{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Rebgrime til Bidløs Ridning. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er.. smiley
Ja altså, nu ligger jeg lidt i et problem. Jeg har denne her unghoppe, som jeg rider bidløst. Ingen kommentarer på det, da jeg kender hende.. ;D
Jeg anskaffede mig en rebgrime, da der var så mange der sagde; Rebgrime? Iiih, åååh fantastisk! Så jeg tænkte da; jada, det skal nok hjælpe.. Men nej? Ligeså snart jeg puttede den på hendes skrøbelige hovede, og red fremad, begyndte hun at stejle. Hun ville ikke gå til den side jeg bedte hende om, selvom jeg brugte ben og sæde så godt som muligt.
Så tænkte jeg selvfølgelig, det er nok fordi jeg rider uden sadel. Og vupti, på med en lækker bomløs sadel. Det hjalp ikke. Hun virrer med hovedet, og ligeså snart jeg lægger rebgrimen på, så bliver hun muggen og virker også lidt frustreret.. s; Når jeg så lægger normal grime på hende, og rider i den, stejler hun kun 1-2 gange i løbet af en halv time.. Det er en dårlig vane, men med rebgrimen gjorde hun det bare 6-15 gange i løbet af en halv time. Jeg tænker jo straks, at det vel er rebgrimen? Er det fordi den trykker på nogle nerver, og det bryder hun sig ikke om? Eller er det bare fordi hun forbinder den med noget dårligt, ligesom biddet? Jeg er lidt frustreret.. Ikke fordi jeg ikke vil ride med grime, men mere fordi jeg ikke ved hvad der er galt..
Ingen onde kommentarer, da jeg virkelig ligger meget tid og kræfter i hende.. Prøver alt hvad jeg kan..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rebgrime til Bidløs Ridning.
  • #1   6. mar 2010 Du skal ikke ride med en grime. Køb en bidløs trense. Der er nogle forskellige.


  • #2   6. mar 2010 Hvad er der galt med en grime? Hun reagere godt, og er ikke sur på den.. Desuden er det en catago grime, med sådan noget halløj, så hun hverken får slidsår eller noget??

  • #3   6. mar 2010 hej smiley jeg var lige inde at kigge på din profil med hende. Umiddelbart ser det ud som om det sidder meget langt oppe? trykket vil lægges endnu mere i hendes nakke når du rider i reb grime? prøv at gi hende mere fine signaler . En rebgrime er "skarpere" end en normal grime

    Mvh Gry:)


  • #4   6. mar 2010 Har du prøvet en Hackamore , det virkede rigtig godt på min hest ..

  • #5   6. mar 2010 Hvis du støtter dig på tøjlen skal du ikke prøve Hackamore!!
    Generelt synes jeg ikke man skal ride en følsom hest hvis man støtter sig på tøjlen men det er jo ikke det du spørger om smiley
    Er din hest tjekket helt igennem? Lyder ikke så heldigt at den stejler minimum 2 gange pr ridetur!
    Jeg ville prøve at indøve alle signalerne fra jorden igen og se om hun reagerer ligeså voldsomt der!


  • #6   6. mar 2010 Katrine P
    enig. En hest bør ikke stejle så meget.


  • #7   6. mar 2010 En reb grime er beregnet til arbejde fra jorden. Knuderne skal sidde bestemte steder, og man bruger et tungt reb til den.

  • #8   6. mar 2010 Jeg har haft en proff ude, og hun sagde at det var fint, at jeg red i rebgrime. Jeg har prøvet fra jorden, og der er hun ligeså voldsom. Det kommer dog an på lige hvordan og hvorledes. Jeg støtter mig IKKE til tøjlen, kun det der er nødvendigt. Jeg bliver nød til at bruge tøjlen somme tider, fx når jeg skal dreje hende, så antyder jeg det også i tøjlen. Hun er ikke tilredet så godt, og er derfor ikke helt klar over ben signalerne endnu. Heller ikke når jeg rider med andre ting...
    Jeg vil ikke ride i hackamore, da jeg synes det er for dem der gerne vil ride bidløs, men ikke tør give hesten frihed.. Og det er bestemt ikke sådan jeg rider.


  • #9   6. mar 2010 Meningen med rebgrimen, er at du giver signaler gennem det tunge tov. Det gir nogle små signaler videre til de knuder der er i grimen. Du fæstner tovet, i den store lykke neden under hagen på hesten. Hvor ville du fæstne tøjler?

  • #10   6. mar 2010 Krikken...
    Man kan da godt ride i en rebgrime! Tovet er så langt at du bare sætter den løse ende af tovet fast i løkken under hovedet og vupti så har du tøjler!


  • #11   6. mar 2010 De fungerer så kun med træk nedaf.
    Det ville jeg ikke gøre.


  • #12   6. mar 2010 Ej! Der er da virkelig mange der rider i rebgrime (og alm grime for den sags skyld) Når du trækker til siden bliver der jo også trukket til siden i grimen selvom den er bundet for neden!
    (nu skal man jo så helst være uafhængig af tøjlehjælp)


  • #13   7. mar 2010 Men indtil videre, har jeg egentlig ikke fået svar, på mit spørgsmål? Tror i det kan have noget med rebgrimen at gøre? Altså hendes adfærd...

  • #14   7. mar 2010 Alene rebgrimen=nej
    Men tror da den er med til at fremprovokere nogle underliggende problemer.

    Mvh Gry


  • #15   7. mar 2010 Der er hovedsagligt ikke noget galt med at ride i rebgrime, når man ikke rider dressur eller andet mere 'alvorligt'. Når man kun rider 'hygge' behøves man jo ikke give så fine signaler.
    Du skal bare sørge for at bruge tøjlen så LIDT som muligt, da rebgrimen giver nogle 'skarpe' signaler.
    Men generelt lyder det ikke ås godt at hun stejler på hver ridetur.. har du fået hende tjekket? Få en dyrlæge eller en kiropraktor-troldmand til at kigge på hende. Ellers kan du også prøve at ride hende med en form for bidløst hovedtøj.
    Men hvis hun også gør det fra jorden, og det bliver værre med rebgrime, så er der nok noget med rebgrimen der ikke lige fungerer for hende.. så drop den, hvis det ikke bliver bedre. Men jeg kan ikke lige umiddelbart se hvad der er galt.

    Held og lykke smiley


  • #16   8. mar 2010 Er den tjekket for smerte ?? ellers så skyldes det jo ofte at drejet ikke fungere ordentligt (og drej kan let være endnu svager = mere stejl i en rebgrime)..
    Og man kan sagtens ride i en rebgrime, men man skal have blide hænder og ikke ride med kontakt.. og så skal den aller helst bindes op til en natural hackamore


  • #17   31. jan 2011 jeg rider enten uden udstyr eller med rebgrime har også en bidløs trense til mere seriøs ridning. men du kan jo som jeg også gør prøve uden noget udstyr. og min er kun 4 år og er ikke redet helt til(mangler kun venstre gallop) og jeg kan ride på marker osv uden udstyr uden han gør noget. smiley

Kommentér på:
Rebgrime til Bidløs Ridning.

Annonce