{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel glider frem
  • #1   10. okt 2012
    Der findes diverse gjorde og underlag der kan forhindre det men det er lappeløsninger da sadelen jo stadig ikke passer :o)


  • #2   10. okt 2012 Hvis sadlen ikke ligger optimalt er der jo intet andet at gøre end at få en sadelmager ud. Det er da bedre end en skadet ryg smiley

  • #3   10. okt 2012 Du skal få den lavet med det samme ! Eller ny sadel ved sadelmager .

    Når sadlen glider frem er det fordi bommen er for bred, og falder for langt ned på manken af hesten . Hvis sadlen passer korrekt bliver den oppe fra manken .
    Dvs hvis du endelig skal gøre noget skal du folde en skumpad/ håndklæde og ligge det forest ved sadlen/v manken, så sadlen bliver løftet op fortil smiley
    Men sadelmager ud nu, kan kun gå for hurtigt! Hesten får lynhurtigt ondt i ryggen

    Held og lykke smiley


  • #4   10. okt 2012 Sadlen sidder som den skal osv. Det siger forskellige stadelmagere og butikker også. Det er ikke underlaget da det ikke er det der rykker sig, men KUN sadlen. smiley

  • #6   10. okt 2012 Hvis sadlen glider frem så passer den ikke længere smiley heste ændre muskulatur v ryggen ret hurtigt

  • #7   10. okt 2012 Det er flere sadler forskellige sadler der glider frem på hende.

  • #8   10. okt 2012
    Det er normalt, især hvis de ikke er tilpassede og hesten har en svær "form" :o)


  • #9   10. okt 2012 En fra min stald havde det samme problem..
    Hun havde adskillige sadelmagere ude, men sadel gled stadig frem hen over skulderen på hesten..
    Til sidst ringede hun til Kit Hansen som kom ud med nogle forskellige sadler og sammen fandt de en sadel som blev tilpasset hesten og problemet blev løst..

    Men hun havde allerede smidt en masse penge efter andre sadelmagere (jeg kender personligt til to, men hun havde haft problemet et stykke tid) og hun har prøvet en masse sadler, hun prøvede også min sadel..

    Så få en GOD sadelmager ud og brug pengene.. Hendes hest døjer nu med meget ømme ryg muskler og skal have behandling pga forkert sadel..
    Så det er jo bare flere penge oveni i det hele..


  • #10   10. okt 2012 Jeg tænker også lidt om det er fordi hun er meget lige rygget?
    Hun er ikke øm i ryggen eller noget, sadlen glider kun.


  • #11   10. okt 2012 Der findes kun 2 rigtigt uddannede sadelmagere i DK. Derfor er vi hestefolk ofte ude for amatør-sadelmagere, som kun har gennemgået forskellige kurser. Mit råd er at få fat i en rigtig sadelmager. Ved den ene hedder sadelmageriet dannebrog. Google og ring og få råd smiley

  • #12   10. okt 2012 Er enig med de andre, der findes en sadel til næsten alle heste. smiley

  • #13   10. okt 2012 Frida Kraft . *

    Det kan sagtens være derfor, Dårligt sadelleje er svært at have med at gøre.. Min har heller ikke det bedste sadelleje i verden..

    Der er bare ikke noget at gøre, end at bide i det sure æble og få sadlen tilpasset..
    Spørg også sadelmageren ud efter mål osv, så er det nemmere, hvis du vil have en ny sadel en anden gang smiley

    Din hest kan gå hen og få ryg problemer/ondt i musklerne af en sadel der ligger dårligt.

    Hvis man skal sammenligne med os, kunne det være med en sko der ikke passer... Så foden hele tiden svupper op og den rutsjer frem og tilbage.. Eller en for lille sko der bare klemmer om din fod.
    Ville man så ikke ønske den sko a H.... til eller købe en ny sko der passede?
    Vi har jo så bare den fordel vi kan måske lægge et indlæg i og så sige "det hjalp" det kan hesten jo så ikke sige..
    Derfor er det vigtigt den passer - helst uden noget - Eller sådan ser ser ihvertfald på det smiley he he


  • #14   10. okt 2012 Kan være sadlen har for høj bomm til din hst, det ses ofte hos irish cob, frieser og nordbakke. at deres manke/ stopklods ved ryggen. er nærmest flad, har samme probem med min sadle, til min hoppe med at den glider frem under træningen og genere hende, så jeg skalrygge på den jævnligt - heldigvis skal hun ikke trænes så længe af gangen. smiley


  • #16   11. okt 2012 Jeg har siddet og læst lidt på nettet på en uddannet sadelmager (der er rigtig få faktisk ) og der stå tydelig at hvis sadlen gliderfrem passer den ikk kan evt bare være mærket på sadlen som gør den ikk ligger 120% på dem hest.

  • #17   11. okt 2012 Undskyld det flabede svar, nu har vi jo ikke set din hest/pony. Men måske er den for tyk smiley ... Spøg til side.

    Kender godt problemet, har en veninde der har være turen igennem og havde saddelmager ude mange gange inde hun fandt en der passede, selv den mest erfarne saddelmager kan tage fejl, måske din saddelmager skulle se dig ride i sadlen og se problem selv.
    Men det kan jo være mange tinge der gør udfaldet, måske har din hest bare et komplisseret saddelleje som kræver et mere proff. syn kan varmt anbefal Mikael Bodin mener jeg han hedder, han fiksede min venindes saddel ved at se på den en gang.


  • #18   11. okt 2012 Det kan være svært at finde sadel til mange heste. Men en stopgjord kunne være en løsning, men det rigtigste ville være at få en sadelmager ud med en masse forskellige sadler som du kan prøve og se hvilken der virker.

    Mange dressur sadler kan købes med en indbygget stopgjord, det kan altså være et hit!


  • #19   11. okt 2012 Det er ihvertfald 100 % sikkert at din sadel ikke er tilpasset korrekt. En sadel som passer vil ikke glide, uanset hvor svær form din hest har. og hvis en sadelmager siger det, så ville jeg finde en anden.

    Så få fat i en rigtig sadelmager, og find ud af hvor "skoen trykker"

    Du kan sagtens risikerer at der skal specielsyes en sadel til din hest, især hvis den har en lidt svær form.... men det er jo prisen for at have hest. smiley


Kommentér på:
Sadel glider frem

Annonce