{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Kørsel med shetlænder {{forumTopicSubject}}

Jeg passer to shetlandsponyer som var de mine egne, og har efterhånden bestemt mig for at jeg vil til at køre med dem. Jeg er begyndt at vænne dem til at gå for lange liner og min far vil lave en sulky / gig til mig når han lige får tid.
Jeg vil derfor høre om der er nogen der har erfaring med selv at bygge dem, da vi ikke er helt sikker på hvilke materialer der vil være bedst at bruge.
SÅ: Hvilke materialer er bedst? Kan det svare sig selv at bygge en? Hvilke slags hjul vil være bedst, hvis jeg mest skal køre på græs, ind i mellem ret ujævnt?

På forhånd 1000 tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel med shetlænder
  • #1   30. mar 2013 Jeg syntes ikke det kan svare sig da byg selv vogne bliver så tunge at der ingen vægt kan komme i uden det kommer til og over belaste hesten min sulky vejer 34 kg så derfor kan vi sagtens sidde to i uden det vil overbelaste hende men byg selv vogne vejer omkring 80-100 kg hvis ikke mere og så kan der ingen vægt være i ved dog ikke hvor meget det vil koste og lave sin egen men ellers koster en ny vogn 2800kr. Hos møldrup køre og rideudstyr

  • #2   30. mar 2013 På et tidspunkt overvejede min far også at lave en sulky til min tidligere shetlænder, men efter nogle beregninger fandt vi ud af, at man ikke spare særlig mange penge ved selv at lave en. Desuden tager det også tid og sulkyen skal bygges let og sådan, så det hele er i balance. Du kan få sulkyer hos http://www.moldrup-rideudstyr.dk/shop/frontpage.html til fornuftige penge smiley

Kommentér på:
Kørsel med shetlænder

Annonce