{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akademisk ridning
  • #1   8. nov 2012 der er da mange smiley
    Jeg er akademisk inspireret men drømmer ikke om at ride som Branderup smiley Så blander lidt selv, men bruger især de akademiske principper med dressur for hånd og brug af versader og traver til at opnå bæring


  • #2   8. nov 2012 jaa, jeg skal til at begynde på det - men har ikke reddet akademisk ridning før, så har ingen erfaring

  • #3   8. nov 2012 Jeg er også i fuld gang. Jeg kombinere det en masse med indlærings psykologi. Så jeg indlære det, i stedet for at når du trykker der, skal hesten gøre det og det.
    Havde engang en underviser der var meget sådan, firkantet og ikke indlærte, men bare mente ar det burde være basis viden at når du trykker hesten foran på skulderen skal den svinge bagparten ind og lave en traver. Hvilket IKKE fungere for min pony. Men nu går jeg meget op i indlæringen, og kombinere det med klikkertræning. Det kan godt være at øvelsen ikke er gymnastiserene til at starte med, men hesten skal da have en chance for at kunne følge med mentalt.


  • #4   8. nov 2012 Uh, jeg bruger selv en del principper og metoder fra akademisk, men jeg rider en god blanding af alt muligt, på min ishyp. Vil nok nærmere kalde mig selv horsemanship rytter hvis man skal kalde mig noget..

  • #5   8. nov 2012 Akademisk ridning og moderne ridning er egentlig det samme, men indlærningen er der stor forskel på. I Akademisk ridning går vi meget op i at hesten lære at bære sig selv og ikke bliver redet på forparten, som rigtig mange moderen rytter desværre gør. Vi lære hesten at bære sig selv fra jorden inden vi sætter os op, og vi lære den at gå frem og ned uden at have for meget fat i munden på hesten. Det var bare lidt om det, der er meget mere smiley Jeg er selv nybegynder inden for det akademiske og er først nu lige gået igang med at ride igen efter flere års pause, men begge mine søskende er nået langt med nogen af deres heste og tja der er bare ikke noget smukkere ind at se mine søskende ride deres heste på den akademiske måde, så selvfælgelig hælder jeg selv denne vej smiley Der bliver holdt flere kurser rundt omkring i landet og vi holder også en masse endags kursuser på Kronplet samt weekend kurser.

  • #6   8. nov 2012 Der er meget mere i det ind jeg har skrevet her smiley men der findes bøger om det også smiley

  • #8   8. nov 2012 Det var så lidt smiley Du må jo komme og deltage en dag smiley Det er vildt spændene smiley

  • #9   8. nov 2012 haflinger ponyen: du kan jo altid bare søge på google på Akademiske kurser i 2012-2013

  • #10   8. nov 2012 http://www.akademiskridekunst.dk/kurser.html
    herinde burde du kunne finde noget smiley


  • #11   8. nov 2012 hejsa igen alle sammen hvor langt(hvilke øvelser) er i nået til med jeres ponyer/heste??? (inde for akademisk ridning

  • #12   8. nov 2012
    Jeg gør ikke, men skal til det da jeg vil bruge det som en måde udover longering og gå ture til at få trænet ryggen op på en pony.

    Så har fundet en privat der vil hjælpe mig :o) En "normal" kendt underviser koster nemlig spidsen af en jetjager.


  • #13   8. nov 2012 enig med krikken. min mor har taget et par kurser og underviser mig det er meget billigere.
    jeg rider ikke helt akademisk for jeg springer også en del og det er ikke akademisk


  • #14   8. nov 2012
    Selvom man rider akademisk kan man da også sagtens springe :o). Akademisk er jo en måde at ride dressur.


  • #15   8. nov 2012 jaaarh, min anden ridelære (min mors veninde) mener at det total skader rykken, men det er også fordi min pony har en mindre rygskade, men (igen) det er på grund af at jeg red i en for lang sadel

  • #16   8. nov 2012 Academica:der er jeg ca. også ud over at jeg også er i gang med at ride i "firkanter" man skal bare ride versade ned af en lille langside så fortsætter man rundt efter hestens buede form til man har drejet 90 grader hvorefter man så ride lige ud og det går man fire gange til man har lavet en firkant (undskyld jeg er så dårlig til at forklare)

  • #17   8. nov 2012 Jeg rider udelukkende akademisk, men har meget at lære endnu smiley Har tidligere redet traditionel dressur - og føler først det er nu jeg har "fattet pointen" og kan ride og træne min hest "ordentligt" smiley

  • #18   8. nov 2012 Josefine, du rider i en Carré (den firkant du beskriver, tror det staves sådan)

    Jeg er personligt ikke særlig langt, da jeg har brugt meget på noget indlærings mæssigt jordarbejde og skiftet træner undervejs.
    Jeg har styr på versader, traver og renver fra jorden både på lige linjer og på buet spor (volter), skift mellem disse osv. Vi har lidt problemer med trav for hånd, men det bliver bedre for hver dag. Vægt forskydning er vi i fuld gang med. Næste mål er versader i trav for hånd. og på mere softness generelt.

    Og ja, der er MANGE forskellige tolkninger af AID.


  • #19   30. mar 2013 Ja jeg gør og har gjort det i de sidste 5 måneder smiley Dejlig at høre at der er andre end mig ;D

    Jeg har en dejlig gammel hest på snart 20 år og jeg tror at jeg har fået i hvert fald et år ekstra på ham pga akademisk ridning smiley

    Det med at det totalskader ryggen er ikke helt rigtigt smiley Fordi det er hesten store muskler og led, som er bygget til at bære hesten, men hvis hesten er redet på den måde som jeg ser som moderne ridning hvor det meste foregår på forparten ødelægger man faktisk hesten forben, da det er de svageste led på hesten, samtidig beder du hesten om at bære sig på benene i stedet for i ryggen (legmover kontra backmover) smiley

    Jeg elsker virkelig akademisk dressur og har nu brugt 4 måneder på at sætte mig 100% ind i det og er selvfølgelig ikke færdig endnu smiley


  • #20   31. mar 2013 Hvis nogen i øvrigt mangler en hest at træne akademisk med, så har jeg en smiley

  • #21   31. mar 2013 Jeg er ren akademiker, og BB er et af mine store forbilleder.
    Har fået undervisning af Michelle Wulff (var praktikant i tre måneder på enggaarden) men har ikke fået vedligeholdt min undervisning siden, da det er svært at finde en underviser i mit område, der underviser med samme kvalitet som Michelle gør.
    Skal til BB kurses her i slutapril som teorideltager, og glæder mig VILDT meget smiley


Kommentér på:
Akademisk ridning

Annonce