{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Stille stående hest. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Hvor lang tid går der før en hest mister muskler når den står stille.
Har hørt et sted at der går omkring 3 uger før.
Selvfølgelig er det forskelligt fra hest til hest.

Men jeg spørger mere fordi min hoppe har stået stille i 10 dage og jeg først i tirsdag begyndte at ride på hende igen.
I næste uge kommer hun til at stå stille en uge mere pga. lockout.

Så tænker hvor meget det går udover de muskler hun har, og hvor meget man kan tillade sig at ride efter 10 dages stilleståning?

Mvh. Mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stille stående hest.
  • #2   4. apr 2013 Det er vidt forskelligt fra hest til hest.
    Har en som stod stille et halv år, og det kunne ikke ses smiley
    Mens jeg også havde en anden som stod stille 1 månede, og han var helt
    pillet af smiley

    - Og 10 dages pause, er ingen ting for en hest der før det har været redet
    reglmæssigt før det.



  • #3   4. apr 2013 altså, jeg ville helt klart starte stille op, måske bare starte med at skridte den første dag.
    Det gør jeg ihvertfald altid på min, når har han stået stille. og det er også selvom det kun er 3-4 dage. smiley


  • #4   4. apr 2013 Nanna: Fordi jeg lige nu er på efterskole og vil ikke tage hende hjem for en enkelt uge smiley
    Og der er 45.min. til efterskolen hvilket er lidt langt at køre hver dag når mine forældre skal arbejde smiley Eller min mor skal ikke arbejde fordi hun er lærer og ikke må, men min far må godt arbejde fordi han er tjenestemands ansat, så det hele ville komme til at ligge på min mor smiley

    Lisa: Okay, jeg startede også op med en god gang skridt og lidt løsgørende trav smiley


  • #5   4. apr 2013 Min hest er stået i ret lang tid, det ser ikke ud til den har mistede muskler, men det kan jeg jo ikke sige helt konkret smiley

  • #6   4. apr 2013 Det ville da være en ide at du rider når du har lockout? smiley

  • #7   4. apr 2013 min har haft boksro grundet skade i 1 mdr nu, og alle hendes muskler er væk. så der går lige omkring 2-3 uger..

  • #8   4. apr 2013 Jeg mener at man relativt hutigt vil se et tab af muskelmasse - og generelt plejer jeg at sige at mine heste skal genoptrænes lige så længe som de har stået stille smiley
    Mine egne heste ses det på i løbet af 3 uger ca.

    Selvom hesten kommer på fold og får rørt sig, er det ikke de samme muskelgrupper der er i spil, som hvis den f.eks skal springe el. gå dressur. Hesten bruger sig på en anden måde med rytter på ryggen og aktiverer derved andre muskelgrupper.
    Men konditionsmæssigt har den stor gavn af at gå på fold smiley Jeg er tilhænger af MEGET foldtid.


  • #9   4. apr 2013 min hestemassør siger det første smidighed i musklerne ryger efter 3 dage!, men der går noget længere tid før de synligt taber muskler...

  • #10   4. apr 2013 Jeg rider ikke i lockout fordi jeg er på efterskole og ikke vil bedre mine forældre om at køre så langt med mig hver eneste dag smiley
    Og synes det vil være unfair for hesten at skulle hjem 1 uge for at komme afsted igen bagefter.
    Hun står på fold 24/7 dog er der et skur hun kan gå ind i, bakke trærren vil jeg ikke ligefrem kalde, bare en kæmpe græsmark, lidt jordfolk og en mini-skov smiley


Kommentér på:
Stille stående hest.

Annonce