{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Slår hesten sig alvorligt i tærrenspring? {{forumTopicSubject}}

Hej kære HGér.

Skal i midt august til en enkelt tærrentræning på 60 cm med Jasmin. Det er en mobil tærrenbane som kommer og vi er jo derfor alle nybegyndere i det, men i forskellige højder. Vi har meldt os på for sjov, og vi må selv vælge hvor meget vi springer og hvor meget vi føler for.

Jasmin er kun før blevet sprunget på 3 gange, men har alle gange været rigtig dygtig. Hun er rigtig god til at måle afstande selv, og hvis jeg bare lader hende løbe derud af, så kommer hun også rigtig rigtig fint over. Dog har der også være gange hvis man ikke har ladet hende løbe godt nok til og springet har været lille at så har hun bare "tvunget" sig over og faktisk bare ikke gide og løfte benene altid, men igen - hun er oftest over i flot stil smiley

Dog er der jo forskel på spring og tærren og i og med Jasmin ikke har den store efaring og ikke har haft træning meget så tænker jeg på - hvis hestene rammer, hvor skadet kan de så blive?

Jasmin er indtil videre oppe på 50 cm, men har sprunget enkelte 60 cm spring.

Jeg er bare sådan en pyllerrøv omkring om de kan brække ben og jeg ved ikke hvad..

Jeg gider ingen kommentarer om at når hun ikke har prøvet at springe mere skal hun ikke prøve tærren m.m.

Det er MIN hest - og hvis jeg synes vi skal stoppe efter 2 spring, så stopper vi efter 2 spring. Det gør intet for mig hvor meget vi springer så længe Jasmin kan komme over de fleste og hun synes det er sjovt. Jeg regner med vi øver op på normale spring, og går det helt af h til og jeg kan mærke hun bare ikke kommer over de faste forhindringer, så siger vi også tak og kigger bare på smiley

Men til jer military/tærren hesteejere. Har jeres heste ramt forhindringerne før - og hvad er det værste som er sket?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slår hesten sig alvorligt i tærrenspring?
Kommentér på:
Slår hesten sig alvorligt i tærrenspring?

Annonce