{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Stresser v. dressur {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley
Synes lige at jeg vil dele det med jer, mit store problem...

Det er min hest, Cabaret, som egentlig er problemet.
For noget tid siden, i januar havde hun stået stille i to uger. Første dag jeg red hende derefter havde hun alt for meget energi. Anden dag og tredje dag var hun simpelthen fantastisk. Fjerde dag crashede det hele totalt! Nu er det kun blevet værre - hver gang vi rider inde, så er der ikke noget afslappet tempo i hendes hoved. Hun tripper hele tiden i skridt, hvilket hun faktisk altid har gjort, når vi har redet dressur. I trav spænder hun op og nærmest tager bidet fra mig, ligeså i galop. Hun har altid gerne ville løbe hurtigt, inde i hallen, og vi har arbejdet megt på tempoet. - Hvilket ikke altid er under kontrol.
Men lige så snart vi kommer ud og ride en tur, så slapper hun af i både skridt, trav og galop. Uden for kan jeg korte hende ned i både trav og galop.

Så jeg har tænkt om sadlen kan irriterer hende eller bidet, men det giver ingen mening eftersom der overhovedet intet er, når vi rider tur. Det samme har jeg tænkt med tandspidser og rygproblemer - men intet hænger sammen.
Så jeg er kommet til den konklusion at det simpelthen må være selve dressuren der stresser hende, at ride inden for, i en lille firkant osv...

Mit håb er, at der måske er nogen der kan komme med en forklaring eller måske et råd til hvad jeg skal gøre.
Skriv endelig for flere detaljer.

Katrine x Cabaret


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stresser v. dressur
  • #1   7. feb 2013 Jeg tænker lidt at du måske skal "krudte" hende af. Altså først skidte varm, selvfølgelig, og så bare trave i hendes tempo i let ridning, og så tage noget galop. Derefter begynde at kræve noget af hende, når hun ligesom er kommet af med den værste energi. På nogle heste hjælper det, på andre ikke. Jeg red en gang en pony der bare blev mere hidsig i det, men har også redet en hvor den blev meget mere afslappet og koncentreret.
    Ellers kan du jo gøre ligesom man gør på ungheste, min træner siger at hvis jeg vil have hende til at gå langsommere(Jeg rider unghest) skal jeg ligesom gøre min letridning langsommere, altså sætte mig ned langsomt, som om jeg ikke kan følge med. Det virker rigtig godt på den jeg rider. Og nå du så rider nedsidning, må du også gerne "bumpe" lidt, igen som om du gør takten langsommere, det hjælper virkelig godt på min. Hvis hun så sætter i galop, rid med! Og rid indtil du sætter hende i trav. smiley
    Det er lidt hvad der passer bedst til din hest smiley


  • #2   7. feb 2013 Hendes tempo er for fuld skrue, hele tiden. s:
    Det med min egen letridning har jeg prøvet og ved nedsidning bliver det bare værre fordi jeg ikke kan sidde ordentligt på hende; bl.a. fordi hun spænder op og pga. hendes gangarter.


  • #3   7. feb 2013 Hmmm så ved jeg ikke hvad du skal. Måske lidt i longe først smiley

  • #5   7. feb 2013 Lige så snart hun får tøjle, så lægger hun nærmest ned i svingene af iver. jeg forlanger ikke rigtig noget af hende, men hun arbejder selv på bidet og går selv i holdning. Jeg sidder så stille som det over hovedet er muligt, har jeg fået af vide. Jeg har ingen problemer med at styre hende med vægten, over hovedet. Ved schenkelvigninger bruger jeg kun vægten. Jeg rider meget med min vægt.
    Er der nogle bestemte ting, der får dig til at tro hun mangler balance?


  • #8   7. feb 2013 Er der en ting hun bestemt er bange for inde i ridehallen?
    Da en hest godt kan føle sig "fanget" at hun vil væk men ikke kan se nogle steder hvor hun kan komme ud og komme væk.


  • #9   8. feb 2013 Nej, hun hverken trækker mod udgangen eller undgår hverken spejle eller port.
    Lisette K, hvad mener du med et femte ben, helt præcist.? Jeg følger også med i bevægelsen, så godt som jeg nu kan...


  • #10   8. feb 2013 Okay:)
    Så er det i hvert fald udelukket.:)


Kommentér på:
Stresser v. dressur

Annonce