{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
419 visninger | Oprettet:

Skarpe vendinger? Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej

Da mig og min pony satser på springningen vil jeg gerne lære ham at lave skarpe vendinger.
Men hvordan?
Jeg kan lave ca en 10 meter volte i galop indtil videre, men han skal hjælpes rigtig meget og jeg skal have noget mere fart på før at jeg kan få ham til at lave dem:)
Kan i hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skarpe vendinger? Hvordan?
  • #2   28. apr 2013 Og have shcenkler godt på:-) og ikke tøjle vending:-)

  • #4   28. apr 2013 Træning træning træning! husk at gøre det for dine shcenkler, istedet for tøjlen så hesten ikke render ud i skulderen. Ellers er det bare at øve meget balance og smidighed, og i sidste ende tålmodighed smiley

  • #5   28. apr 2013 Du kunne prøve at stille nogle tønder eller kegler op, som du skal ride udenom. Det hjalp på min venindes da hun havde samme problem som dig. smiley

  • #6   28. apr 2013 Prøv at træn noget alla pirouetter. Ikke at hesten skal lave en pirouette på springbanen, men det er vigtigt, at du vender <i>hele</i> hestens krop, ikke kun tager i tøjlen så bagparten og skulderen smutter ud og hesten skal kæmpe for at vinde balancen.
    Jeg træner det meget i skridt og han kan vende på en femøre - det er det samme princip i trav og gallop. Jeg sætter mig på det indvendige sædeben (til den side man skal dreje) og så samtidig sætter mig længere tilbage på røven (ligesom stop-knappen), så han fatter, at han ikke skal blive ved med at gå fremad og dreje til den side - men faktisk nærmest stoppe med bagparten og vende forparten om og gå den anden vej.

    Det er super svært i trav og galop, men det handler vel bare om træning - rundt om nøgle tønder osv er en god idé smiley


Kommentér på:
Skarpe vendinger? Hvordan?

Annonce