{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Kirstine t
Kirstine t
Tilmeldt:
4. maj 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11

Løber efter spring {{forumTopicSubject}}

Til jer dygtige springryttere

Jeg er begyndt at træne en pony, som er en del hisig.

Mit "største" problem med hende er, at hun efter et spring løber ... ikke bare lidt, men hun spurter af sted..
Hun elsker at springe og er rigtig glad når vi springer, men hun skal jo selvf. trænes til at være mere rolig når vi springer ..

Er der nogen gode råd til hvordan jeg kan træne hende til at være mere rolig, slappe mere af og ikke spurte af sted efter et spring ?? Hun higser sig meget op.. Nogle råd ?

Hun mangler også en del springteknik, så kender i nogle gode springserier som vil gøre hende bedre i teknikken ?

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber efter spring
  • #1   11. nov 2010 min egen pony gjorde det samme da jeg startede med at springe med hende, men hun holdt op af sig selv, da hun blev lidt mere erfaren. ellers har min dressurlærer sagt, at man kan prøve at stoppe hesten op efter hvert spring og så ride videre, bare indtil den forstår det - jeg har ingen erfaring med den metode, men det kunne måske være et forsøg værd (o: held og lykke med det

  • Kirstine t
    Kirstine t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #2   11. nov 2010 Mange tak smiley det vil jeg prøve ...

  • #3   11. nov 2010 Prøv at ligge en bom eller 2 efter springet så hun lærer at hun også skal holde fokus der.



  • #4   11. nov 2010 ja, som andre siger : så rid parader efter hver spring.. og prøv at logge et lille spring, og bare rid rundt over det på volte.. for s er hesten hele tiden koncentreret om balance, og at den skal dreje.. det hjælper på min..

  • #5   11. nov 2010 bom efter springet,
    og parader i massevis efter springene ! (:


  • #6   11. nov 2010 Du kan også bruge hjørnerne i ridehuset/banen. Når den løber rider du den mod hjørnet, når den så tror den er på vej ind i væggen skal den nok sætte farten ned og så kan du dreje den, uden at bryder rytmen. Virker med min.

  • #7   12. nov 2010 Parade hurtigst muligt efter springet og evt. en bom før og efter springet smiley Har virket godt for mig smiley

    Held og lykke med det smiley


  • Kirstine t
    Kirstine t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #8   12. nov 2010 Tak alle sammen smiley gode råd

  • #9   12. nov 2010 Når hesten løber efter springet, kan det være en flugt reaktion.
    At en hest løber i spring, betyder ikke nødvendigvis, den er glad for det.

    Du skriver hun er uerfaren, så det kan også være et balance problem, eller hun ikke helt forstår hvad hun skal.
    Er det et balance problem, er det at springe på volte ikke en god ide, da det vil gøre hende mere usikker, og ride ind i barrieren er aldrig en god ide, man skal ikke skræmme hesten til at stoppe!

    Men små spring på en lige linje, trav over, ned i parade bagefter, ros og trav videre, når dette er på plads, se om i kan lande i trav, ros ønsket adfærd, men straf aldrig!
    Når der er helt plads på det i trav, så gør samme øvelse i galop.

    Når det er på plads i trav og galop, så prøv små tempo spring, og parade bagefter.

    Dette tager lang tid, men man får en mere afslappet hest ud af det.

    I dressur skal du træne galop, træn volter, så hun kan få balancen helt på plads.
    Når hun har god balance på volter i galop, kan du ligge nogle galopbomme på volten, når hun forstår øvelsen(slapper af) kan du hæve den miderste til et lille spring.

    Får i undervisning? Hvis ikke, vil jeg foreslå, du finder en dygtig underviser, som kan hjælpe dig.


Kommentér på:
Løber efter spring

Annonce