{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.565 visninger | Oprettet:

Tillid mellem hest og rytter? {{forumTopicSubject}}

Hej, da jeg ikke rigtig føler nogen tillid mellem mig og min pony, vil jeg gerne høre nogen gode tricks så man kan få opbygget den tillid som jeg mener der skal være mellem hest og rytter før det fungere.

Jeg er åben over for alle forslag, og vil også gerne høre jeres ''historie'' omkring det! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillid mellem hest og rytter?
  • #1   25. jul 2011 vær venlig mod din hest, vil sige at der ikke opstår panik situationer.
    Hyg med din pony gør noget den kan lide....

    Jeg krævede for meget af hvad min pony kunne, så det endte altid op med "panik" situationer, men så måtte jeg indse at han ikke vil det jeg vil med ridningen. så jeg besluttede mig for at tage det helt med ro i træningen, ikke kræve mere end han var tilfreds med, og nu går det rigtig godt, jeg kan ride ham på bane i skridt, trav og en smule galop uden han går i panik. Han kommer løbende hen til mig på folden og stikker ikke af når jeg trækker ham.
    Selv da jeg jordtrænede havde han ikke tilid til mig, men jeg har udviklet mig meget i heste forståelse så det går fremad:)
    Der ikke noget ved at træne en hest som overser en, det gjorde han før han fik tilid til mig, det var som at træne noget som var intereseret i alt muligt andet,,,,
    håber du forstår lidt af det:) er en dør til at forklare:)


  • #2   25. jul 2011 Jeg jordtræner ca. 2 gange i ugen, hvor jeg træner med plastik, kegler, paraplyer osv. Alt hvad Baloo er bange for, træner jeg - og jo mere jeg træner jo større tillid får han til mig. Derudover rider jeg bidløst et par gange i ugen for afvekslingens skyld og da Baloo slapper bedre af når han ikke har bid i munden :).

  • #3   25. jul 2011 rid hesten der hvor den er og ikke der hvor du gerne vil ha den skal være..

  • #4   25. jul 2011 Når hesten ikke er i tvivl om hvem af jer der er ledere vil den vise dig tillid. Lederskabsøvelser ... Men træning med farlige ting, hvor du på ingen måder udviser nervøsitet, venlighed (ikke nurse den) samt tid og tålmodighed smiley

  • #5   25. jul 2011 Min historie: Athena havde stået stille i 2 år uden daglig kontakt da jeg fik hende. Hun var meget sød og venlig indtil jeg begyndte at stille krav. Hun tromlede mig ned ude i mudderet og jeg fik revet et led over i foden, og kunne derfor intet gøre i flere uger. Hun fik lederskabet den dag, og opdagede at mennesker ikke er ret store i forhold til hende, og at hun kunne mase sig frem. Min underviser lærte mig en teknik, som bruges af en hestetræner ved navn Torben Andersen. Det er en hård måde, uden pudse nusse (hvilket var meget svært for mig, da jeg er lidt en pylre mor) men det virkede! Athena har nu accepteret at jeg er hendes leder og hun stoler blindt på mig i ALLE situationer! Da hun skulle insimineres i starten af måneden havde hun ikke set en trailer i 7 år, og hun stillede ikke et eneste spørgsmål ved at jeg sendte hende op. Ved ikke hvordan det havde endt hvis ikke jeg havde lært værdien i lederskabet. (jeg er selvf ikke magtsyg, og vi nusse pudser også nu)

  • #6   25. jul 2011 Tusinde tak for alle de gode råd, og ''historier'' er sikker på at det er noget jeg kan bruge!

    Min pony er bare helt ekstrem ''mad fikseret'' og der hvor hun stod før kunne hendes gamle ejer ikke gå forbi hende uden at give hende en sukkerknald! Dårlig vane, som vi er ved at rette op på!
    Men når jeg vil træne med hende på ridebanen, er det eneste der interesserer hende græs! Ved ikke hvordan jeg får rettet opmærksomheden mod mig, så hun bedre kan koncentrere sig? smiley


  • #7   25. jul 2011 Du skal bare arbejde med hende uden hun får lov .. Det bliver en lang og hård kamp, men du må for Guds skyld ikke give efter smiley

  • #8   26. jul 2011 lav mange forskellige ting sammen der knytter jer tættere på hinanden. undgå i starten at gøre ting du ved der vil gå galt eller fungre dårligt.. start og slut af med ting du på forhånd ved går godt... undgå at blive panikken, ophidset eller sur...
    lær din pony at du er rolig og med overskud.. og den kan regne med hvordan du reager


Kommentér på:
Tillid mellem hest og rytter?

Annonce