{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akademisk, barok, klassisk, spansk - forskel?
  • #1   3. jul 2011 det er nogenlunde det samme.... det udspringer ihvertilfælde fra det samme smiley men der er bare så mange om buddet idag at de tit kalder det forskelligt og så lige tilsætter sit eget præg/holdning.... der er ikke forskel på betegnelserne men mere forskel på dem der udøver det , hvilken indgqangsvinkel de har til arbejdet... nogle arbejder holistisk og med tanke på horsemanship, andre mere traditionelt hvor det er målet mere end processen...uden at jeg vil generalisere...

  • #2   3. jul 2011 Neej, der er ikke så meget forskel. Den der træner akademisk, vil sikkert bedre kunne forklare dig forskelle, men det bygger alt sammen på de samme principper og filosofier.

  • #3   3. jul 2011 Jeg ved faktisk ikke præcist, hvad forskellen er. Engang sagde jeg til en, der red akademisk, at det havde jeg også noget erfaring med, da jeg havde fået undervisning af en klassisk underviser. Det blev hun fornærmet over, det var aldeles ikke det samme smiley



  • #4   3. jul 2011 ok tak for svarene, så er det altså ikke mig der er helt tosset, når jeg synes det minder utrolig meget om det samme, uanset hvad man kalder det.

  • #5   3. jul 2011 Mener at Fleur engang har forklaret mig forskellen på klassisk og akademisk. Noget med at klassisk dressur er det den moderne dressur udspringer af og at den opstod i Frankrig (Tyskland?).
    Akademisk er derimod 'ridder-ridning' altså som i rigtig gamle dage smiley

    Er ikke 100 %. tror også de fleste bruger det som 2 ord for det samme smiley


  • #6   3. jul 2011 Akademisk er Bent Branderups samling af teorier fra de gamle ridemestre.
    Klassisk er dressurfordringerne/steinbrechts teorier (hvilke også er dem akademisk ridekunst er 'inspireret' meget af)

    Der er ikke nogen betegnelse for ridestile der hedder barok eller spansk. Barok - tænker du ridningen i baroktiden?.. det er jo netop den tid mange ridemestre er fra, eller nogle er - og det er nogle af dem som bent bygger sin teori (akadmisk ridekunst) på.

    Der er nogle specielle "ridediscipliner" man dyrker omkring spanien, portugal mm. En af mestrene man kender dernede fra er Nuno Oliveira som Bent også har meget af sin teori fra, han har været elev af Nuno Oliveira - også elev af Don Javier Garcia Romero. Hvordan man beskriver/karakteriserer ridningen nede omkring spanien/portugal ved jeg ikke.


  • #7   3. jul 2011 angelika c. kigger man på nettet er der flere som kalder det de laver for barokridning... om det så er det som lars og lisbeth poppel kalder barokkens karusselridning, skal jeg ikke kunne sige...

    du skullle vel ikke lige vide hvad man kalder det når man rider med garrocha? Der kommer jo noget spansk cowboy ind over det, men det er stadig meget dressur-agtigt...


  • #8   3. jul 2011 er det mon det der kaldes doma vaquero? - en skam man ikke hørte mere efter i gymnasietidens spansktimer...

  • #9   3. jul 2011 Du må smide et link for at jeg skal kunne se hvad det er som du kalder barokridning smiley men somsagt har jeg virkelig mangelfuld viden på det spanske ridning :b

  • #10   3. jul 2011 der er blandt andet hende her.. www.barok.dk hun rider akademisk efter Bent branderups principper men kalder det barokridning...

  • #11   3. jul 2011 ups www.barokridning.dk

  • #12   3. jul 2011 Gitte... det er navn på hjemmesiden/firmaet -__- det er min underviser og hvis du læser nærmere så underviser hun i akademisk ridekunst. 6. ord på forsiden beskriver ridestilen som værende akademisk smiley

    der er ikke noget som er klassificeret som barokridning..


  • #13   3. jul 2011 øh hvis man kalder sin side for barokridning, så er det nok fordi man mener man praktisere barokridning...og jeg ved godt det er akademisk hun praktisere det skrev jeg også..så det jeg mener det er at barokridning er det samme som akademisk...bare fortalt med et andet ord..ligesom klassisk, spansk og hvad der nu ellers er af betegnelser for den akademiske rideform smiley
    jeg har også fået undervisning af Malene...hun er skøn...


  • #14   3. jul 2011 Gitte

    Jeg tror at hun har valgt FIRMAnavnet barokridning fordi at måske akademiskridekunst var optaget, ligesom så mange andre. Så må man vælge noget som er tiltagende og passer til ridestilen da mange af ridemestrene kommer fra baroktiden -__- hun kunne også kalde sit firma for "fitelihutridning" uden at hun underviste i fidelihutridning men akademisk ridekunst?!


  • #15   3. jul 2011 hmm men er det ikke det indlægget handler om at mange af de her betegnelser er forskellige ord for det samme.... så det var såment bare det jeg ville pointere... at når Malene vælger at give sit firma navnet barokridning så er det for at folk som er interesseret i akademisk skal kunne finde hende, da de netop vil søge på akademisk, spansk,barok, klasseisk m.m.
    jeg ved godt Malene underviser i akademisk dressur....


  • #16   3. jul 2011 Der er stadig ikke noget som hedder barokridning, hun har formentligt valgt firmanavnet da det ligger tæt op af akademiskridning/akademiskridekunst. Min kæreste ville gerne have haft sit firma til at hedde easymedia, men det var optaget så nu hedder det groundzeromedia. Hvis du undersøger hvad ground zero betyder:

    1. the target of a projectile (as a bomb or missile)
    2. the site of the World Trade Center before it was destroyed
    3. the point of detonation (or above or below) of a nuclear weapon
    kilde: http://www.audioenglish.net/dictionary/ground_zero.htm

    Men det betyder ikke at han laver medie opgaver for hverken våben eller world trade center, eller noget i den retning? han laver stadig webdesigns og andre medie opgaver!

    Hendes firmanavn betyder ikke så frygteligt meget for folk som f.eks. søger på google da hendes side garanteret er google optimeret, dvs. at hun har valgt nogle bestemte søgeord som skal vise siden frem, så hvis du søger på akademisk ridekunst, så ville jeg da forvente at hendes side kom hjem. Hvis ikke så skal hun ihvertfald have den google optimeret smiley det samme har min kæreste gjort, søger du på webdesign, multimediedesigner osv så kommer han side stadig frem selvom betydningen af hans firmanavn faktisk er en hel anden! smiley


  • #17   3. jul 2011 - så er underviseren I begge kender desværre med til at skabe forvirring for os andre dødelige med sit navnevalg, så man føler sig endnu dummere end man var i forvejen.. -men det kan også være det sælger bedre at kalde det barok end akademisk... jeg historie- interesseret, men droppede ud af 2. g, så "barok" appelerer helt sikkert mere til min smag end "akademisk", uanset om det er præcis den samme vare hun vil sælge...

    appropos googleoptimering, så har jeg efterhånden set et par sider med så mange ensbetydende eller emnerelaterede ord, i de første tekstlinier på siden at jeg kan gå hen og blive helt skuffet, når det viser sig at det bare er skrevet for at få så mange hits som muligt...- og den underviser der, hun har helgarderet sig mht. søgeord, for hendes side dukker faktisk op uanset hvilket ord jeg bruger, måske på nær spansk...

    I kan jo spørge hende ved lejlighed hvorfor hun kander sit firma som hun gør, jeg ville måske nok have valgt noget andet....


  • #18   3. jul 2011 Kia V

    Jeg er ret sikker på at hun har valgt navnet fordi det ligger tæt op af akademisk ridekunst, da ridemestrenes teorier fra den tid (barokken) ligger til grund for det akademiske


Kommentér på:
Akademisk, barok, klassisk, spansk - forskel?

Annonce