{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Tilbud om hjælp, men i tvivl. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået min første hest som jeg er begyndt at holde meget af. Jeg har haft ham i næste 2 måneder og på grund af jeg glemte at lytte til mig selv men til alle andres gode råd, begyndte jeg lidt at miste modet, med opbakning fra min kæreste blev vi enige om at give det en chance til, gik det helt galt måtte jeg jo sælge ham.

Jeg ville egentlig gøre det selv og gøre de ting jeg synes lød rigtig, Jeg havde så problemer med han begyndte at bukke, så jeg fik en pige fra gården til at ride ham i hendes egen sadel.

Hun skrev så til mig a vi blev nød til at tale samme da der var mange ting ved min hest der var gjort helt forkert og han var faktisk tilredet forkert, (Jeg har ikke tilredet ham, og jeg har kun redet ham 5-6 gange, så dette er ikke på grund af mig) Men jeg tog så ned til ham om aftenen, den dag hun havde redet, og han var hård i munden og havde "buler" på ryggen og jeg tænkte straks at hendes sadel havde trykket!

Næste dag mødes vi så og hun siger at det er fordi han brugte ryggen rigtig, hun sagde også at det var meget vigtig jeg starter nu for ellers kan han ikke blive en ordenlig ride hest.

Når men til sidst forslog hun mig at hun kunne ride ham ind til hun flytter, 2 måneder, Jeg sagde så jeg ville give hende 2 uger, og så se om det har gjort noget for ham, og hvis det har får hun lov at blive ved i de 2 måneder. Hun gør det gratis.

Min kæreste blev så rigtig sur.. Og sagde hun havde holdt en salgs tale og bare ville ride min hest gratis. og a hun havde ført mig bag lyset.

Fodelene ville være jeg får noget luft og hjælp til at opbygge ham rigtig.

ulemper er at jeg ikke rider MIN hest hele sommerferien og til næste år bliver der travlt med lektier og anden g.

Hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbud om hjælp, men i tvivl.
  • #1   4. jun 2013 Hvis hun rider på en måde du kan stå inde for, synes jeg du skal lytte til hende. Men jeg tror umiddelbart ikke hendes saddel passer ham, overvej om det kunne være der problemet ligger.

    Derudover er din dejlige hest ikke særlig gammel, måske trænger den til voksepause? Du kan med fordel give den voksepause og så "forfra" med tilridningen. Det var det vi gjorde med min søsters hest da vi fandt ud af at den altså var et par år yngre end vi fik besked om at den var (fik 5 års tænder samtidig med min vallak og skulle have været 2 år ældre).. Og den gik fra at være ganske uridelig og decideret farlig til nu at være en rigtig rar pony til de mindste og usikre. smiley


  • #2   4. jun 2013 Hvad er det, du spørger os om?

  • #3   4. jun 2013 Emnet er nu opdateret. ^^

  • #4   4. jun 2013 Jeg synes ikke hun skal ride din hest hele ferien. Hvad skulle det forestille at nytte hvis du så ikke ved hvordan du skal gøre bagefter?
    Hvis det var mig ville jeg aftale et intensivt forløb (f.eks. de to ugers prøvetid der allerede er aftalt) hvor hun får lov og du ser om det giver pote. Hvis det gør, så kan hun ride den en gang eller to om ugen hvor du så rider noget undervisning ved hende og evt giver hende lidt for det, så du kan lære de metoder.

    Det er mit forslag hvis du kan se en god forskel og ellers synes om hendes måde at gøre det på. smiley

    Fordi for mig lyder det lidt som om hun har fået den idé at hun kan ride din hest gratis / gratis sommerferiepart fordi du lytter til hvad hun siger :b


  • #5   4. jun 2013 Altså, allereder der hvor du skriver at han var blevet hård i munden, tænkte jeg mit :-).
    Jeg ville aldrig få en til at ride min heste, når jeg vidste hun var hård i hånden!

    Derudover tror jeg en voksepause ville være rigtig god for din hest, og så kan du så ellers ''starte forfra'', og ride/forme ham som du ønsker din ridehest skal være.


  • #6   4. jun 2013 Halløj rikke xD!
    Ville forslå at du så ehnde ride - personligt ville jeg aldrig lade en sætte sig op på Hugo på en dressurbane uden at være der selv første gang - skoven er for mig fint nok, fordi han er gammel rideskolepony og bare går som man beder ham om, men i dressuren er han stadig ny og uerfaren.
    Ja, ville tage ud og se hende ride, hvis du ikke kan lide det kan du jo annullere aftalen, og se om du ikke selv kan gøre noget i stedet :)! Måske få en underviser ud? Det hjælper altså enormt meget :P!
    Det der med at ride med egen sadel synes jeg lyder mærkeligt, hvad skal det gøre godt for? Sadlen skal jo være tilpasset den enkelte hest, så medmindre der er tale om en bomløs sadel(Jeg tvivler) ville jeg ikke give nogen lov til at lægge en utilpasset sadel på min hest - og da slet ikke hvis han var så ung som din er :3!


  • #8   4. jun 2013 Du er sikker på din egen sadel passer, og at der ikke skal ordnes tænder?

    Min egen bukkede som en sindssyg, og jeg forstod bare ikke hvorfor, indtil jeg opdagede at sadlen var for bred. Jeg fik den fikset, og nu er der intet.

    Og fra september 2012 til april i år, har hun haft vokse pause.. Og det gav vi hende fordi hun også begyndte at bukke der, hun var lidt øm i krydset af at vokse smiley



    Og til sidst. Hvorfor ikke få en underviser og SELV lære at ride din hest korrekt? Medmindre det her pigebarn er toprytter, har du jo INGEN garanti for at hun ved hvad hun laver!! Hvad hvis hun totalt smadrer din hest? Og hvad skal hendes sadel på din hest? Den er ikke tilpasset din hest. Og hvis du synes hun har gjort den hård i munden, så skal hun da SLET ikke op og flå din stakkels hest i munden igen!!


  • #9   4. jun 2013 Han har buler i rygge fordi han bruger ryggen??? Lyder vildt mærkeligt. Var du der ikke da hun red? Tænker din nye hest lad ikke fremmede ride uden du ser dem ride, hvis hun saver ham ned i munden, ødelægger hun både mund og ryg på din hest.
    At ride med andres sadel er en rigtig dårlig ting, får hellere tjekket og tilpasset din egen. At hesten begynder at bukker med dig, er oftet mistolkninger, den forstår ikke hvad du vil, så holder du måske lidt igen på tøjlen, og ja så ryger bagdelen op i stedet. Undervisning. Er det en ung hest vil der skulle undervisning til både dig ig hest og helst jer to sammen. Har i ikke råd eller magter det så er ðet nok ikke hesten for dig. For som en siger ny hest, så tjekkes der tænder udstyr sadlen tilpasses både puder længde osv kiropraktor er godt så du ved hesten ikke er låst. Og derfor ikke kan arbejde. Foder så du sikker på den ikke får stress og mavesår. Biddet så det ikke skurer på den tænder. Når alt det er på plads så kommer det sværer med at ride og forstå hinanden.

    Kan sagtens følge du fristet til at lade andre ride din hest op. Har selv været fristet men er super glad for jeg ikke har gjort det. Det ikke en rideskole hest du køber, men din private egne ven. Som du kan gøre med hvad du vil og mener er bedst. Vil i skridte ture hele sommeren og blive gode venner og lade hesten vokse hvad der så galt i det? Intet det jo din hest. At alle andre har travlt og mener hesten bør kunne det hele på den halve tid, drop det og nyd din hest smiley tillykke med den, håber i finder hinanden.


  • #10   4. jun 2013 Han bukkede med min sadel men ikke med hendes, der for brugte jeg hendes. smiley Jeg har fået en underviser men synes ikke det har hjulpet endnu, tak for jeres meninger. smiley Jeg giver hende de 2 uger og tager der efter selv over, han har haft en vokse pause på 3 måneder. smiley Jeg ved hun ikke saver ham ned da jeg har set hende ride ham. smiley

    Igen tak for svar jeg vil prøve jeg vil følge jeres råd.


  • #11   4. jun 2013 Hvis den bukker med din sadel, men ikke hendes så ville jeg da som det første tilkalde en sadelmager og få tjekket at sadlen passer.

    For det kunne godt lyde som om at det gør den ikke.


  • #12   4. jun 2013 Det gør den heller ikke, det har jeg tjek på. smiley

  • #14   4. jun 2013 Hun ville også undervise mig bag efter. smiley Han er nem at ride men jeg kan ikke bygge ryg muskler på ham. smiley

  • #15   4. jun 2013 At du ikke kan bygge rygmuskler på ham, kunne godt tyde på at sadlen ikke passer smiley

Kommentér på:
Tilbud om hjælp, men i tvivl.

Annonce