{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

Min hest bider.. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har det problem med min pony at når jeg spænder gjord bider hun mig. Hun kan også godt finde på at læfte ben/ true med at sparke:-( Her idag var hun rigtig tæt på at bide mig i hovedet og i forgårs bed hun mig i ryggen:/ Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre ved det? Jeg plejer bare at sige højt NEJ men det hjælper ikke mere.. Håber i kan hjælpe:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest bider..
  • #1   7. apr 2012 lad være med at spænde gjorden ret meget af gangen

  • #2   7. apr 2012 Spænder den altid kun 1 hul ad gangen, så det er ikke grunden.

  • #3   7. apr 2012 prøv at få noget Equine Touch eller alternativt massage smiley
    du kan også prøve selv at massere hende der hvor gjorden skal ligge i 10-15 min hver dag smiley


  • #4   7. apr 2012 Passer din sadel 100% ?
    Er din pony kilden når du strigler den omkring hvor gjorden ligger?

    Jeg ville nok lægge sadlen på og så tage gjorden op til maven, ignorere hvis den bider eller letter ben, holde gjorden oppe langs maven og når den reagere som du vil (altså ligeglad med gjorden) så slipper du presset fra gjorden og giver den et stykke gulerod som ekstra ros... Og sådan ville jeg blive ved til det hjælper, så lærer ponyen at den bliver ignoreret hvis den reagere agressivt og får meget ros og mad hvis den ignorere gjorden : )


  • #5   8. apr 2012 min bider dog ikke men bed ud i luften har lige fåret en ''massør ud'' og hun gennemgik min hest... jeg jeg fik råd om hvordan jeg selv kunne massere der ved gjord 5-10 om dagen siden har der faktis ikke været noget - mit problem var at min hest havde for spændte mave muskler / som også var hævet

  • #6   8. apr 2012 du skal have fat i en sadelmager! den opførsel tyder på at sadlen ikke åpasser hesten og at den har fået ondt af at gå med den.

    min første mule plejede at stå eksemplarisk,men så begyndte han at stå uroligt,have ørene surt tilbage under opsadling,jeg kunne som mange nok ville have gjort valgt at skælde ham ud men jeg lyttede til det han fortalte mig, og fik sdadelmager ud.sadlen var for lang, og den trykkede ham meget bagtil.det havde ingen massage kunne hjælpe med!


  • #7   8. apr 2012 Bonnie var også meget meget sur, når jeg lagde sadel på hende. ISÆR når gjorden skulle spændes. Bed og sparkede.
    Jeg skiftede sadel til en bomløs, og hun har lige siden stået fuldstændigt roligt...

    så måske KAN det være sadlen, der er forkert... kan også som andre nævner, være spændte muskler, mild gjordkrampe...


  • #8   8. apr 2012 Har lige fået min saddel tilpasset for en uge siden og hun har været sådan i lang tid og er det stadig. Ang. Spændte/hævede mavemuskler, hun har faktisk sådan nogle store buler nede under maven? Kan det være det? Vil prøve med massage. Har haft bomløs lammeskindssaddel på hende og der gjorde hun også sådan:-(

  • #10   8. apr 2012 min havde også to buler en på hverside det er overspændte mavemuskler vil klar anbefale en massør min hest er blevet en helt glad hest også under opsadlning

  • #11   15. apr 2012 Tjek for guds skyld hestens ryg! smiley
    Min hest er også begyndt på det nu, og han har ondt i ryggen. Så nu skal han have kioprakter ug :-*))


  • #12   19. feb 2015 Hej har en ismule som er begynt at spake ud efter mig og bide når jeg spender gjord der stod længere oppe at der måske var sadlen men har mange sadler og det er ved dem alle lige nu rider jeg med en lamme sadel som hun går fint med og er ligeglad med den undtagen med gjord er kun 13 år og ku godt bruge lidt hjælp smiley

  • #13   20. feb 2015 Hvis hesten har oplevet smerte i forbindelse med sadel/gjord nogle gange, vil den reagere så snart sadlen skal på eller gjorden skal spændes, sørg for at få tjekket hest og sadel at alt er ok og så vær forberedt på at den vil have den adfærd IND TIL den finder ud af at det ikke gør ondt længere, hesten forventer den smerte den har været vandt til i den situation.
    Når hest og sadel er tjekket så begynd at træn den som en anden skriver, tag gjorden op til maven, uden at spænde eller stremme den, når hesten viser konflikt adfærd så ignorer den og bliv stående ind til hesten slapper af, slip gjorden og over ros hesten og giv godbid, efter noget tid forbinder hesten situationen med ros og godbid, frem for smerte. Så går man skridtet videre og spænder et hul så den stadig er løs, ros hvis hesten står roligt osv.
    Jeg håber det løser sig for jer! smiley

    Thilde: hvor i østjylland bor du, er det i nærheden af mig, vil jeg gerne hjælpe dig. skriv evt. en pb.


  • #14   21. feb 2015 Fie: tak for de gode råd :).
    Så prøver jeg at hykke nusse og give godbidder sammen med at tage gjorden op til maven så tror jeg at det skal blive godt igen smiley


Kommentér på:
Min hest bider..

Annonce