{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
365 visninger | Oprettet:

Amalie & Satchmo
Amalie & Satchmo
Heste: 2 Fotoalbum: 10 Videoer: 10

{{forumTopicSubject}}

Hej
Satchmo skal starte sit allerførste stævne på lørdag og søndag i denne weekend, hvilket jeg selvfølgelig er meget spændt på Stævnet er på hjemmebane.

Jeg ville høre, om I har nogle gode tips til, hvordan jeg så vidt muligt kan sikre mig, at han får en god oplevelse med det? Min underviser er der på dagen, men det er også meget rart at høre om I har nogle råd.

Det vigtigste for mig er bare, at han ikke føler, at han bliver presset og at han får en god tur, så han kan blive glad for at være til stævne. Jeg har ikke nogen intentioner om at vinde, men vil selvfølgelig gerne have en god oplevelse ud af det

Så bare kom med alt I kan komme i tanke om

Kommentarer på:  Hests første stævne - gode fif
  • #1   17. maj 2012 Det skal lige siges, at det er dressur. Vi skal ride LC2 og LD2.

• #2   17. maj 2012 At du som rytter er totalt afslappet! Den fejl lavede jeg nemlig, at jeg var skide nervøs, så det smittede jo af på hesten.. så vi blev disket i begge klasser.. -.- startede spring.. på hjemmebane.. Tag det stille og roligt, tag i stalden i god tid så det ikke ender i stress

• #3   17. maj 2012 jeg vil også sige prøv og læg evt. nervøsitet til side det er aldrig godt.
    har selv super svært ved det men det er vigtig man er som når man træner hjemme

• Line Lundsgaard Nielsen.  N
    VIP
    Line Lundsgaard Nielsen. N
    Heste: 3 Videoer: 13
    #4   17. maj 2012 Tag det som en træning. Ingen stress, bare almindelig ridning (-:

• #5   17. maj 2012 Snak med din hest, nulder den i manen, klap den og ros den alt hvad du kan.. Sådan at hesten virkelig fanger at den gør noget godt når den slapper af og så finder ud af at det ikke er slemt
    Men ja som de andre siger prøv så vidt muligt ikke at tage det som et støbe men som bare en træning :-)..

• #6   17. maj 2012 Tak for jeres svar, det meste er noget jeg har tænkt over i forvejen, men det med ikke at blive nervøs er selvfølgelig altid nemmere sagt end gjort, men jeg vil i hvert fald tænke meget over det

• Rynkedellen og Nullerkuglen
    Rynkedellen og Nullerkuglen
    Online Tilmeldt: sep 2009 Emner: 539 Svar: 12.025
    Heste: 1 Fotoalbum: 13 Videoer: 2
    #7   17. maj 2012 Hvad med at indøve nogle beroligende "vaner" på dig selv her op til stævnet? Jo roligere du er, jo bedre får hesten det med det?

• #8   17. maj 2012 Det lyder da som en god idé ved bare ikke lige hvordan/hvilke

• Rynkedellen og Nullerkuglen
    Rynkedellen og Nullerkuglen
    Online Tilmeldt: sep 2009 Emner: 539 Svar: 12.025
    Heste: 1 Fotoalbum: 13 Videoer: 2
    #9   17. maj 2012 Google er din bedste ven!

- Ej, jeg tænker lidt at du som hestemenneske med sikkerhed har nogle rutiner, som du altid laver med hesten. Sørg for at have tid til dem som et minimum. Hav en til at hjælpe dig, hvis du ved du bliver stresset ellers. Og du kan jo altid sadle op og sådan i god tid, og så skridte en lille tur, hvis det er noget din hest nyder.

• #10   17. maj 2012 Som en anden skriver : Det er vigtigt at have tid til det hele . Vær i god tid . Det kan være din hest også skal have lov til lige at komme på fold inden stævnet, så den ikke evt. er træls at sadle op osv .
    Hvis du så kan mærke at der er ikke så meget energi efter første klasse, eller første klasse gik meget meget dårligt, så overvej om hesten skal have lov til at gå anden klasse .

Det er sådan noget jeg tænker over, inden stævner og til stævner .

• #11   17. maj 2012 Tusinde tak for jeres svar

Han kan desværre ikke nå at komme på fold inden stævnet, da jeg skal ride tidligt begge dage, øv øv for det tror jeg kun han vil have godt af

Men det med god tid vil jeg i hvert fald sørge for, for jeg hader at stresse (og bliver det hurtigt) og det kan hesten jo straks mærke!

• #12   17. maj 2012 Det kan de nemlig hurtigt mærke . Og så bliver ens rosenknopper først grimme

Held og lykke til jer to .

• #13   17. maj 2012 Det er heldigvis altid min mor der sørger for rosenknopper, så det kan man ikke se

Og mange tak

Kommentér på:
Hests første stævne - gode fif