{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Grisepas istedet for tölt {{forumTopicSubject}}

Jeg har part på en islænder på 5, hun er ikke helt gangsat, så når jeg vil tölte, så bliver det ofte langsom pas -grisepas.
Er der nogen der har nogle idéer til hvad jeg kan gøre? Jeg plejer at prøve at ride slalom.

Har i også en idé til hvad jeg kan gøre når hun stopper op og bakker fordi hun er alene?
Det er lidt seperationsangstagtigt, men hun bakker bare..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grisepas istedet for tölt
  • #2   21. jun 2013 Min part som også er en ikke gangsat islænder vælger også altid grise pas frem for alt andet, og det er utrolig fustrerende. Men generelt så er det bare at stoppe op hver eneste gang den begynder på grisepas, og så prøve igen, og igen og igen. Indtil den holder op. Du skriver at det er langsom grisepas, hvad sker der når du beder den sætte farten op`?

  • #3   21. jun 2013 Du skal gøre den smidig!
    Lav en masse volter, versader og slangegange, som du skriver, men gør dette i skridt!!
    Når du mener hesten er løstnet op, begynder du, i et meget langsomt tempo tølt.
    Husk hele tiden samling og smidighed, og sæt ikke farten op, før den har helt styr på det. Senere når hun kan langsom tølt kan du øve hurtig tølt, men hurtig tølt kan være rigtig svært og er ikke en disciplin alle mestre.
    Prøv også tølt på volte, ,en lav volten stor. smiley håber det hjælper, ellers så skriv smiley


  • #4   21. jun 2013 Jeg vil forslå g-boots! smiley

  • #5   21. jun 2013 boots er et hjælpemiddel ikke en måde at gangarts træne.

  • #6   21. jun 2013 Jeg er enig med Æln - løsgøring og ned-og-fremsøgning i en periode vil lette betydeligt på tölttræningen. Jeg havde en SLEM grissepasser sidste år, og i dag er hun mega blød og lækker tölter (næste trin er at lære hende at holde den længe nok - hun er blevet travagtig i stedet). smiley

  • #7   21. jun 2013 Rid trav istedet for at forsøge at tölte og så få en dygtig og erfaren underviser til at hjælpe dig med töltrræningen.
    Boots er IKKE en god idé. De er beregnet til at give sidste finnish og ekstra løft til en trænet hest når den er til stævne.

    Der skal løsgøring og smidigheds træning der skal til for at en hest kan tölte og også en hel del muskler. Det meste træning kan laves i trav, så start der og vent lidt med tölten..


  • #8   22. jun 2013 Tak for jeres svar.

Kommentér på:
Grisepas istedet for tölt

Annonce