{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Føl "jagter" {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har et føl fra i sommers - hun er en sød lille bestemt dame.
Det er en shetlænder og de bruges primært til hygge. Får ikke rigtig trænet eller noget. Jeg har dog et lille problem, når jeg er sammen med dem feks på folden, når jeg så vil til at gå fra dem, så er følle begyndt at "jagte". Hun løber efter med meget tilbage lænede øre og kan finde på at snappe.

Hvad skal jeg gøre for at afhjælpe. Har svært ved at lade som ingen ting når hun er lige i hælene og ikke hvad hvad hun kan finde på smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl "jagter"
  • #1   22. mar 2013 Du vender dig mod hende og gør dig stor.. Altså armene ud til siden,evt vift med dem, mens du bestemt råber.. Behøves ikke være andet end hey!

    Den har bare fundet ud af der ikke sker noget.. Det er dig der skal sige fra og ikke lades som ingenting..
    Og så vil almindelig horsemanship være en ide.. Altså trække med den, gå stå bak.og blive rørt over alt..


  • #2   22. mar 2013 jeg har prøvet noget lignende med et varmblodsføl, hun havde også set morskaben i at skræmme mig fra vid og sans ved at drøne efter mig når hestene skulle vandes på sommergræs...

    efter som det var sommer havde jeg næsten altid mine H2O badesandaler på, og en dag tog jeg den ene i hånden og da hun så kom rasende mod mig fik hun sandalen lige i bæret... Hun blev så paf at hun aldrig prøvede på at lave det nummer igen...

    Hun er 4 år i dag og absolut velfungerende smiley



  • #3   22. mar 2013 Sig fra - bestemt og tydeligt.

    Du kan gøre som Sanne eller Karina. Pointen er bare at "legen" slutter nu - ikke imorgen eller næste uge.

    God vind smiley


Kommentér på:
Føl "jagter"

Annonce