{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Dressur {{forumTopicSubject}}

Hej hger..

Jeg har et sæde problem med min hest.. Den er ny tilreden.. Men vi filmer og tager billeder hver gang jeg sidder på hende så jeg har en mulighed for at kunne mærke forskel under ridningen og se den samtidig og blive bedre.. Problemet er at min ung hest skyder ryggen op når jeg sidder letter fremad i sædet.. Sidder jeg korrakt sænker den ryggen.. Det er nemt at se på alle billeder og film.. Ved næsten ikke hvad jeg skal stille op.. Hesten har ingen ryg problemer, eller noget andet.. Jeg har prøvet med tempo skift hvor jeg samtidig driver den ind på plads men ligemeget hvad jeg gør efter alle ride kunstens regler virker det ikke med mindre jeg sidder letter frem af.. Nogle idéer jeg ikke har tænkt på og har trænet??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dressur
  • #1   25. sep 2012 Du bør heller ikke ride nedsidning på en nytilreden hest.. Den har jo ikke musklerne til det endnu..
    Så op i letridning og kun træn nedsidning i korte momenter..


  • #3   25. sep 2012 Måske du presser den for meget i forhold til dens alder og muskelsætning? Jeg vil sige at du skal fokusere på at få opbygget nogle gode rygmuskler på den før du fortsætter træningen. Det kan du gøre med frem og ned øvelser fra jorden, evt i longe og i sadlen. Og så skal det bare have god tid.

  • #4   25. sep 2012 Den har ikke rygmuskler til det endnu. Opbyg nu musklerne ordenligt, inden du lægger for meget på den.
    Det er ligesom et hus, der er det også noget lort ikke at have et godt fundament.


  • #5   25. sep 2012 Sanne: den har været under træning i 6 måneder, og har en fin muskel dannelse. Det er ikke det der plager hesten og mig.. Kan også se på tidligere film som til hendes dv kåring at test rytteren også sidder letter frem af.. Og min berider mener bestemt jeg må sidde i nedsidning.. Men den gør det jo også i let sæde

  • #6   25. sep 2012 Det kan altså sagtens tage meget mere end et halvt år at bygge gode rygmuskler. Det kan måske også skyldes noget med balancen?

  • #7   25. sep 2012 Måske var det lettere for os at hjælpe hvis du kunne ligge lidt videoklip ind? smiley Det er jo svært at vurdere når man ikke slev har set hesten, og jeg vil umiddelbart sige at det skyldes manglende muskler.

  • #8   25. sep 2012 Jeg må prøve synes bare den havde været redet lang pg ned ved berideren, og påbegyndt en normal holdning.. Prøver at sætte nogle flere volter ind i træningen;)

  • #9   25. sep 2012 Lady: jeg lægger det ind i aften:)

  • #10   25. sep 2012 Nogle heste tager længere tid om at opbygge muskler og styrke end andre. Men det kan for eksempel også afhænge af om den får nok proteiner i sit foder, og om den så er god nok til at optage det.

  • #11   25. sep 2012 det kan være at sadlen trykker? smiley

  • #12   25. sep 2012 Sadlen er købt af Sadelmager.. Hun prøvede 10 forskellige, og har passet den til.. Sadlen sidder som stubt på ryggen af hende.. Sadlen er ikke min favorit men da den sidder som den skal er det sadlen vil rider med.. Ved med 200procent sikkerhed at det ikke er udstyret der før det for har fået professionel hjælp til det hele lige fra sadel til bid.. Udstyret er checket gange mange forskellige og det er ikke udstyret der er problemet.. Tænker det er mig som rytter der gør noget galt.. For berider og test rytter har udtalt at hun bliver en rigtig god ridehest med hendes utrolige intelligens, gå på mod og temp

Kommentér på:
Dressur

Annonce