{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Honza Blaha :-)) - Debbatering {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres mening om ham?
Personligt har jeg intet dårligt hørt om ham endnu, men har dog heller ikke fokuseret på ham..

http://www.youtube.com/watch?v=oHQczRbBHxI&NR=1
Denne video så jeg af ham, og jeg er betaget af hans arbejde..
Men kender ikke rigtig til andet end den video og lign videoer smiley

Dette indlæg er opretter for debat - holdes selvfølgelig i en ordenlig tone! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honza Blaha :-)) - Debbatering
  • #1   26. jun 2011 Har godt set hans videoer før og det ser smukt ud. har aldrig hørt noget om ham ellers..
    men er der nogen der ved om man kan købe nogle bøger el. lign. så man kan lærer disse ting??


  • #2   26. jun 2011
    Bryder mig ikke om det.
    En hest uden noget på behøves ikke være = vældig godt.

    Hesten pisker med halen, har lagte øre ( sure øre ) og piaffen har intet med piaffe og gøre. Epona videoen viser slet heller ikke en afslappet hest.


  • #3   26. jun 2011 Nu kan jeg ikke se videoen, men synes at det han udtaler i Eponas artikel giver meget god mening.
    - Vil give ham ret i det der med heste og ørene fremme. Det betyder jo bare at fokus ikke er på rytteren. Men vil så sige, at ørene ikke skal være tilbage for at den fokuserer på rytteren, helst bare ud til siden, sådan helt afslappede.


  • #4   26. jun 2011
    AM - for mig er der to måder at have ørene tilbage på.

    "bare vendt bag ud" som i lytter til noget bag ude, er opmærksom.
    " vendt sur, irriteret bag ud " - som i en hest der på marken angriber en anden hest, en hest der er sur, irritret, frusteret, forvirret. Som jeg ser når hesten bakker, hopper fra side til side, passage fra jorden

    Og generelt i denne video;
    http://www.youtube.com/watch?v=ht2T7x5AXIE&feature=related

    Den der bliver linket til i starten er "kønne klip" samlet i en.


  • #6   26. jun 2011 <b>Krikken ( nu som fuldendt hippie ) .</b>
    Vil nu mene at der er mere end kun to måder, men ja. Er enig med dig smiley

    Hvad mener du helt præcist med "og generelt i denne video"? Hvad mener <i>du</i> er generelt?
    Jeg synes ikke ørene ligger aggressivt ned i hele videoen. Kun når han løber med hesten.


  • #7   26. jun 2011 Jeg synes bestemt det er en smuk video, og forstår ikke al jeres negativitet, om det er misundelse, eller bare for at være negative, ved jeg ikke. Eller også ser i noget jeg ikke ser.. Hesten for mig, har ikke ørené tilbagelagt i vrede, men af opmærksomhed. For mig er det tydeligt, at de to stoler på hinanden. (: De gange den har ørene tilbage, som når de bakker osv. Ser jeg at det er fordi den lytter til hans signaler, netop fordi han ikke ahr lyst til at bakke ind i ham. For mig, kan jeg altså tydeligt se harmonien i det..

  • #8   26. jun 2011 Han kan nogle fede tricks og giver da også et godt show, men jeg er ikke vildt imponeret af ham, synes ikke hesten ser hverken glad eller harmonisk ud.
    Jeg er meget mere til Alexander Nevzorov eller Pat Parelli smiley


  • #11   26. jun 2011
    Generelt som i = generalisering af videoen og som i sker ofte igennem hele videoen.

    Især når han løber med den, men bestemt også i diverse tricks og øvelser han laver.

    Denne video viser noget der skal forestille piaffe/passage;
    http://www.youtube.com/watch?v=XgBnP5TWgEU&NR=1

    Men hesten har ingen bagpart med, pisker med halen og går bag lod.


Kommentér på:
Honza Blaha :-)) - Debbatering

Annonce