{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

ligger sig ned under arbejde {{forumTopicSubject}}

Min dejlig lille pige, er ved at få en vane, som godt kan gå hen og blive rigtig dyrt :o(, jeg er begyndt at longere hende, det var 6 gang her idag og sådan set meget stolt af hende, det går supert, meget lære nem, kan allerede gå i skridt og trav, super god til at skifte gangarter, ved stemmen, det går over alt forventning, der hvor problemet er, det er når hun bliver varm, så ligger hun sig bare ned og ruller sig med alt udstyret på, og så kan jeg bare står der med alle min talenter, har prøvet at binde noget plastik for enden af pisken for så den kunne larme noget mere, men det har ingen effekt, ej heller et rap i røven, og nu vil jeg jo ikke stå og slå løs på min hest, men hun er kold i røven over for det hele, nu her idag var første gang med plastik, og da hun var færdig, rejste hun sig bare og gik over til posen og lige som hun sagde er der noget der kan spises :o) jeg synes at vi er ved at hun er noget så langt at jeg gerne snart ville begynde at longere hende med sadel, istedet for i longegjor, men tør ikke rigtig at lægge sadlen på hvis hun bare ligger sig og ruller sig med den på, ved sku ikke rigtig om den kan holde til det :o(

Men det jeg ville, var at høre og nogen der har erfaring med heste der gør sådan, så jeg kan få nogle gode råd til hvordan jeg vænner hende af med det på bedste måde, for hun er meget KOLD I R......, det er jo ikke første gang jeg prøver dette, men med de andre heste, har hjulpet at vifte lidt med pisken, så de blev forskrækket over det, og de holdte hurtig op med denne ide, men det virker bare ikke på hende her og hun skulle nødigt få det til vane at man ligger sig og ruller sig når hun lyster, det ville jo flovt til et stævn :o/

Håber der er nogen der ude der kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ligger sig ned under arbejde
  • #1   15. mar 2011
    Stop inden hesten bliver for varm? :o)
    Træk lidt rundt i skridt på banen, lav noget jord arbejde så den køler lidt ned? Og forsæt så bag efter :o)



  • #2   15. mar 2011 Det gjorde min brune hest også da han var i tilridning. Midt i det hele, så fik han lyst til at rulle sig, og det gjorde han så....indtil han fik en verbal skideballe og der blev slået (ikke på ham, men ud i luften) med longepisken. Så hold han op, og har ikke gjort det siden. Jeg tror, det er et spørgsmål om et fortæølle hesten, at det skal den ikke. Længere er den vist ikke....

  • #3   15. mar 2011 Træk den op via. longen - det kan være en rigtig farlig vane - så det er med at hende vænnet af med det i en fart. Så hellere være lidt hård ved hende en enkelt gang, så hun forstår det.

    Hvis du kan se at hun ligger an til at lægge sig, så træk i longen, så hun kommer ind til dig, og send hende så ud på volte med det samme igen.


  • #4   15. mar 2011 Jeg synes jo ikke hun bliver for varm, for hun kommer jo ikke til at svede, men det er når hun har skridt og travet 4-6 gange rundt ialt og det meste er i skridt, ved at vi lige næsten er startede, så hun skal jo også lære at gå rundt på en volte og det er når jeg stopper hende for at vende hende om på den anden volte at hun lægger sig ned og jeg arbejder kun ca 8-10 min i longe ialt, så lave vi en hel masse andre ting bagefter. så kan snæsten ikke se hvordan jeg kan gøre det mindre, for hun skal jo også lære at blive longeret, og skifte gangarter i alle tre og hun skal jo også lære at det er ok at blive varm, uden at lægge sig, og det er jo ikke engang sommer i nu :o(
    men skal nok prøve mindre og se hvordan det så går, men hvornår vil du så lære hende at det er ok at blive varm, for tror inde i mig selv at lige så snart hun bliver lidt varm vil hun rulle sig


  • #5   15. mar 2011
    Bliver hesten longert m. indspændinger el. anden form for indspænding? smiley


  • #6   15. mar 2011 Randi S: Hesten skal jo lære at blive varm, og den skal lære ikke at rulle sig. Jeg tror, lige som Kathrine, at du må træde i karakter og virkelig gøre hesten klart, hvad du mener....Heller være hård ved den èn gang for alle, end at gå og småtjatte til den igen og igen.....

  • #7   15. mar 2011 ka: det er jo også det jeg har prøvet med hende, hun har sågar fået en røven, men er helt kold, tror ikke at der er noget der kan forskrække eller få den dame til at rokke med ørene, når et ordenligt smæld med longepiske i luften eller en i røven , eller ved at binde pose for enden af pisk ikke kan gøre det, så skal vi nok ud i noget helt andet.

    Freestejler: hun har ingen indspænder på, vi er næsten lige startede, hun har kun longegjor på for at vænne hende at det strammer om maven, så hun ikke bliver forskrækket når gjoren på sadlen spændes, så har hun kapsun på og gamacher på alle 4 ben, mere har hun ikke på, hun lægger sig ikke ned når hun går eller traver på volten, det er først når hun stoppes, for at vende om på den anden volte.

    kathrine det er jo lige det, jeg må prøve at se om jeg ikke kan være hurtigere til at sætte hende igang, så nu ikke når at lægge sig, for man føler sig jo helt magtløs, jeg har efterhånden været med til at tilride flere heste, men ingen lige som hende og så kalder man hende for varmblod, tror lige at jeg skal lære hende at læse :o)


  • #8   15. mar 2011 Randi S: VIl det sige, at hesten absolut ingen respekt har for hverken dig eller en pisk?

  • #9   15. mar 2011 det man vel nok sige lige på det punkt der skider hun højt og flot mig og pisk

  • #10   15. mar 2011 Hun lyder da vist til at være en dame af egne meninger, hehe :o)
    Min Varmblodsvallak han vidste i hvert fald heller ikke at han er en DV,
    dengang han blev tilredet - mere doven 3 års skal man vist lede rigtig længe efter! Og han var også ligeglad med alt - men jeg kan trøste dig med at han er 'vågnet op' nu som 5'års :o)

    Men ja, det er bare med at få sat sig igennem fra starten og få pillet den vane af hende, for ellers kan du bøvle med det i lang tid fremover!

    Held og lykke med det smiley


  • #11   15. mar 2011 Randi S: Ok...jamen, det er vel op til den enkelte om man vil acceptere at blive "skidt" på høj og flot....jeg havde ikke fundet mig i det! Og ja, jeg er igen enig med Kathrine - gør noget alvorligt ved det nu og få sat dig i respekt, ellers blir det bare bøvl i fremtiden...Held og lykke med det.

  • #12   15. mar 2011 dovn vil ikke kalde hende, men hun har en stor personlighed, jeg kan mærke at hun elsker at lave noget, virker utrolig meget lære nem, det er jo kun 6. gang i dag og hun regerede lyn hurtig bare ved stemmen skridt og trav - trav og skridt, hun vidste lige hvad hun skulle.

    håber også at jeg kan få pillet det af hende :o)


  • #13   15. mar 2011 Ka ja der er nok ingen nem ud vej, men jeg bryder mig bare ikke om at tænde af på hest eller noget andet levende dyr og jeg er ikke den der nemt hides op, men det er måske lige det hun kræver at jeg virkelig bliver rød i hovedet

  • #14   15. mar 2011 Randi S: Ja, det tror jeg, det er....

  • #15   15. mar 2011 Måske du skulle prøve at lave et stort hop frem mod hende, slå du med arme og ben på samme tid som du "råber" NEJ (meget bestemt). Det skal ske LIGE MED DET SAMME, hun prøver at lægge sig. Stå så helt stille og se om du fik hendes opmærksomhed. Forhåbentlig får du den. Ros hende med det samme. Her kan du også bruge en godbid eller klikkertræning. Ingen god opførsel = ingen godbid. Ros/godbid/klik, skal komme med det samme, da hesten så sætter det sammen med noget godt.

    Prøv at læse Ute Lehmans bog.. Den er helt fantastisk.


  • #16   16. mar 2011 enig med ka...hellere få det overstået og så er den potte ude ...engang får hoppen måske slem kolik og vil smide sig hele tiden, så er du alstå nødt til at holde hende på benene, alene for hendes egen skyld- hvad vil du så gøre?

Kommentér på:
ligger sig ned under arbejde

Annonce