{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Tilkøring af hest. {{forumTopicSubject}}

Hej Håge'er! smiley

- Her senere idag skal jeg ned til min lille pony som er 2 år og 5 måneder(snart 6 måneder).

Idag har jeg den tanke om at vi burde begynde på tilkøringen - nu hvor vi her til december ved jul skal køre lidt kælk.

Jeg har i tankerne om at hun får et bidløst "grime/hovedetøj" på også tager jeg mit køretov og lærer hende grundsignalerne med, gå, stop, dreje osv.

Trav venter vi på efter hendes tempo smiley

Efter det lille stykke tid, engang i næste weekend måske når hun har styr på stop, dreje osv - så får hun "selen" på rundt om maven, og bliver nu styret der igennem .. Også skal jeg have købt mig en limegrøn kælk hvorså hun får den spændt på bagefter, når nu den ikk er så tund eller sådan.

Hvad synes i om den idé? smiley
Hun får først vægt på her i slutten af november måned, når hun er 2 år og 7 mdr.
Og det bliver i en kort tid.



BTW: Jeg gider IKKE og høre på "hun er for ung - skam dig osv." Jeg gider IKKE at høre på at hun er for ung, eller, hun er ikke stærk nok, eller noget i den stil. Det foregår over PB.

Tak!


smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilkøring af hest.
  • #1   17. okt 2010 Jeg syntes det lyder som en god ide så længe du gør det i hendes tempo.
    Altså travheste bliver jo også kørt til i en meget tidligere alder så hvorfor ikke?

    Bare pas på med vægten =o)


  • #2   17. okt 2010 Passer også på smiley

    Men heldigvis kan hun godt holde til mig engang imellem fordi hun er ikke racetypisk - hverken med mål eller bygning - rimelig kraftigt bygget smiley


    Hehhe ja smiley


  • #3   17. okt 2010 Det lyder som en super plan..

    Vi bruger selv et gammelt bildæk med fælg, der larmer, når vi er ved at køre til.. (Se video med Paddy)..

    Når I er klar til at sætte noget bagefter, så få 2 veninder til at hjælpe dig.. En i HVER side af hestens hoved, så den ikke kan dreje rundt med "tingen" bagefter sig.. For så er det, at det går hen og bliver halv-farligt..


  • #4   17. okt 2010 Det er en god plan du har lavet dig.

    Jeg har selv en pony på din alder og hun er klar til at komme ud og køre i den store verden smiley

    Lige en ting, som der også er en der skriver længere oppe, det er virkelig vigtigt at du har hjælpere med.
    Pas på med at binde til fast til ponyen i starten, du skal nærmest lave en slags sikerheds lykke, sådan så hvis du hiver i tovet så går det op, for blvier den bange er det vigtigt at man hurtigt kan få tingen væk fra den så der ikke sker nogen skader.

    Til at starte med vil jeg mene at du skal bruge noget der er en smule tungere end en kælk, svt et bildæk, som der også er en højere oppe der skriver, en kælk er alt for let og kan evt komme til at lette for meget fra jorden. Når der ikke sidder nogen i den.

    Håber du forstår det jeg skriver:-) Det er ikke altid ens tanker bliver det samme når man får skrevet det ned.

    Held og lykke med arbejder.


  • #6   17. okt 2010 Jyderne bliver tilkørt i 2 års alderen og når de er ca 2.5 år ja så skal de sku være med til at slæbe den letteste byrde =9 skal i gang med min shetter nu vil også køre slæde til vinter
    Håber det bliver godt og rigtig god fornøjelse til DIG det er fedt med bobslæde


  • #7   21. okt 2010 Sorte Perler & Welsh Mountains - Fuldstændig enig. Har desværre erfaret på egen krop hvad der sker når dyret begynder at dreje om sig selv i panik for det der følger efter den. Det resulterede i en knust knoglehinde på skinebenet. smiley Det gør stadig ondt nu her 4 mdr senere.

    Men syntes da heller ikke der er noget i vejen for at vænne den til bid nu. Min gjorde jeg vant til hovedtøj og sadel som 2 års og tilridningen gik som en leg smiley


Kommentér på:
Tilkøring af hest.

Annonce