{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Special sadel til islænder? Hjælp søges! :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Da jeg her i week fik lov til at købe en Islænder vallak, blev jeg jo super glad. Den har stået stille i 2 år, og er smælle fed, men det går nok væk af sig selv, vis man starter ud med lidt træning, lidt af gangen.

Men nu til sagen:
Nu er det jo sådan, at jeg ønsker mig nogle specielle sadler - Altså som Spanske sadler, Lusistano sadler og Western sadler. Det skal bruges til hygge og tur.
De ville jo sikkert passe godt, da det var meningen jeg skulle have hest - Indtil jeg forelskede mig i islænderen.

Nu er spørgsmålet bare - KAN islændere overhovdet passe spanske sadler osv? Tænker på at de jo ikke har ligeså lange rygge som andre heste. Og jeg ved at specielt spanske og western sadler har en forholdsvis stor anlægsflade - Så kommer helt i tvivl om det er en mulighed for mig, at kunne komme til at ride skovtur i westernsadler, spanske sadler eller lusistano sadler. Syntes man sidder rigtig godt i dem, så det skal jo helst være lig med dem.

Jeg har redet i en 16,5" sadel, min egen sadel. Men vil gerne op i en 17-17,5" DOG tror jeg slet ikke det er nødvendigt med en 17,5 sadel, så 17" er helt fint :).

Sadlen skal helst være med læderbom, eller bred bum. For jeg begynder først at ride med sadel, når han har tabt sig lidt, og fået nogle muskler, til at bære rytter og sadel, uden at få ondt.

Hjælp søges - Skriv også gerne i PB smiley

På forhånd tak
- Louise & Stjarni (Og snart Stormur! smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Special sadel til islænder? Hjælp søges! :)
Kommentér på:
Special sadel til islænder? Hjælp søges! :)

Annonce