{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Arkademisk dressur! {{forumTopicSubject}}

Hej alle hg'er :o)
Jeg har længe ville kaste mig ud i arkademisk dressur, men der er ingen her omkring, hvor jeg bor, der under viser i det.
Hvad ville i anbefale, at jeg skulle gøre så? Jeg vil ride arkademisk, men hvordan kommer jeg igang.
Har i tips til en godt sadel og et godt hovedtøj, jeg har overvejet bare at bruge en kapsun.
Og hvad med sdael, den skal vil også passes til, nøjagtigs som alle andre sadler, eller hvad?
Jeg kunne godt bruge jeres hjælp med dette, så det håber jeg, at i vil hjælpe mig med :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arkademisk dressur!
  • #1   21. nov 2010 Jeg ved ikke lige hvorofr, at det der r skulle med ind i akademisk :o)
    Tak Line!


  • #2   22. nov 2010 Hej.

    Hende jeg passer heste for (se Chico på min profil) underviser i "akademisk ridning" selvom hun ikke selv kalder det sådan. Det er noget med at Bent Brenderup kalder sin ridning for akademisk, og hendes er en smule forskellig fra hans, derfor hun ikke bruger helt det samme ord. Og nu kender jeg kun hendes ridning, og ikke eks. Bent Brenderup..

    Men hun går meget op i at hesten løfter ryggen, fra starten af, og jeg har set et par gange at hun har taget en hest der blev redet " helt nomalt" men gik på forparten med sin egen rytter. Så sætter hun sig op og 20 mins senere går hesten pænt rundt med løftet ryg og afslappet holdning. Hun underviser også i kropssprog, og om du vil ride med en snor om halsen eller i sutsko uden sadel er fuldsændig lige meget. Så lige til at starte med behøver du ikke noget specielt udstyr. Jeg har redet Chico med snor om halsen, på stangbid og almideligt bid. Og jeg rider oftest uden sadel.

    Så jeg kan absolut anbefale hende. Hun bor i Erritsø (ved Fredericia), men hesten står ved Hårslev på Fyn. Så jeg tror godt hun vil køre til Fyn og undervise, eller hvis du heller vil komme ud til os er det også en mulighed.

    Hilsen Helene


  • #3   22. nov 2010 hvor i landet bor du? da jeg kender en underviser der kører rundt..

    At starte med at læse noget litteratur ville være en god start.... evt bent branderups bog, men der findes også flere gode internetsider, prøv at google det. f.eks www.bentbranderup.com
    Kapsun er fint at starte med, den kan bruges både fra jorden og på ryggen... med hensyn til sadel så kan du bare bruge den du har, men ellers så kan man få en akademisk sadel, som er en spansk sadel
    http://www.akademisk-ridekunst.dk/shop/amazonas-sadler-7c1.html


  • #4   22. nov 2010 Hej igen smiley
    Jeg bor på fyn!
    Jeg vil gerne have en spansk sadel, så det er lidt det jeg efterlyser..
    Helene: Hvad tager du for at komme ud?
    Jeg kan også ride min i grime, men nu vil jeg igen smiley


  • #5   22. nov 2010 Du kan evt prøve at kontakte Henrik Halle, som holder til ved Ringe på Fyn, han tager 150,- for 30 minutters ene time, og 2,5 kr pr km han skal køre. smiley

    (link fjernet)

    Og forhandler af spansk/portugisisk udstyr:

    http://lusitano.mono.net/9095/Lusitano%20Fyn


  • #6   22. nov 2010 Hende med udstyret er også på Fyn. smiley

  • #7   22. nov 2010 Hej. Det er ikke mig der underviser, men hende der ejer hesten jeg passer. Hun hedder Birgitte Clausen, prøv at kontakte hende på
    Tlf: 40203343 eller på hestekunst@gmail.com.

    Jeg kan desværre ikke huske hvad hun tager.

    Har skrevet til hende men hun har ikke svaret endnu. Giver lige besked når jeg hører fra hende.

    Hvis du har lyst kan du jo komme ud og se mig få undervisning en dag, og se hvad det er for noget? Jeg har kun redet hendes heste et halvt års tid, så jeg arbejder med samlingen, og de forskellige sidebevægelser. Og overgange.

    Helene


  • #8   22. nov 2010 Helene: Det ville da være utrolig spændene :o)
    Hvor og hvornår er det?

    Freestejler og blanca: Tusind tak, jeg tager lige et kig på hjemmesiden! smiley


  • #9   22. nov 2010 Det var så lidt: smiley

  • #10   22. nov 2010 Tja... lige nu står det lidt stille, fordi hestene lige er blevet flyttet og lige skal falde til. Og så er Birgitte også flyttet og hun skal også lige falde til det nye sted :o) Men vi kan da bare aftale en weekend, helst søndag. Måske om 14 dages tid? Så kan jeg nå at øve mig lidt, har ikke fået redet så meget den sidste måneds tid :o)

    Helene


  • #11   22. nov 2010 Det lyder godt, vil du evt sende en privat besked med et telefon nummer og/eller en adresse :-)?

  • #12   22. nov 2010 Hej.

    Jeg har lige fået at vide hun tager 300 for en lektion, dvs. den tid det tager til man er tilfreds og man har opnået det man ville. Kørsel er lidt afhængig af hvor langt der er... men det er en fordel hvis man er et par stykker..

    Helene


  • #13   22. dec 2010 Hej
    Hvor på Fyn er du fra?

    Jeg kunne måske godt være interesseret i undervisning også - Har set en demonstration af det Birgitte kan og det er rigtig spændende.

    Jeg har adgang til ridehus, hvor mine heste står i Langesøskoven lidt vest for Odense. Måske vi kan samle et lille hold? smiley



Kommentér på:
Arkademisk dressur!

Annonce