{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

DV med rygproblemer - træning. hjælp?? {{forumTopicSubject}}

hej!

jeg er den heldige passer af en dejlig DV vallak som jeg holder rigtig meget af. men jeg har altid fået at vide at han havde rygsmerter, og det er begyndt at vise sig nu.

han har altid været villig til at gøre næsten alt det jeg ville have ham til, men lidt efter lidt er det bare gået ned af bakke. han nægtede at trave og galopere ved at stejle og trippe til siden istedet. på ture prøver han på at vende om osv. jeg fik en sadelmager til at kigge på sadlen, og han kiggede også på hans ryg ( han har også forstand på det) og det viste sig han havde rigtig meget ondt i ryggen, sadlen trykkede ham kun et bestemt sted i ryggen så det var klart, og han fik sadlen med.

jeg fik at vide at det jeg kunne gøre var at gå ture med ham, få ham til at strække halsen når jeg longerede ham, og massere ham de steder han havde ondt osv.
problemet er bare at jeg kan ikke longere ham. han stejler, løber den modsatte vej med al kraft, og bare jeg prøver at massere ham lidt på halsen kan man se det på ham. og problemet er ikke bare at få ham rundt på banen, det er at få ham rundt MENS han slapper af og strækker ud i halsen og dermed også i ryggen. så det eneste jeg nærmest kan gøre for at det bare bliver lidt bedre, er at massere ham.

han er 17 år, men det kan man ikke se på ham da han har stået flere år uden at blive redet. folk der har redet ham er enten blevet træt over hans opførsel og droppet ham, eller fyldt ham med smertestillende, og jeg er ikke særlig glad for nogle af delene. han er har altid opført sig pænt og gjort sit bedste, indtil da det blev værre med ryggen.

så, hvad kan jeg mere gøre for at det bliver bedre? jeg har hørt om en veninde der har fået undervisning til sin hest med rygproblemer, men det var til 500 kr i timen, og det er jeg ikke villig til at betale. at få ordnet sadlen kommer til at koste over 1000 kr, og vil snart have dyrlæge på ham, og måske og en smule smertestillende bare for at jeg kan lave de øvelser med ham.

men jeg vil selvfølgelig helst have noget forebyggende, ikke den nemme løsning med "bare" og proppe ham med medicin.

bare en smule hjælp er jeg glad for! tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DV med rygproblemer - træning. hjælp??
Kommentér på:
DV med rygproblemer - træning. hjælp??

Annonce