{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Få mere tillid {{forumTopicSubject}}

Jeg har en super sød og normalt rolig hest, som gør alt jeg beder ham om, han stopper når jeg gør, holder sig ude af "mit rum" og virker som om han stoler på mig. Men jeg har nu prøvet at han 5 gange på snart 3,5 år, mister besindelsen 100% når vi går tur alene, sidst var så sent som igår, og der er han virkelig farlig at være sammen med. Jeg kan mærke han er bange, og bare gerne vil hjem, som om han ikke stoler på mig, men hvordan kan jeg få ham til at få mere tillid til mig? Ved godt 5 gange ikke er meget, men det er 5 gange for meget. Vi går tur stort set hver dag, hvor han går rigtig fint, men så bliver han bare lige kuk-kuk en gang imellem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få mere tillid
  • #1   30. jan 2011 Nordtoftegård: Okay tak. Vi går også bare tur i grime eller kapsun, så han ville helt sikkert kunne løbe hvis han ville, men jeg tænker bare, at hvis han havde nok tillid, ville han så ikke tro på at jeg havde styr på det? Jeg er god til at holde hovedet koldt, og også mine bevægelser, så prøver at vise ham at han bare skal tage det roligt, fordi der ikke er noget at være bange for. Men alligevel vil han bare hjem, og hvis jeg stopper ham op, stejler han, eller bakker ud på vejen.

  • #2   30. jan 2011 nordtoftegård: det lyder som det samme jeg gør med safir, har aldrig et helt stramt tov. Men da han bakkede ud foran bilerne på vejen, kom jeg lige til at tage lidt fat, da jeg blev bange for han ville blive ramt. og så begyndte jeg bare at gå frem mod gården, og så skyndte han sig med inden bilen kom. da han stejlede op af mig, viftede jeg ham væk da han var landet igen, så han forstår at det må han ikke. Jeg ville bare ønske han ikke kom ud i de her situationer, for ved jo aldrig hvornår han har sådan en dag, han kan gå lige så roligt på vej ud, med hovedet nede, stoppe når jeg gør osv, men lige pludselig når vi vender om kan det komme. Min mor og min kæreste er de eneste ud over mig der har set det, og de blev begge helt forarget over at han kunne være sådan, da han er blevet så fin de sidste to år jeg har trænet meget jordtræning med ham. Normalt er han bare en lille hund der gør alt jeg siger, og følger alle mine bevægelser.

  • #3   30. jan 2011 Jeg tror også bare jeg ville fortsætte.. for at den ikke løber selv om den er bange, viser at den føler sig tryggest ved dig.. du kan evt lære den at sænke hoved for et signal, da det virker enormt beroligende på dem hvis de tager hoved ned (når hoved er hævet producere de andrenalin og gør klar til at løbe)... det må dog aldrig tvinges ned selvfølgelig..

  • #4   30. jan 2011 Signe: Har lært ham at sænke hovedet når jeg trykker mellem kæben og halsen, men da jeg prøvede det igår, var han ligeglad, men på når han ikke er oppe og køre, sænker han det når jeg beder ham om det.

  • #5   30. jan 2011 Tænk på hvordan du reagerer i sådanne situationer.
    Jeg kan se at du ikke bliver bange og "holder hovedet koldt", men det er nemt ikke at bevare fokus i de situationer.

    Jeg kan nogengange sige til mig selv: "nu hopper Zey sikkert, når vi skal forbi", og det gør hun så, fordi jeg forbereder mig på at hun vil gøre det.
    Hvis du forstår, hvad jeg mener smiley


  • #6   30. jan 2011 Hvis din hest mangler selvtillid og nok også respekt for dig, så kan man bruge heste agility. Det er et fantastisk redskab til at give hesten tryghed, så den har tillid til dine valg - både når du går med den eller ridder.
    Der findes rigtig mange øvelser, så man kan lave - alle med det formål, at hesten får en fast tro på, at når du beder eller forlanger noget, så er det ikke farligt og hesten kan godt. Hesten lærer også hurtigt, at når den så laver de forskellige øvelser, så er der selvfølgelig masser af ros, når det er lavet.
    Du kan se forskellige øverlser/udfordinger på www.us-mustang.com under "Træning" og "Agility for heste".


  • #7   30. jan 2011 Free rider: Tænker ikke sådan, da han jo kun har gjort det meget få gange, men ved hvad du mener.
    Henrik: som sagt er der intet problem på banen, kan få ham til at røre mange "farlige" ting og han går altid med mig selvom der er noget han ikke bil hen til og sådan, det er bare lige en gang imellem på tur at han bliver kuk-kuk. Så synes det er svært at træne meget mere tillid på banen, da han egentlig ikke er bange for noget.


  • #8   30. jan 2011 jeg oprettet engang noget lignende som det her indlæg.
    - http://hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=684083
    det godtnok en plag, men se om du kan bruge svarende til noget i den.


  • #9   30. jan 2011 whats my name: Tak, men det er ikke helt samme problem. Har været igennem det med han ikke gad gå, så ventede jeg bare eller bakkede ham et par skridt, så det er han ovre. som sagt er han ellers super sød og tillidsfuld.

  • #10   30. jan 2011 Nordtoftegård: hehe tror godt nok ikke jeg får vat i hans øre, han er så følsom og vil ikke en gang have gamasher på. Igår kaldte hans ven på folden faktisk på ham da vi gik afsted, men det er ikke sket de andre gange.

  • #11   30. jan 2011 Laura:
    Jeg føler dog stadig, at hans handlinger skyldes manglende respekt og tillid mellem jer.
    Heste er ikke tossede eller onde af natur og hvis man lærer dem at visse ting udløser en rar og behagelig situation, så vil de stort set altid vælge det fremfor noget ubehageligt.
    Vores hingste trænes jævntligt i vores round pen, hvilket gør, at de altid vælger at følge os og nærmest beskytter os, da de ser os som lederen i gruppen. Vi lærer dem så ved hjælp af agility, at de godt kan løse svære opgaver og at det vi forlanger ikke er farligt, men altid bliver behageligt for dem til sidst. Selv når vores avlshingst skal på mark med en hoppe, så står han pænt og venter til han bliver sat fri - ikke noget trækkeri eller pjat.
    Det er bare så vigtigt med respekt og tillid mellem hesten og os - det er den bedste forsikring mod farlige situationer.


  • #12   30. jan 2011 Henrik: er enig med dig, men vi træner allerede jordtræning ret ofte faktisk. Men kan da se lidt mere på det, har bare ikke så mange ting at træne med. men kan måske få nogle ideer. Det er bare som om han synes det er sådan lidt kedeligt i længden, han bliver hurtigt træt af de samme ting.

Kommentér på:
Få mere tillid

Annonce