendige ben ligge fremme ved gjorden, så hesten har noget at bøje sig rundt om. Hvis du tager udvendige ben til bag og indvendig ligger fremme, er det jo som et galop signal og kan være at den ind mellem har misforstået dig siden den satte i galop..

  • #6   12. aug 2009 Gitte J

    Ja, det er nok noget i den stil, der er problemet. Jeg skal nok bare lige i gang igen efter en meget lang pause, men jeg vil prøve at huske det til en anden gang smiley


  • #7   12. aug 2009 Tina J

    Nu rodede jeg også lige lidt rundt i venstre og højre volte. Men ja, du har ret. Jeg har måske bare kommet til at lægge det ben, den skulle runde sig om, for langt tilbage, selvom jeg prøvede ..


  • #8   12. aug 2009 halve parader, halve parader, halve parader. også selv om den ikke reagerer, det skal DEN jo også lære.

  • #9   12. aug 2009 Ja, kan godt være, at dit ben kom lidt for langt tilbage, så din hest ikke havde noget at runde sig om.
    Men jeg vil nu mene, at det vil være godt at tage små tag i tøjlen i den side, hvor hesten skal runde sig til, idet du siger, at du følte, at hesten tog fat i bidet - så små tag samtidig med et pres fra benet for at få hesten til at løsne.
    og som TEAM RORK siger, så er halveparader også en god ting, da hesten ikke skal løbe væk fra dig.


  • #10   12. aug 2009 Okay, tusind tak for hjælpen. Nu håber jeg ikke, jeg fik forvirret den stakkels hest alt for meget smiley Men det er godt at vide, hvad jeg kan prøve en anden gang smiley

  • #11   12. aug 2009 Arg mon dog det var så galt.. og ellers retter du bare op på det næste gang.. smiley din hest bærer med sikkerhed ikke nag, så han giver dig gerne en chance til.. smiley

  • #12   12. aug 2009 Tina J

    Det håber jeg. Men igen tusind tak for hjælpen! smiley


  • #13   12. aug 2009 Kunne din ridelærer ikke fortælle dig, hvad du gjorde galt? smiley

  • #14   12. aug 2009 Tror bare lige at i skal igang smiley

  • #15   12. aug 2009 Altså måske du skulle starte lidt mildere op som start, nu du ikke har redet længe. Lær hesten at kende, rid med løsere tøjler, og så lav bøjninger senere når i begge har styr på hiandens signaler og ja vil så helt klart forslå at starte op med ridelærer, men det var der måske smiley
    Men ja invendige frem udvendige tilbage har alledage været galop anspring, men så ved du jo hesten kan det.
    Men som de andre din balance og rytme er vigtig, inden du kan begynde at kræve af hesten, rid så tit som muligt, med uden bøjler med uden sadel, hvis du kan og tør, og så skal alt det andet nok komme smiley


  • #16   12. aug 2009 Nej, hvor jeg føler mig dum nu, men har jo heller ikke galopperet i 2 - 2½ år nu, så det tænkte jeg slet ikke over ö Jeg har jo bare tøffet rundt på min egen og er lige så stille kommet ud af alt det der.

  • #17   15. aug 2009 Ofte løber heste jo for at komme væk fra noget ubehageligt, så sandsynligvis er det ikke rart for den at bøje sig til den side, og måske forstår den ikke helt dine signaler, da den ikke er helt vant til dig endnu. Så I skal nok lige give det lidt tid, i roligt tempo. Masser af parader og overgange så den ved hvad det er DU mener.

Kommentér på:
Hvad gjorde jeg forkert? (dressur)

Annonce