{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Hvor meget løsspring til 2,5 års, hvor højt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg spørger lige herinde, da jeg ikke har den store forstand på spring.. Har mest redet dressur og kun redet spring engang imellem når jeg har haft tid..

Sagen er at jeg har denne her 2,5 års islænder, snart 3 års.
Jeg plejer at løsspringe ham 1 gang hver anden 3 månede, over en cavaletti sat på sit højeste (30 cm eller deromkring??) Han nyder det rigtig meget, og ja kan faktisk godt lide at springe..

Hvor meget må jeg sætte det op? Tænker omkring 40 cm maks.. Eller er jeg forkert på den? Er det for meget? Vil nødig overbelaste hans sener.

Udover det, laver jeg også bomtræning for lange liner i hans grime, og han ved godt hvad han skal.. Han er lige ved at hoppe over dem hver gang.. griner smiley
Formålet er at styrke hans sener og forbedre hans gangart, og for at få ham strukket lidt ud engang imellem.
Så lange liner, tricks og leg er det jeg laver mest med ham, for ikke at han bliver for kuks oven i hovedet (Han bryder sig ikke om bare at 'stå' .. så bliver han energisk)

Andre gode forslag tages imod med kyshånd, men der er næsten ikke det der ikke er afprøvet..

Ting jeg laver med ham/ han kan:
Lange liner
Løsspring
Tricks
Leg (Chase the Tiger er favoritten!)
Udstyr på (Alt udstyr, bortset fra rytter.. smiley )
Tilvænning af alle mulige sære ting.. Plastik, halmdukke på ryggen, stigbøjler hængene nede ved longering osv osv..
Let longering (Skridt og trav, ofte løs longering, uden gjord eller noget på..)
Gåture
Agility/forhindringsbane
'Hunde' tricks (Hente ting osv - Hjernestimulering)

Ak jeg er ved at løbe tør for ideer!

Men kom gerne med forslag til løsspringningen! smiley

Knus Louise & Stjarni.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget løsspring til 2,5 års, hvor højt?
Kommentér på:
Hvor meget løsspring til 2,5 års, hvor højt?

Annonce