{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

bidløst tilridning, erfaringer søges. {{forumTopicSubject}}

Min ung hest trives ikke med bid, så tænkte om man kan tilride bidløst?
Hvad er forskelligen på at tilride med bid og uden bid?
Er der nogle ting jeg skal gøre anderledes bidløst end med bid?

Hvilken bidløs trense skal jeg købe til tilridning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bidløst tilridning, erfaringer søges.
  • #1   27. mar 2013 En sidepull er det bedste til de fleste heste og det er ikke spor anderledes end at ride med bid. Du kan alle de samme ting og enhver der siger modsat er ikke god nok til at tilride en hest.

  • #2   27. mar 2013 Det fungere fint med bidløst, kender en masse der har tilredet deres heste sådan, og jeg ville tilride i en sidepull, det er det mest optimale da den ikke farer rundt på hestens hovede (som en rebgrime gør)
    Jeg har gode erfaringer, vi gen tilred en hest med sidepull


  • #3   27. mar 2013 Min ox araber Ndege red jeg til i en grime,satte bare en tøje i grimen,og puttede lammeskind på næsestykket,der er bare vigtigt at grimen sidder rimeligt fast,da den jo ikke må dreje rundt,dette virkede super godt,og har været på stubmark og tur med det også,og han reagerede fint med det på

    profilbillede
  • #4   27. mar 2013 Alternativt kan en kapsun også gøre det, men en sidepull er billigere og virker også fint til det meste.
    Faktisk er det sådan indenfor visse islænder kredse at man ofte laver rigtig meget af det første arbejde uden bid og først indføre biddet meget senere.


  • #5   27. mar 2013 Min shetter har i al omgang indtil idag været bidløs da jeg ikke kunne finde et bid der passede hende ordenligt jeg har brugt en rebgrime eller kapsun da der desværre ikke er lavet nogle ordenlige bidløse trenser ned i den str men kan klart anbefale en sidepull de er helt fantastiske og du vil på ingen måde fortryde dit køb

    Men udover det så kan jeg også stærkt anbefale reinsman rockin s snaffle bid det er super godt til ungheste og lægger ligeså roligt som et stangbid det er dog et meget dyrt bid men et virkelig godt bid smiley


  • #6   27. mar 2013 Jeg tilrider mine ungheste i rebgrime, og det fungerer for mig. Et sidepull vil være mit andet valg, men ville ikke bruge andet end de to ting smiley
    Og nej, jeg gør ikke noget anderledes end ved tilridning med bid.


  • #7   27. mar 2013 Jeg arbejder bidløst med min unghest, og var før første gang oppe på hende i går. Har ikke mærket nogle begrænsninger, tror den eneste forskel på bid- eller bidløstilridning er bidet. smiley
    Til min har jeg en rebgrime fra horze tror jeg, med tilhørende tøjler, som så har to ringe, en på hver side, og så har jeg en bidløs sidepull købt i Vedsted mølle, men fås billigere på nettet, på en hjemmeside jeg ikke lige kan huske smiley


  • #8   28. mar 2013 Jeg rider en unghest med hackamore smiley Hun har ikke vist stor begejstring for bid tidligere, så det venter ejer med og tager det stille og roligt omkring smiley Så hun er tilredet i hackamore smiley Det har jeg ikke været med til, men det gik vidst rigtig godt smiley Og det fungere bestemt også fint når jeg rider hende normalt smiley

    profilbillede
Kommentér på:
bidløst tilridning, erfaringer søges.

Annonce