{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

Inspiration til vægttabs træning.. {{forumTopicSubject}}

Min fjordhoppe kan snart trille, og jeg synes ikke at der sker så meget, så jeg søger nogle gode råd og inspiration herinde.

Foder og de ting forskellige ting er der 100% tjek på.

Hun er ikke i særlig god form, så jeg synes det er svært at vide hvor meget jeg kan forlange af hende. Tur er desværre ikke en mulighed så ofte, så I behøves ikke nævne bakketræning. Det ved jeg godt smiley

Jeg har tænkt på at longere inden jeg rider, men jeg ved ikke om det bliver for voldsomt.

Kan jeg gøre andet end at ride nogenlunde normalt? Og se bare lade det tage den tid det nu vil tage? smiley

Hjælp!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inspiration til vægttabs træning..
  • #2   20. jun 2011 hun har lige skrevet hun ikke har meget mulighed for turridning..

    Men start med longering i 5 min skridt, 5 min. trav og så rid..

    og trap op i løbet af 1 måned op til 10 min. skridt og 15 min. trav


  • #4   20. jun 2011 ikke mere end alm ridning hvis man longerer korrekt, og på en god bane.. - du kan jo ikke longere i naturen..

  • #5   20. jun 2011 ellers er hestesvømning eller aqualøbebånd osse super.. - koster bare knaster

  • #6   20. jun 2011 Jeg mente tur generelt, som Meldgaard siger.

    Jeg vil prøve at longere lidt så, tak smiley


  • #9   20. jun 2011 Havde selv tænkt på interval træning måske virkede ligeså godt for heste som mennesker :b

    Vil da klart prøve det du skriver. Tusind tak! smiley


  • #11   20. jun 2011 Ja som Luna & Bettemus smiley skriver interval træning..
    Men ville så gøre det længere tid end hver 5 skridt, ville nok lægge det ind over strækninger, minutter eller evt omgange på ridebanen og så helst i galop, selvfølgelig opvarme i skridt og trav...


  • #13   22. jun 2011
    Må man sprøge hvorfor der ikke er mulighed for tur? :o)

    Jeg vil nemlig syntes det er "lettest" og sjovest at få en hest i kondi på den måde.. Dressur vil jeg ikke ride før den har fået kondi og at ride rundt på banen i ½ time og bare ride rundt og træne interval er ikke super inspirerende syntes jeg.


  • #14   22. jun 2011 Krikken - En af dem hun går på fold med løber næsten igennen hegnet, hvis jeg tager hende væk. Så jeg tør ikke ride tur, medmindre der er en som kan se efter den hest, og det er der ikke særlig ofte, desværre!

  • #15   22. jun 2011 Luna & Bettemus smiley

    Der må jeg så være uenig med dig smiley
    Interval træning forgår jo netop ved at men tager en bestemt strækning/tid i galop/trav også skridter det tilsvarede eller måske længere, for så at gør det samme igen..
    Elles kan jeg ikke lige helt se fidusen i det smiley

    Det andet, vil jeg måske nærmest betegne som overgange, som også er super godt, men ikke lige til at smelte fedt af knoglerne smiley

    I starten skal man bare lige, gøre det over kortere perioder, så hesten lige kan følge med konditions mæssig, det optimale ville være at investere i en bog om det og en pulsmåler, meeeeen mon ikke man kan klare sig med at se på hesten om den puster helt vildt inden man starter på næste interval smiley


  • #16   22. jun 2011
    Er der ikke mulighed for at sætte den hest i boks eller eventuelt få ejeren til at træne med hesten? Det duer jo ikke at du skal begrænses af det.


  • #17   22. jun 2011
    Luna & Bettemus smiley - En hest der ikke er i kondi og ikke er overdrevent energisk anlagt ville have meget svært ved den øvelse du beskriver...

    Det kræver utroligt mange muskler og god balance det du beskriver, samt energi - det har en hest i kondi ikke.
    Maja ville ikke kunne - jo første gang, men ikke anden, der skal længere imellem.


  • #19   22. jun 2011 Interval er sjovest, hvis det er udført på en lige strækning, synes jeg...
    Men jeg elskede også interval træning..
    Trænede to travheste fra en privat stald der skulle interval trænes..

    Så jeg nåede aldrig at blive træt af det på nogen måde smiley


  • #20   22. jun 2011 Krikken - Det er min egen, og i boks er det endnu værre. Det går også frem ad for hver gang hun er alene, men jeg tør endnu ikke at gøre det imens jeg er alene smiley

  • #21   22. jun 2011
    Så må du jo træne :o)
    Jeg har ihvertfald ikke hoved til at holde mig på en bane.


  • #22   22. jun 2011 Luna & Bettemus smiley

    Nååååååååå.. Ja okay... Så kan jeg godt se, hvad du mener smiley
    Men ja, det kræver vildt meget, tror mere det er dressur øvelse..
    Min ville ihvertfald ikke kunne tror jeg, hvert 5 skridt, så mange gange, men det er faktisk en god øvelse, hvis man startede lidt bagfra smiley og så havde målet med 5 skridt smiley

    Det er jo en masse overgange, der skal presses ind, mange gange, det kræver en god smidig og lydhør hest..

    Jeg tror faktisk jeg vil prøve det, snarest! Jeg vil prøve at gå efter de 5.. Så får vi at se.. Challenge accepted! smiley he he


Kommentér på:
Inspiration til vægttabs træning..

Annonce