{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

galop og longe {{forumTopicSubject}}

da jeg har fået afvide at jeg først skal lære min hest galop i en longe har jeg tænkt mig at gøre det. jeg har bare 1 problem

min hest kan ikke gå i longe, hun søger ind til mig hele tiden, men når jeg så endelig for hende der ud, så lige så snart jeg tager lidt i longen for hun skal dreje kommer hun helt ind til mig:S
hun er ikke ´bange for piske så lige meget om hun får end i røven eller lige ved siden af hende rykker hun sig ikke:S

hjælp..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  galop og longe
  • #1   19. feb 2010 Er det ikke bare at drive hende ud og blive ved med at drive på hende til hun er hvor hun skal, så belønner du ved ikke at drive mere, indtil hun søger ind igen... smiley

  • #2   19. feb 2010 nej så nemt er det nemlig ikkeXD
    men tror jeg skal havde en til at endten, side eller gå ved siden af imens jeg longere:D


  • #3   19. feb 2010 Ja altså jeg startede med at lære min galop i longen, da jeg købte ham som en meget nervøs 5års, det virkede rigitg godt på ham, så det kan jeg varmt anbefale.

    Hmm ja kan godt se du har et problem, jeg har også selv lært min at blive longeret, og vil forslå dig at få en person til at løbe rundt med den i longen. På den måde vil den til sidst forstå hvid du vil have den til og på den måde være minde og mindre afhængig af at have en til at fører den rundt.´
    (det er også en rigitg god måde at lære den signalerne for "stop, skidt, trav og galop)

    held og lykke

    - Isabella smiley



  • #4   19. feb 2010 oka vil jeg prøve:D
    tak:)


  • #5   19. feb 2010 hun reagere ikke på pisk.

  • #7   19. feb 2010 jeg bruger ikke pisken forkert!!! bruger sjældent pisk...
    jeg har bare lært hende at havde tillid til mig selvom der er en pisk der svinger frem og tilbage..


  • #9   19. feb 2010 vil heller kunne ride på min hest uden hjælp end med pisk og spore.
    desuden reagere hun hvis den er på hendes skuldre og det er der hendes spring pisk skal være:)


  • #11   19. feb 2010 har set flere der longere uden pisk, så hvorfor kan jeg ikke.

  • #13   19. feb 2010 hehe oka:)

  • #14   19. feb 2010 Vil råde dig til at træne hende i at lystre specille tegn fra dig. Jeg er en af dem der aldrig longere med pisk på min. Jeg kan også slippe hende løs i ridehuset og stadig få hende til at lystre tempo- og retningsskift.

    Har lært hende at gøre volten større ved at løfte den ene ben frem mod hende, ikke voldsomt bare roligt. Hun går straks ud i volten.

    Hun parrere hvis jeg bukker for hende, og herefter kan et skridt frem sætte hende i skridt.

    2 hurtige "løbe" skridt på stedet sætter hende i trav, og et gadedrengehop springer hende an.

    Det er utrolig nemt for mig at longere, og min hest er afslappet og 100% opmærksom på mig hele tiden.


  • #15   19. feb 2010 oka tror jeg, jeg vil prøve at træne lidt:D

  • #16   20. feb 2010 Tinne . Artesia & Escape .
    Hvordan har du lært hende det ?
    Det var utroligt smart smiley


  • #17   20. feb 2010 Pia K: Tja, hvis du starter med det nemmeste, nemlig galopanspringet har jeg faktisk aldrig mødt en hest der ikke lystrede dette signal allerede efter første gang jeg longerede den. Men fremmede heste plejer jeg gerne at have en dressurpisk med, hvis de er meget sløve, men ellers klikker jeg bare med tungen og laver gadedrengehop. Når hesten så gør det rigtige, altså springer an, så roser jeg. Den fanger de gerne efter 2-3 gange.

    Paraden tager lidt længere tid, men er stadig nem at indlærer. Du starter med at gå helt ned på hug, og rose når hestens nysgerrighed for den til at stoppe op og kigge. Når den først er på plads gør du bare tegnet mindre og mindre, indtil du som mig bare kan synke lidt sammen og kigge ned i jorden, som et let buk.

    Skridt og trav er mere nuanceret, og her må du bare gå frem efter samme princip. Altså rose, når den forstår signalet. Men min hest gør gladeligt det samme som mig, og for hende ser det ud som om jeg traver når jeg løber med lange skridt, og hvis jeg tager to skridt og klikker med tungen så skridter hun.

    Ang at gå ud i volten, så handler det om at mange, når hesten går ind i volten, bakker, for at holde tovet stramt. Man må aldrig lade en hest flytte sig, så hvis min går ind mod mig, så går jeg frem mod hende, eller nu løfter jeg bare benet frem mod hende, som tegn til at hun ikke kan flytte mig, og ikke skal prøve.

    Håber det hjalp lidt. Det er en fornøjelse at longere når det kan gøres så præcist som jeg kan. Kan efterhånden springe hende an fra parader og lave parader fra fuld galop, så lydig er hun overfor mine signaler.


  • #18   20. feb 2010 Det handler noget om at lærer hende om hvor grænsen går, altså. Det med at man skal respektere hinandens grænser (-: Du kan evt. få nogle gode tip til det i horsemanship bøger. Fx den der hedder "At Danse Med Heste" mener det var den jeg læste noget om det i (-:

    Jeg skal ikke gøre mig for klog på det, for da mig og Asterix forsøgte med det gik det heller ikke særlig godt (-: Men jeg kunne for det meste nøjes med at holde pisken foran ham hvis han søgte ind.

    Jeg startede med at trække rundt med ham og så gav jeg ham længere og længere line. Dvs vi gik rundt på hovslaget (-: til sidst stod jeg så bare inde i midten : D


  • #19   20. feb 2010 Da min skulle lære at longere, lærte vi ham stemmekommandoen "ud" smiley Den reagerer han nu på ved at gå væk fra os - altså ud på volten smiley

  • #20   20. feb 2010 Jeg har lært min hest at gå ud på volten/gøre volten større ved at flytte skulderen ud smiley

  • #21   19. feb 2011 følger lige med i tråden, har fået ny hest og jeg må sige jeg er udfordret. hun søger til mig som klister og jeg skal virkelig jage hende ud på volten, hvilket jeg synes er urimeligt for hende og mig!... hun vender fronten imod mig og står stille, drejer på en femøre såsnart hun ser jeg stiller mig i vinkel til at drive hende bagfra...what to do, jeg har planer om at få en anden til at longerer hende og se hvad jeg gør fejl hvis hun kan med en anden så...
    Det har aldrig været et problem før men andre heste. Hvis jeg presser hende, ja så bakker hun bare..
    Nogle ideer?.


Kommentér på:
galop og longe

Annonce