{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Træning af plag (kun folk som har erfaring med plage) {{forumTopicSubject}}

Jeg ville hører herinde om nogen af jer ved hva man kan lave med et plag på 1½ år..

Lige nu laver jeg tillidstræning med hende, i den mening med at hun går løs i roundpen og selv bestemmer om hun vil være ved mig eller om hun vil gå.. Hun vælger så at være ved mig

Jeg ligger elastikgjord og underlag på hende og det siger hun intet til..

Jeg hopper rundt om hende og klapper hende over hele kroppen, så hun vænner sig til det..

Jeg står på den modsatte side af hende og klapper hende på den anden side, så hun vænner sig til frek, når rytterens ben ska være der..

Jeg går ture med hende, med longetov løst hængende rundt om halsen og hun følger bare efter mig..

Men men nu syns hun at det er for kedeligt, hun er begyndt at skubbe til mig og nappe i min jakke..
Så jeg tænkte på, hva kan jeg ellers lave med hende.. Så hun lærer noget nyt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af plag (kun folk som har erfaring med plage)
  • #2   13. okt 2012 jeg plejer at gå rigtig mange ture alene med mine ungheste smiley mellem 3 og 6km

  • #4   13. okt 2012 Jeg prioritere at træne "hverdagsting" med min. Dvs, stå bundet, få klippet øre, basiskomandoer på stemmen og ved brug af grime/tov. Og gå ture...

    Ww også kaldet "HappyFeet" er en meget utålmodig herre, som har svært ved at stå stille med mindre han skal koncentrere sig om en konkret opgave. Så det ville være nemt at lære ham en masse tricks og på den måde holde ham beskæftiget, men på sigt er det langt bedre han kan stå stille, bakke osv blot ved en kommando.

    Det tager laaang tid og kræver stor tålmodighed smiley for den "lille" fyr har så svært ved at stå stille.
    Men som det skrider frem, er det fantastisk at han ikke længere napper eller lign når han bliver utålmodig og at han kan stoppes på alle fire ben og blive stående, kun ved hjælp af stemmen smiley

    Tilvænning af underlag, dækken osv er jeg stor tilhænger af, men tricks er for mig lidt at camouflere en adfærd og jeg oplever tit de efter noget tid tilbyder en masse forskelligt når de kommer i tvivl - og så vil jeg hellere have en som afventer hvis han kommer i tvivl smiley


  • #5   13. okt 2012 At træne de "farlige" ting er en god ide. Din hest skal kunne stå, gå, løbe og følge dig i snoren uanset hvordan tempo du velger og den skal ikke have sit hovede langt foran dig. Plastikposer, viftende ting, trailer, præsseninger, alle mulige mærkelige lyde som klapprende postkasser, poser der smelder, raslende lænker m.m., at blive spulet med vandslangen(kun hoverne/benerne på denne årstid) traktorer, biler, cykler, landbrugsmaskiner, motorcykler osv. Når du træner disse ting så sørg først for at hesten følger efter tingerne så de ikke er så rovdyragtige og få så tingerne til at vænne så de så kommer imod. Løbende børn, skraldespand m.m. Det er dig der ved hvad der kan gøre den bange så øv på alt du kan. Og selvfølgelig at blive striglet, løftet hove, blive berørt på alle steder.

  • #6   13. okt 2012 De samme ting som de andre har skrevet og så stå oppe på noget ved siden af den og rør den over det hele(som du gør nu) men når du står oppe på noget så kommer du op over den og ser anderledes ud, så bliver den ikke så let bange den dag du skal på ryggen af den over at du pludseligt er oppe i luften

  • #7   13. okt 2012 Okay super tak alle sammen.. Jeg vil helt sikkert gøre nogen af de ting i har forslået. Tror måske mine forældre har en pressening..

Kommentér på:
Træning af plag (kun folk som har erfaring med plage)

Annonce