{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Unghest. trav {{forumTopicSubject}}

Ja min lille Duncan er nu ryttervant og styrbar i skridt. vi prøvede at trave for nogle uger siden. men han var ikke klar og jeg fik den vilde rodeotur. jeg har nu på fornemmelsen at han er ved at være klar, for igår travede han tre skridt men jeg skyndte mig at stoppe ham da det ikke var det der var meningen.

han går frisk fremad og forstå når jeg sparker let til ham og siger den lyd med munden at det skal være hurtigere.

men. jeg er lidt bange for jeg får den helt store tur igen for der er langt at falde og syntes det var nok med den 1 gang det skete sidst. hvor han selvfølgelig blev bange for at jeg sad der i trav også.

hvad ville i gøre for at trave med mig på? søger lidt råd.:)


og hey hvad gjorde i første gang i tog på en lille tur på ryggen? gik en ved siden af i snor eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest. trav
  • #2   13. sep 2012 hej ville skridte længe på ham og lave en masse skridt øvelser så hans hoved bliver brugt ...
    så ville jeg sætte ham i trav langt langsiden og stoppe ham efter 5 skridt ca og så prøve igen


  • #3   13. sep 2012 Lad en holde dig en en longe og så bliver du bare sendt ud i trav. Hvis den begynder at bukke kan personen på jorden hive hesten ind mod sig og derved hive hesten ud af balance og den stopper. Den bukker jo fordi det er nyt det som sidder deroppe, og for at se om det kan få det væk. Bliver du siddende første gang gør han det ikke næste gang. så afsted med dig, få evt. en anden til at tage turen hvis du er blevet bange da det påvirker hesten.

  • #4   13. sep 2012 altså skridter længe på ham hver dag faktisk han får også en dags pause her og der.

    Han siger selv fra når det bliver nok ved at stille sig med krydsede ben og strakt hals. :'D det ser så sødt ud.

    nå men laver meget slalom med ham og volter. idag skal jeg ride med en masse i hallen for at han også rider med mange der galopere osv. og han løber ikke engang med dem.

    skal ikke have en til at trække ham. for han er som en fuld hest der ikke ved han er større end andre.:D så han tror de skal lege og så giver han dem en skalle.

    men jeg vil prøve at fortsætte og så må jeg håbe jeg bliver på ham jo.:D


  • #5   13. sep 2012 pony. jeg vil ikke sendes ud i longen da det var der det skete sidste gang.:) og han har i forvejen dårlig oplevelse med longen fra tidligere sted.

    men når han nu selv satte igang igår tror jeg ikke der sker så meget idag. og flere gange igår var det som om han ville. men gav ham ikke lov?


  • #6   13. sep 2012 Som de andre nævner:
    Start med en god skridttur inden. Få en til at longere jer i traven de første gange. Bliv for guds skyld ikke bange for at prøve.. Jeg har selv en unghest, som pludselig heller ikke var tilfreds med at galopere med mig på ryggen - og jeg fik en ordentlig tur i græsset:( Men små skridt er vejen frem - der er ingen der siger at I skal trave i 20 min. første gang smiley
    Og så længe det er så ung og uerfaren en hest man har at gøre med, så må man desværre også regne med man får nogle ubehagelige og svære ture engang imellem smiley


  • #7   13. sep 2012 maja. jeg er bare ikke glad for det skal være på longen.:( sidst gik han i panik fordi min søster holdte ham og at han ikke kunne komme væk fra "mig" som jo var farlig.
    og hvor imod hvis jeg og ham er fri og jeg falder så kan han komme væk hvis jeg falder af. og falder måske hurtigere til ro igen?


  • #8   13. sep 2012 jeg ville aldrig værre i en longe på en unghest som spasser ud da jeg har prøvet det hvor hesten blev viklet ind i den og jeg faldt af på grund af det og hende på jorden blev næsten sparket ned .... jeg ville aldrig side på en hest som kan finde på at spasse ud med en lang longe efter mig.... så vil jeg hellere side selv på hesten med et ret eller lignene omkring dens hals så man kan tage fadt i den når hesten spasser ud og så bare blive sidene og prøve at stoppe den selv det har jeg altid gjordt og det har altid virket men nu jeg os god til at blive sidene på en vild hest smiley

  • #9   13. sep 2012 Få en til at trække dig i traven, men det at den bukker kan jo også betyde den ikke er klar:) Ellers så skridt lidt mere, og så få en til at longere dig smiley

  • #10   13. sep 2012 vil lige sige mange ungheste bukker til at starte med selv om de er klar til trav det er noget der vil gå over det bare med at blive sidene... så stopper det .....

    en øvelse kan os værre man sætter sadle på hesten og slipper den fri på banen og lader den spasse ud med sadlen der vil sikkert komme nogle buk ud af det og så bliver den os lidt træt så kan man efter den er færdig med at sætte sig op og prøve stille og roligt men ikke trav i lang tid da det nemt kan fremkalde bukkende


  • #11   13. sep 2012 hvis han ikke kan lide at blive longeret så lær ham det.. alle heste kan lære at blive longeret også selv om de har haft dårlige oplevelser.. men få en der er stæk nok til at holde longen så den kan stoppes hvis den begynder at bukke.. man behøves jo ikke starte med at trave i en 20 m volte.. men lær den at trave små volter til at begynde med og så gi' den mere og mere plads.. jeg tilrider selv mange heste har lige tilredet 3 og er gået igang med 3 nye.. og det er ikke alle der har nemt ved at lære at gå i longe.. nogle gange kan et par MEGET løse indspændinger hjælpe den med at blive holdt ude på volte smiley

  • #12   13. sep 2012 Selvfølgelig sker det første gang, er meget naturligt (: Arbejde selv som tilridningsrytter så har prøvet det en del gange efterhånden. Det er bare at sende den ud og så roser i den når den går pænt rundt. lad den gå et par omgange og stop. Hop af og op en gang til, send den ud rend et par omgange om stop. Gør dette i 2-5 dage og så kan du normalt begynde at ride løs på dem. Selvfølgelig kommer det an på hesten, men hvis du er blevet bange for dem som det lyder syntes jeg du skal finde en anden til at tage den første travtur, da det kun gør ondt være at du rider den

  • #13   13. sep 2012 han kan longeres men ikke med mig på da jeg ikke vil have han kommer til skade.

    nu har vi så travet. helt selv tog det som det kom og ingen buk. er rigtig stolt af min lille hest. vi sprang bare ud i det som havde vi gjort det 1000 gange.:) så jeg er rigtig glad.:D


  • #14   13. sep 2012 godt at det gik fint:)
    ..men hvordan kan den komme til skade hvis den er i longe.?


  • #15   13. sep 2012 hvis han hopper og springer kan han jo få longen om sig.:D og så vil jeg ikke sidde på ham. han kan ikke longeres mens jeg sidder på ham da han havde grim oplevelse med det. så vi har måtte starte forfra men at longere ham kun fra jorden da det også var helt ødelagt af det der skete den gang.:)

    så har ikke villet efter at jeg faldt af sidst min søster havde ham i longe.:D


  • #16   14. sep 2012 Det sker nu meget sjældent at de tager en svingom i longen, de plejer bare at løbe frem og bukke. Så tvivler på at det ville ske, vil mene at den anden måde kan være meget mere farlig for rytteren, da hesten har lettere ved bare at stoppe op og bukke fuldstændig åndsvagt. Hvor i longen er der er person som kan jage på hesten når den ligger an til det.

  • #17   14. sep 2012 hvis den vender om i longen er det fordi den ikke har lært det ordenligt.. har aldrig oplevet en hest der har gjordt mens den har haft rytter på. arbejder som rytter og tilrider alle de ungheste vi får ind.. og hvis de har lært det ordenligt vender de ikke i longen smiley

  • #18   14. sep 2012 Jamen, hvad med på skovtur? Sammen med en anden?

    Vi fik vores 1. galop på skovtur, det tog lidt tid, før hun kom i gang, og fandt 3. gearet.

    I starten red jeg i øvrigt også efter de andre inde i hallen, om muligt - i trav altså.

    Og så er det også noget med at finde sit mod frem. Jeg har været SÅ bekymret for galop, da min hest bukker en del på folden og i longe. Men efter vi galoperede på skovtur, er jeg ikke bange for det mere. Hun kan klart stadig bukke, men forskellen er, at jeg nu har tænkt mig at tage det i stiv arm. Eller med brækket arm, hvis det går sådan. Haha.

    Longe synes jeg heller ikke er det fedeste. Min kunne ikke koncentrere sig, når der både var en på midten, og mig ovenpå, og vi snakkede på kryds og tværs. "Hvem skal jeg lytte til"?


  • #19   15. sep 2012 nu er det jo ordnet.:O) så vi overlevede. og jeg ved hvad jeg skal gøre nu til næste gang.:)

Kommentér på:
Unghest. trav

Annonce