{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! overgivelse/knytte bånd.
  • #1   8. aug 2010 Hvordan er hun ''fræk''?(:

  • #2   8. aug 2010 En hest er ikke fræk. Men når du siger fræk, hvad mener du så ?


  • #3   8. aug 2010 Hvorfor vil du dog have din hest til at overgive sig! Det var da en frygtelig tanke at knække sin hest for at kunne styre den på den måde!

    opdrag og træn den istedet så den ved hvad den må og ikke må!


  • #4   8. aug 2010 Helt almindelig opdragelse og omgang, omsorg og pleje af din hest giver et stærker bånd.

  • #7   8. aug 2010 Hej JensHolm

    Der er en simpel og effektiv måde.
    Træning træning og træning.

    jo mere tid I bruger sammen, hvor du altid har de samme regler, jo nemmere bliver det at være hest.


  • #8   8. aug 2010 altså, hun stejler meget når jeg selv skal lukke hende på fold så stejler den opad mig og løber væk...

  • #9   8. aug 2010 og tak for hjælpen smiley

  • #10   8. aug 2010 knyttebånd teknikken er en som skal foregå i roundpen. jeg kunne godt fortælle dig alle pricipperne i at knyttebånd teknikken, jeg har selv prøvet det mange gange (vel omkring 150 gange) men mener ikke selv jeg er tilpas erfaren til at nogensinde gøre det uden en ved min side (en der kigger på, der kender 100% alle små signaler hvis jeg selv ikke ser dem) da hvis først du har mistet et signal og ikke giver efter for hesten på korekt tildspunkt kan det have modsat effekt.

    det rigtige ord så folk ikke vil misforstå dig i din hensigt er ordende: at tage leder rollen, eller at knyttebånd

    det kunne lyde til din hoppe måske er leder hoppen eller har haft nogle effaringer med ryttere der gør hun ikke føler hun kan 'stole' på i kan beskytte hende for fare... ligesom i hestens rangorden, hvis hesten ikke føler ledern kan beskytte for faren så udfordre den lederen for selv at blive lederen så hun kan styre uden om evt. fare


  • #11   8. aug 2010 Knytte bånd-metoden, kendt som Join Up, er en rigtig dårlig idé. Det er meget psykisk hårdt for hesten. Når du jager den rundt på den måde siger du til den: "Bliv min ven - eller dø". Det er ikke en måde at skabe sund tillid og et godt venskab på, det er en måde at knække hesten.
    Join Up burde kun benyttes af professionelle og kun i tilfælde hvor den eneste anden mulighed var aflivning.


  • #12   9. aug 2010 << magic . at knække hesten er ikke at sende den rundt og give den et valg men at knække hesten (efter hvad jeg har læst) er at binde hesten og tæske den til den giver sig jeg mener at det er hestens valg den vælger jo selv om den vil stoppe eller fortsætte! det er det samme de gør i naturen!

    men hver sin mening ;o)


  • #13   9. aug 2010 Freja A:
    Hvad i alverden mener du?? At knække hesten (eller noget som helst andet) er jo bare en overordnet beskrivelse af at underkue, dominere og tvinge den til at gøre som mennesket vil uden hensyn til hestens egen vilje og behov.. Altså når den er knækket vil den være som en robot uden egne initiativer og ideer..

    Du mener at i join up bestemmer hesten selv om den vil stoppe eller løbe? den får jo ikke andet valg end løb og dø eller stop og gør som jeg vil have.


  • #14   10. aug 2010 Smukt og rigtigt Mille smiley

  • #15   13. aug 2010 min hoppe er også sådan og engang enda strid og stædig, men nogle gange er de bare sådan, rid igennem det, få den tilbage på plads igen og bare fortsæt, vil jeg sige? hvid den er meget strid og vil fx ik forbi noget, sådan attrid og ik bange, så må den ik få lov at slippe hvis du først er begyndt, men det kan kræve længere træning, det er heller ik et tab hvis du viser den hvordan eller trækker den forbi, bare man ikke pisker den over, men den skal ikke have en skrækoplevelse ;P

  • #16   19. aug 2010 Jeg har brugt Monty Roberts metoden Join-up på begge mine hest - begge udviser de respekt og tillid. Jeg er deres alfa-leder.
    Join-up er bygget op ved hjælp af Monty's iagtagelser af heste - det er altså hestens sprog man "taler".

    Hvordan det udføres kan man læse i hans bog "fra mine hænder til dine".



  • #17   28. aug 2010 Når man knytter bånd til en hest bruger man hestens naturlige kropssprog til at fortælle hesten hvem, der er leder. Vilde heste gør brug af en lignende metode, så jeg kan ikke se, der er noget galt i det. Selvfølgelig bliver hestens stressniveau højt når man får den til at løbe rundt i en træningsring, men tror I ikke også, det bliver højt når man jagter den rundt i folden o.lign. eller når man prøver at vise hvem der bestemmer, når man er ude og ride den. Det ender tit med brug af pisk fordi hesten ikke har fået at vide hvem, der bestemmer endnu...

  • #18   28. aug 2010 Et link til, hvordan join up kan foregå kommer her:
    http://www.youtube.com/watch?v=9Dx91mH2voo

    Dette viser den originale join up metode udført af Monty Roberts.
    Hvis i lægger mærke til det, bliver hesten meget rolig bag efter, og frem over vil den føle sig helt tryg ved ham, netop fordi den har fået tillid til ham. Denne hest har aldrig haft en sadel på ryggen før og prøv at forestille jer et stressniveau den ville have, hvis den ikke stolede på ham, der lagde sadlen på.
    Selv om det kan se voldsomt ud, at der bliver kastet et reb efter hesten, rammer han den ikke, og det er det, der er pointen.


  • #19   29. aug 2010 Jeg ved godt at pisken er et hjælpemiddel og ikke et strafferedskab, men stadig er der mange, der bruger pisken som afstraffelse eller i stedet for deres schenkler.
    Det stresser hesten.


Kommentér på:
HJÆLP! overgivelse/knytte bånd.

Annonce