{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Glad, glad, glad! Og spørgsmål :i {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen så glad! For første gang har jeg galoperet på min nye lånehest Hylske! smiley Det er første gang i 4-6 uger hun galopere og hvor var hun fin!
Skulle bare lige fortælle det smiley

Spørgsmål:
Jeg har jo nu galoperet på min nye hest og har et par spørgsmål. Nok mest til seriøse dressurryttere eller bare ryttere som går ind for hesten hovedholdning under al form for ridt! smiley
1. Hvordan kan jeg hjælpe Hylske til at holde hendes hoved i den samme stilling i hendes overgange til en gangart hurtigere? Hvordan skal jeg støtte hende helt rigtigt?
2. Har i nogle råd til hvordan jeg holder både hænder og ben stille i min nedsidning? Hylske er en frieser med typiske frieser gangarter som er helt vilde og som man bliver kastet rundt i. Jge sidder som limmet fast til sadlen med rumpen, men mine ben og hænder kører rundt hvilket forvirrer hende. Og det sætter jo en stopper for at ride en klasse over LD1... smiley Vil gerne op og ride LC osv. Gerne op på en LB! smiley Men det er svært når man sidder så uroligt og hesten stopper.. smiley Hvilke råd har I?
3. Hvordan øger jeg brugen af bagebenene i traven? Hun taber dem lidt når vi er nede i tempo. Hvor hun også taber halsen. Hvordan skal jeg støtte hende? smiley
Og så et spørgsmål til jer der elsker tricks heste!
4. Hvordan kan jeg lære hende at løfte forben som tricks og kan jeg føre det videre så jeg kan rense hendes hove? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glad, glad, glad! Og spørgsmål :i
  • #1   5. jun 2013
    1 - Tålmodighed og tid :o) Det kræver muskler og balance for hesten.

    2 - Tålmodighed og tid. Også en hest der har bagparten med og er afslappet. Hjælp det evt. ved og blive longeret uden bøjler og ikke have fat i tøjlerne, så du kun skal koncentere dig om at slappe af.

    3 - Hvad mener du med taber halsen? Får en lavere hals?


  • #2   5. jun 2013 Krikken: Hun begynder at strække sin hals lige ud og hoved ryger frem ad Hvilket gør jeg at bliver nød til at strække mig frem for at nå tøjlen smiley
    Og forresten så er hun et muskel dyr som jeg kalder hende. Hun er ikke andet end muskler smiley


  • #3   5. jun 2013
    Mia - Åbenbart ikke muskler til at sætte sig i overgange ;o).
    Vil heller ikke rigtigt kalde hesten et muskel dyr ;o).

    At hesten gør det, tyder ofte på de er trætte og derfor gerne vil have mere plads, fordi det er hårdt for hesten.


  • #4   5. jun 2013 Hun plejer at gøre det næsten lige når vi er gået igang smiley For at varme hende rigtigt op rider jeg hende langsomt i traven til start og så sætter jeg lidt op i fart og sænker igen Så tvivle rpå at hun er træt smiley


  • #5   5. jun 2013
    Igen; Det kan være hesten ikke har muskler til at bære sig højere med hovedet :o)


  • #6   5. jun 2013 frieseren har jo en stor gang og det tager tid at ride balance i dem de har tit svært ved galoppen jo bedre balance jo nemmere bliver det for hende at ligge stabil og bruge hendes ben men undervisning er altså den bedste løsning for dig og din hest smiley


  • #7   5. jun 2013 Ville tro at hun strakte halsen for at slippe for at samle sig - det kunne jo være man kunne slippe :P! Bare vær tålmodig og saml tøjlerne op igen :3! Min pony 'smider' også halsen lige så snart han ser et snit til løse tøjler :P!
    Mht. til dine problemer; Undervisning, det er svært at give råd når vi hverken kender hesten eller dig som rytter :P!

    Løfte forben som tricks.. Jeg har set heste der kunne vippe hovene så man kunne rense dem, men tror ikke hesten har styrke nok i benene til at kunne holde dem løftede uden hjælp imens man renser dem - hvis det er det du mener smiley


  • #8   5. jun 2013 Maria
    Hun har den vane med at så snart hun sætter hoven træder hun et skridt frem og til siden med det andet forben og lander så oven på min fod. Det er sket to gange og har fået en blå tå to gange som stadig gør ondt og det er 1 uge siden. Det gjorde så ondt fordi hun lægger alt vægten i den hov som står på mig og hun er umulig at skubbe væk da hun akn finde på at skubbe igen :i
    Så tør ikke tage chancen og rense hove og risikere at forstuve eller brække en tå.. smiley


  • #9   5. jun 2013 Avavav :o! Få fat i nogen sikkerheds støvner, og kom igang med at lære hende at hun skal stå stille når hun sætter hoven, ved at bakke hende et par skridt hvis hun går frem, rette hende på plads og løfte hoven igen :P!

  • #10   5. jun 2013 Hej Mia, får du ikke undervisning af Signe eller nogle af de andre underviser på rideskolen? smiley Mia og Signe er ret så gode smiley
    Nu jeg ikke lige seriøs dressur rytter
    Men i overgangen kræver der en del arbejde og tålmodighed, slip måske lidt på tøjlen med ringefingeren, det skal jeg med Sam som gør det samme smiley
    Til nedsidning er det jo også meget arbejde og tålmodighed, fandt engang en masse måder at lære at holde hænderne mere stille på (i et heste blad) hvis du vil kigge i den (det har hjulpet mig en del) smiley
    Fordi hun "taber" halsen er fordi det er hårdt for hende at gå sådan, det gør Sam også i traven, også med bagbenene, jeg rider til dels frem i tempo, i en kvart til en halv volte, og tilbage i tempoet, det giver så meget mere styrke for hesten smiley
    Men det jo bare træning og tålmodighed smiley men det er fedt at høre du har galoperet på hende smiley hun er virkelig flot smiley held og lykke til jer Mia smiley


  • #11   6. jun 2013 Malene
    Jeg får undervisning på rideskolen af Gitte:)
    Tusind tak! smiley


  • #12   6. jun 2013 okay hende kendte jeg ikke lige smiley jeg har fået undervisning af Mia og får nu af Signe smiley
    men hvis det er kan jeg finde det blad hvor man kan få hjælp til letter urolige hænder? smiley kan også komme ud og tage billeder af jer en dag? smiley


  • #13   6. jun 2013 Dte må du meget gerne Malene! smiley

  • #14   6. jun 2013 super smiley

Kommentér på:
Glad, glad, glad! Og spørgsmål :i

Annonce