{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

Trick spanske skridt komme videre {{forumTopicSubject}}

Er ved og lærer basse spanske skridt men vi er kommet til at han løfter når jeg peger lidt lige som et skrab også alligevel ik. Han løfter når jeg siger det og slutter med noget det ligner lidt et skrap... Øver kun i hallen og kun med godbidder en gang i mellem og med eller uden godbidder gør han sådan så det er ikke bare for at tikke men hvordan kommer jeg videre derfra?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trick spanske skridt komme videre
  • #1   10. feb 2013 I starten skrabede Pasqual også, men nu har han fået lidt mere balance og kan stå med benet strakt i meget lang tid. Tror bare du skal blive ved også forlange mere og mere af ham:-)

    Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, men jeg har svaret på det, jeg tror du mener!:-)


  • #2   10. feb 2013 Nej det er også lidt forvirrende det er svært og forklare... Hvordan forlanger jeg mener har prøvet og bare blive ved men han forstår det ik rigtig

  • #3   10. feb 2013 Bare bliv ved og ved smiley Jeg har trænet det med Pasqual i snart et halvt år og han laver de smukkeste løft nu:)

  • #4   10. feb 2013 Har også trænet længe men han forstår ik han skal holde benet oppe

  • #5   10. feb 2013 Natash forstod det heller ikke helt i starten, at hun skulle løfte og "strække". Det heller ikke altid hun gør det nu, men vi også først lige gået i gang :).
    Jeg lærte hende det ved at få hende til at løfte. Det roste jeg hende for, og derefter tog jeg hendes ben og strakte det, som hvis jeg lavede gymnastik med hende. Nu behøver jeg kun lægge pisken bag hendes ben, og "trække" pisken mod mig, så strækker hun det rimeligt :).


  • #6   10. feb 2013 Jeg bruger en pisk til pres. Presset ligger jeg øverst oppe ved benet, når han løfter en lille smule slipper jeg presset. Nu vil jeg ikke have han kun skal løfte en lille smule længere. Så jeg bliver ved med at holde et pres, indtil han løfter højt, OGSÅ slipper jeg presset.

    Det er i hvert fald sådan jeg har gjort med Pasqual. Det er forskelligt fra hest til hest hvordan de fanger signaler osv. Synes bare du skal blive ved og prøve dig frem på alle mulige måder.

    Held og lykke - Kun fantasien sætter grænser, og du kan evt. finde nogle videoer.


  • #7   10. feb 2013 Problemet er at zaion løfter den og ligeså hurtigt bliver den banket ned i jorden så kan ik nå og gøre noget smiley

  • #8   10. feb 2013 Så hold hans ben strakt, så han ved hvad det handler om :). Har haft holdt Natash's ben i nogle sekunder, rost og givet godbid. Hun forstod det hurtigt smiley

  • #9   10. feb 2013 Jamen han kan godt finde ud af og strække ben men kan ik finde ud af og forbinde det smiley

  • #10   10. feb 2013 Jamen det belønner man ikke smiley
    Man belønner den ønskede adfærd..

    Jeg har også været sådan lidt slap med mit fordi jeg egentlig synes det var okay, det vi lavede, men nu vil jeg altså helt igang og lave rigtig spanske skridt..

    Så skal der altså ´kræves noget.. Jeg tager så ikke fat i benet, da jeg jeg er af den type der mener det kan trænes frem uanset hvad, det tager bare tid.. Måske lang tid, men det kan altså lade sig gøre..

    Jeg roser kun for at benet er oppe i længere tid og kun når det strækkes og der må ikke skrabes mere.
    Jeg sætter mig små del mål, feks benet skal nå en hvis højde, så gør vi efter den.
    Så går vi efter ikke at skrabe, han skal sætte foden ned, lige så snart foden rør jorden, "Dygtig" og godbid!

    Jeg håber snart vi kan bevæge os fremad med et skridt på..
    Jeg har stadig ikke højden med og der er mange andre ting.. Men de kommer nok.. Det har ikke været vores år sidste år, så der er meget der skal indhentes..

    Eller så læs herinde:
    http://www.kaabers.dk/22737467


  • #11   10. feb 2013 Hvordan gør du det når din hest skal gøre det? For hvordan ved de hvordan det er vi vil have de skal gøre jeg vil hellere ikke begynde og tage fat i benet det er noget han skal gøre frivilligt smiley

Kommentér på:
Trick spanske skridt komme videre

Annonce