{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Småt gående på bagben {{forumTopicSubject}}

Rider for tiden en vallak på 9 år, som er ca. 160 i stang. Men han bliver mere og mere småt gående på bagbenene. (Det skal siges at moren også var småtgående, men mere grundet at hun kun var 152 i stang)
Er der nogen der har nogle gode øvelser, som kan få ham til at træde mere ind under sig?
Det skal siges at han ikke har været redet i meget lang tid, og er blevet godt rund og er bestemt ikke smidig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Småt gående på bagben
  • #1   12. jul 2010 hvis den bliver mere og mere småt gående, så er der jo noget galt.....!

    få den undersøgt


  • #2   12. jul 2010 Min hest er også småt gående, men det har hjulpet utrolig meget, efter vi er startet på akademisk dressur og især efter at træne indundergribning af inv. bagben via voltearbejde.

  • #3   12. jul 2010 Bare fordi en hest er lille er det ikke ens betydning med at den er småt gående smiley
    alle heste kan fra naturens side træde ind til sit tyngdepunkt.

    Men det lyder somom der kunne være noget galt i krydset og/eller bækken. er ikke helt ekspert.

    Jeg ville få fat i en kiropraktor


  • #4   12. jul 2010 kiropraktor helt sikkert...
    Evt også få bagsko på den, hvis den ikk har det i forvejen?


  • #5   12. jul 2010 i mit hovede er der kun 2 mulige problemer:

    1: Hesten har en skævhed, eller noget der sidder forkert på den ene eller anden både i ryggen/bækkenet.

    2: Den bliver redet forkert.



  • #6   12. jul 2010 Som Sandie siger, så kan det tyde på der er noget galt..

    Den kan enten have ondt et sted nok omkring bagparten, svært at sige hvor eller ryggen..

    Det bedste ville være at få en massør ud så hun kan finde ud af hvor der skulle sidde noget..

    Men ellers så tag en pause fra ridning, hvor du lader ham, gå fri på banen, så han stadig får motion..
    Så kan du begynde med at longere hvor du kan starte med noget bom arbejde og opfordrede til at han arbejder sig frem og ned, så han bliver strukket ud i ryggen smiley


  • #7   12. jul 2010 MLC: Har også overvejet frem og ned søgning rigtig meget!

    Hestegalleri's Mirakel: Jeg har redet ham to gange siden ferien begyndte, og han er ikke blevet redet i laaang tid. Det eneste vi gjorde var at skidte og trave lidt på folden, intet seriøst. Det var min mor (ejeren) som kommenterede det.


  • #8   12. jul 2010 Hvis han ikke er redet i lang tid, kan det også være balancen der er dårlig..

    Start stille og rolig op igen, så kommer det nok igen smiley Han muskler skal også bygges op igen, forlang ikke samling af ham i starten, der ville jeg kun gå efter, frem og ned, indtil han er i stand til at bærer sig selv..

    Det tager tid, men det betaler sig i den anden ende smiley Er glad for at jeg gjorde det smiley Og jeg idag har en hest som kan bærer sig selv..


  • #9   12. jul 2010 MLC: Lyder lidt mere realistisk smiley
    Tusind tak for det! Tvivler på en tyk hest som ikke har været redet pludselig bliver skæv i ryggen/krydset/bækken osv. smiley


  • #10   12. jul 2010 Trine K: Okay, så er det jo ikke ridningen :). Men så skyder jeg på der er noget i rygge/lænden der ikke sidder ordenligt. Det kan også vis den jo ikke har så mange muskler pga. manglende træning, være derfor, da der så ikke er nogen muskler til at støtte op om det hele inde i den smiley

  • #11   12. jul 2010 Trine K- nu er det jo langt fra kun ridningen som kan gøre hesten skæv, grimelege kan rykke nakkehvirvler og hvis nakken bliver skæv belaster den en side mere end en anden og derved bliver skulder/bækken/hofte/lænd el. lign "trænet" skævt, også selvom den ikke bliver redet. Min hoppe blev ikke redet da hun blev skæv, der blev hun "voldtaget" af en vallak...

  • #12   12. jul 2010 Min hest blev småtgående og det viste sig at være spat. Hesten kan også " gå på tær " hvis de har for små sko på, eller andre problemer med hovene. Ligesom at særligt skævt bækken og skævt kryds kan få dem til at gå "småt"

  • #13   12. jul 2010 Hvis det ikke er fordi hesten fejler noget, kan det hjælpe med travbumme, da det tvinger hesten til at tage større skridt. på den måde kan man få mere "gang i" bagparten, og få bagbenene mere ind under hesten

Kommentér på:
Småt gående på bagben

Annonce