{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

få hest i trailer uden tvang {{forumTopicSubject}}

Skulle begynde trailerlæsning i dag med min 1,5 års dreng, altså han har været i trailer før et par gange, men nu skulle han altså lære at traileren kunne man godt gå op i uden at være bange.

Min anden hest på 21 er fuldstændig dum at læsse, har fået meget hjælp til at få ham op. Alle med tvang, forstå mig ret : eks holde træktovet stramt og løsne når hesten tager et skridt. Eller bak inden hesten selv bakker osv.
Så dumme mig prøvede jo self alle mine måder jeg nu har lært ved min gamle hest, med det endeligt at vi bliver sure på hinanden og han ikke forstod hvad jeg prøvede at fortælle ham. I arrigskab over at intet virker sætter jeg mig ned i traileren med løst langt tov, og sørme om hesten ikke gik selv op til mig!!
Blev utrolig overrasket, og prøvede det af 3 gange, han fulgte mig så fint op...
Nu skal det så bare trænes smiley men der er håb forude!! Er så glad

Har i nogle ideer til videre træning? Evt video?
Har trænet efter de syv lege på jorden, og vi kan næsten alle syv.

Bruger ikke godbidder


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  få hest i trailer uden tvang
  • #3   6. jan 2013 tja, det gælder bare om at være tålmodig
    så fortsæt som du gør

    selvom min pony max bliver læsset 1 gang om året, så tager det 5-10min hvis jeg bare lige venter på hende (jeg bruger så gulerødder/æbler som belønning)
    strammer man tovet op på hende eller prøver alt mulig andet, så bliver hun bare stædig..

    jeg har prøvet med en utålmodig sjæl der ville "hjælpe" og lagde hånden bagpå for at skubbe på, og det resulterede i at det tog 45min bagefter at få hende hen til traileren...

    man skal bare give dem tid til at se det an, men mad er altså virkelig god stimulering


  • #4   6. jan 2013 Lige præcis smiley han er den type hest, som ikke kan finde ud af godbidder, han begynder bare at bide og nappe for at få flere, så jeg roser ham med stemmen og ingen på halsen, og når han er helt oppe i traileren får han en håndfuld foder i en spand

  • #6   6. jan 2013 Luna:
    Mener bestemt heller ikke at det er tvang med det stramme tov, men nu skrev jeg jo på hg, hvor jeg ved at bølgerne kan gå højt, så valgte bare at kalde det tvang smiley kunne ikke lige finde et andet ord.
    Men pointen er at det ikke funker på Cinero, og alle de måder jeg har fået min gamle op i trailer virker bare total ikke, han bliver virkelig stædig og vil ingen vegne, og forsøgte faktisk at nappe mig i ren frustration.

    Det jeg søger er vel bare måske en metode til at arbejde videre med det her trailer på hans præmisser tror jeg, det nytter jo ikke noget at han ikke går ind før jeg sidder inde i traileren smiley det er jo møg farligt.
    Vil gerne lære ham at gå ind selv ind i traileren. Drømmer om at kunne sige en kommando og så han går ind uden mig, så jeg kan læsse ham selv


  • #7   6. jan 2013 En af de heste min veninde har, nægtede at gå i trailer. Hver aften satte hun den så på fold alene (det var den ligeglad med) og så stod traileren også derinde.
    første aften satte hun så dens madspand, neders på rampen og gik ind. Da hun kom ud 2 timer senere, havde den spist maden.
    Hun fortsatte med at rykke spanden ca. 10 cm. hver aften og til sidst var det helt naturligt for heste at gå derind (det skal dog siges at man ikke kan trække den derind, men med en lille spand med mad, går den selv op)


Kommentér på:
få hest i trailer uden tvang

Annonce