{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Pludselig ændring under ridning {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley

Min hest har for to dage siden meget pludseligt ændret adfærd i galopanspringene på højre volte. Det sekund man lægger benet til ham, smider han skulderen og går enten i forkert galop, krydsgalop eller changerer galoppen efter 2-3 skridt. Han stiver sig også lidt i hjørnerne, og hvis man ikke er efter ham smider han også skulderen der. Der er ingen problemer på den anden volte.

Det er ikke adfærd han har udvist før. Indtil for to dage siden var der ingen problemer med hverken galop eller anspring.

Jeg går og overvejer at få en kiropraktor ud, da jeg er bange for at der er en muskel eller en nerve der er kommet i klemme. Er det en meget forkert tankegang? Hvad ville i gøre i en situation som denne?

Han har haft en ledskade, og er først nu begyndt i rigtig, seriøs ridning igen efter hans genoptræning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig ændring under ridning
  • #1   9. jul 2012 Det kan være han har forstrukket noget smiley min gjorde nemlig det samme da han havde forstrukket en muskel i baglåret smiley Tror jeg ville vente med kiropraktor, og måske få en massør eller dyrlæge ud i stedet smiley

  • #2   9. jul 2012 Det var en rigtig god ide. Det lyder RIGTIG meget som, at han har brug for kiropraktor eller massør.

  • #3   9. jul 2012 tænker os du skal ha fat i en massør, det kan nemt være i ryggen, han har ondt og så viser han dig det i ridningen.


  • #4   9. jul 2012 Hej.
    Jeg kan varmt anbefale denne behandler.
    (link fjernet)

    Skriv bare hvis du ønsker mere info. ( eller privatbesked)Jeg mener også at der er en behandler på Fyn, hvis det er..


  • #5   9. jul 2012 http://www.odenseosteopati.dk/Kontakt.html

    Le, som jeg linker til er virkelig god, hun er fra Fyn smiley


  • #6   9. jul 2012 Hej smiley min hest har døjet med det samme engang, jeg kaldte en kiropraktor ud som viste mig nogle gode øvelser.

    Prøv eksempelvis at have at par godbidder eller gulderødder i hånden og før den op på krydset, dermed er hesten tvunget til at dreje sig rundt for at kunne spise den - gentag dette flere gange dagligt. Jeg fik af vide at kiropraktoren at jeg skulle forsøge at ride, dog uden at ride ham helt i holdning. Han fik også lidt muskelafslappende medicin til 5 dage. Men ellers er en god idé at lave en masse smidighedsøvelser.

    Det kan også være at det er tænderne det er galt med, for det kan godt stramme inde i munden på hesten hvis den har fået tandspidser, så hvis du skal have en dyrlæge ud, så få tjekket tænderne for en sikkerhedsskyld. smiley


  • #7   10. jul 2012 hvor i landet kommer du fra. kan nemlig varmt anbefale sidsel sommer hun har hjulpet min hest hvor dyrlægen havde sagt der ikke var mere at gøre

  • #8   10. jul 2012 Susie K K: Jeg kommer fra Nordøstfyn, så der er desværre lidt langt for hende smiley Men jeg har en meget kompetent dyrlæge, der før har brugt kiropraktik i forbindelse med at forsøge at lokalisere årsagen til en halthed. Så hun er åben overfor andre metoder end medicinering smiley


    Men ellers mange tak for jeres indput, allesammen smiley Jeg har besluttet at lade en anden ride ham i dag for at se om det er konsekvent, eller han bare gør det med mig så det er mig der er skyld i problemet. Hvis der ikke sker nogen ændring, så får vi dyrlægen ud og kigge og så tager v den derfra smiley


Kommentér på:
Pludselig ændring under ridning

Annonce