{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løber anden vej!
  • #1   1. maj 2012 Måske den har nogle låsninger i kroppen som gør at det gør ondt at gå på den ene volte.
    Overvej at få den undersøgt af Kiropraktor eller lignende


  • #2   1. maj 2012 tror ikke det er derfor får når hun så løber anden vej skifter hun igen og hun er på ingen måde stiv eller noget smiley

  • #3   1. maj 2012 Det problem har jeg også med Wille til tider! Det er nok bare fordi den er en smule uartig! smiley Når Wille gør det prøver jeg på en måde at komme bag hende, hvis du forstår hvad jeg mener smiley Og hvis hun når at løbe modsatte vej, stopper jeg hende op, og får hende om på den rigtige volte igen smiley Efter hun har gjort det nogen gange, og jeg "vinder", så gider hun ikke mere smiley

  • #4   1. maj 2012 Kan være flere ting. Oftest er det fordi Du står forkert, sender krops signaler der forvirrer hesten, og forstår den dig ikke, så vælger den en løsning der hedder, jeg løber bare, for aner ikke hvad hun siger.

    Kan som der siges være problemer med låsninger, hvis den kun protestere kræftigt på den ene volte er det oftest det.

    Og den kan også hvis den har fået lov at gøre dette et par gange, simpelhen tillært sig at gøre dette, og så sker der jo noget til at bryde denne vane...

    Få en underviser til at hjælpe, så du helt sikker. For svært at sige hvor probemet ligger, når man ikke lige står og kigger.


  • #5   2. maj 2012 Hvis den ikke har ondt er det nok bare fordi den har fundet ud af "at den kan". Den har måske prøvet det nærmest tilfældigt et par gange, fordi den syntes det var træls at løbe rundt i en cirkel, og nu har den fundet ud af, at den kan - derfor gør den det.
    Det handler bare om at vise hesten, at den altså ikke får noget ud af det, uden afstraffelse smiley
    Hvis der er et bestemt tidspunkt/sted hesten gør det, så sørg for at hold hesten i en forholdsvis kort longe, så du har bedre kontrol. Hav evt. pisk eller longepisk med. Når hesten prøver at vende, sørg for at "blokere" dens vej (selvfølgelig kan du ikke nå at gå ind foran den, men du kan dreje din krop, løfte din arm/pisk ud som en usynlig mur).
    Nogle heste er mere følsomme end andre - visse heste skal man kun vippe lidt med kroppen, så skifter de, andre skal man stortset stå og vifte med en pisk foran fjæset på dem, før de opfatter, at de altså ikke skal den vej.. x)
    Sørg for at gør det med det samme, hesten vender rundt. Når hesten er tilbage på rette volte (så hurtigt som muligt!), så lad den gå et par volter og slut af.
    Næste gang bliver gentagelse måske nødvendigt, men den burde opfatte ideen meget hurtigt smiley


  • #6   2. maj 2012 tak for alle svar smiley den gør der også kun de steder der står nogle smiley

Kommentér på:
løber anden vej!

Annonce