{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Militarystævner, priser, træning osv. {{forumTopicSubject}}

Vi sidder lige herhjemme og snakker om hvor meget vi skal regne med det kommer til at koste for stævner osv for en militaryhest.

Hvis man tager udgang i en 5 års hest som bliver tilredet i år, og gjort klar til start næste forår.

Hvor mange stævner kræver det før hest og rytter f eks er kvalificeret til at deltage i DM f eks?

Hvad bruger i typisk af udgifter pr stævne i starter?

Har i kompetancebevis osv for at køre med jeres militaryheste til stævner rundt omkring?

Hvad fodre i bla jeres heste med? dette afhænger jo selvfølgelig også af hvad plan i rider på.

Lader i jeres gå på fold hele dagen, og evt døgnfold om sommeren?

Kan det betale sig kun at køre afsted med en hest selv, eller tager i altid afsted med 2? tænker på dem som ønsker at ride DM, NM osv, nu det både er Tyskland, Sverige osv der startes stævner.

Og hvordan ser jeres træning ud?

Om vinteren er det vel mest dressuren i lægger vægt på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Militarystævner, priser, træning osv.
  • #1   14. jun 2013 Det var også mere hvad det koster for at starte selve klassen, evt opstaldning osv.

    Vi bor selv på fyn, og hvad der bliver indkøbt af bil til at trække ved jeg ikke endnu, ikke andet end det skal være en ældre bil som jeg selv kan lave hvis den går i stykker.

    Planen er nemlig at når min ene hoppe er redet op og solgt til efteråret, så vil jeg ligge de penge fra og bruge til stævner næste år.

    Men den anden hoppe som jeg havde regnet med at skulle have med til stævner også, hun bliver desværre ikke i orden igen, så bliver nok aflivet her i sommer efter 1 års ro efter skade, men uden bedring, og så var vi lidt i tvivl om vi skulle seom vi kunne købe en hest mere, så jeg kom afsted med 2, eller om det godt kan betales sig at køre med kun en, nu man alligevel er tvunget til at starte på Sjælland osv for at kunne starte nok til at kunne kvalificere sig til DM bla.


  • #3   14. jun 2013 Hvor mange stævner kræver det før hest og rytter f eks er kvalificeret til at deltage i DM f eks? I DM skal man ride 1* for rytter er op til 21 og 2* for senoire
    Du kan ride DM for hold hvor den lavest klasse er CNC90.

    Hvad bruger i typisk af udgifter pr stævne i starter?
    En start koster midst 300 kr, og jo højere du kommer op i klasserne jo dyre bliver det.

    Har i kompetancebevis osv for at køre med jeres militaryheste til stævner rundt
    omkring? Nej det har jeg ikke.

    Hvad fodre i bla jeres heste med? dette afhænger jo selvfølgelig også af hvad plan i rider på. Jeg rider selv kun på debutant plan, men jeg foder min hest med byg, og musli blandig fra hippolyt.

    Lader i jeres gå på fold hele dagen, og evt døgnfold om sommeren? Min går på fold alle dage året rundt, der nogen få måneder hun går på døgn fold.

    Kan det betale sig kun at køre afsted med en hest selv, eller tager i altid afsted med 2? tænker på dem som ønsker at ride DM, NM osv, nu det både er Tyskland, Sverige osv der startes stævner. Det er da en fordel at køre 2 afsted, så man kan dele om udgifterne, men der er mange som køre alene afsted.

    Og hvordan ser jeres træning ud?
    Min uge ser sådan ud:
    Mandag: Dressur
    Tirsdag: Longering eller Dressur
    Onsdag: Spring træning/ 1 gang om måneden terræn træning.
    Torsdag: Dressur
    Fredag: Longering

    Om vinteren er det vel mest dressuren i lægger vægt på.
    Om vinteren rider jeg mest dressur, men springning bliver også holdt ved lige.
    Søgborggård holder indørs terræntræning 2 gange over vinteren


  • #4   14. jun 2013 Rhinestone Design .

    Takker, var lige sådan noget vi søgte.
    Er lidt nemmere når man ved hvordan andre gør, hvad man ca bruger af udgifter på det, og hvad andre ligger i sin hest af træningen.

    Forventer mig meget af golden på min profil nemlig, han er modig, sætter ikke spørgsmål ved noget, kan holde hovedet koldt, lærenem og springer alt.


  • #5   14. jun 2013 Ok, vil nemlig gerne starte andet end de små klasser lige så snart vi er godkendt til det.
    Men de fleste stævner op mod DM, er det ikke kun 1 dags stævner? for så der vel ingen grund til at tilkøbe sig opstaldning også.

    Vi har faktisk snakket om at sælges vores hestetrailer til næste år, og så købe en ældre lille hestetransporter til alm kørekort, det er lidt bedre at køre med på lange ture som f eks Tyskland og Sverige.


  • #6   14. jun 2013 En tur til Sverige koster for mig ca. 2500. Det er start, vettjek, benz og broafgifter (bor i Nordjylland).
    Skal du ride i Tyskland, så skal hesten have eksportpapirer og derfor skal du have en kredsdyrlæge ud. Det koster ca. 600 kr, men er så en engangsafgift, da papirerne kan "genbruges" og er gældende for et år.
    Jeg har fx lige betalt 1350 for at ride en 80 cm klasse til stævnet i Skanderborg om 14 dage. Det er incl opstaldning.
    Skal man på de længere ture som fx sverige og Tyskland (nu bor du rimelig centralt i forhold til os nordjyder smiley ), så er det en fordel at være to til at dele transportomkostningerne smiley


  • #7   14. jun 2013 puhaa, ja det er noget af noget priser bare for et stævne.

    Nå, jamen det bliver vist bare til en udskiftning af traileren til en lille lastbil, for så kan andre køre med, så vi kan deles om udgiften til transport hvis jeg er så heldig at der er nogen der vil køre med mig.

    Og hvis jeg så sørge for de første 20000 kr står til hestekontoen til stævnestarter, og jævnligt indbetaler, så burde jeg vel være godt dækket ind til at kunne starte lidt.
    eksportpapirerne kan jeg jo vente med til vi er klar til at starte andet end de små klasser.

    Og så må både kæresten og jeg hellere tage kompetancebevis osv, for det skal vel bruges når der skal køres til stævner i udlandet?

    Og så bliver det ingen flytning til Nordjylland eller Sjælland som jeg ellers havde snakket om, i hvertfald ikke lige nu, det må vente til kæresten er helt færdig uddannet så han også tjener noget mere, for kan se det hurtigt løber op.


  • #8   14. jun 2013 Har jeres heste hjemme eller opstaldet ude?

    Jeg er temmelig hys med min hest, og har lige pt hestene hjemme, men til vinter kommer jeg ned og kun har 2 heste, hvor det så kun er ham jeg skal ride stævner på der bliver brugt, og kæresten foreslog så at flytte i noget mindre og få opstaldet ude.
    men er det ikke noget bøvlet når man skal tidligt afsted osv?

    Har stortset altid haft mine heste hjemme, så er lidt på barbund.
    Og så jeg meget hys med hvad mine heste får at spise, hvor længe de er ude ( skal være ude så meget som muligt), hvad de står på, hvem de går sammen med på fold, og hvem der trækker dem.


  • #9   14. jun 2013 lide et tillæg herfra... HUSK at hvis I købe en "lille" lastbil til alm. kørekort så koster den en arm i vægtafgift og privat benydelses afgift hvis den er efter 1997(mener jeg) ellers er mit forslag at købe en lille lastbil( min. 4030kg), til lastbil kørekort den er billig i vægtafgift og billig i indkøb. Og et lastbil kørekort koster ca. 12.000kr. at tag og de penge er hurtigt tjent ind igen.

  • #10   14. jun 2013 vil købe en lille lastbil til lille kørekort fra før 1997, netop pga afgifterne er ekstreme efter 1997.


  • #11   14. jun 2013 Jeg har mine hjemme... Og den går på døgnfold smiley

  • #12   14. jun 2013 okay det var også bare for at du huskede det, det er noget rigtigt l*rt at købe hvis man så finder ud af at man ikke har råd pga afgifter...

  • #13   14. jun 2013 det har vi tjek på, vi begge laver nemlig biler i fritid, og går temmelig meget op i vores biløkonomi da vi køre mindst 4000 km om måned bare for at passe arbejd, så for os kan det slet ikke betale sig at have nye biler.

Kommentér på:
Militarystævner, priser, træning osv.

Annonce