{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Hackamore vs sidepull ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i dejlige heste mennesker smiley

Jeg har denne dejlige fuldblods som desværre har bidt sig ret hårdt i tungen og det kommer til at ta noget tid før det er helet ordenligt op så har overvejet om man skulle finde en hackamore eller en sidepull men hvilken en er bedst ? smiley vil gerne høre både for og i mod smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hackamore vs sidepull ?
  • #1   25. jun 2013 Helt klart sidepull, hvis din hest er vandt til bid er det nok den jeg ville fortrække så kan kan lærer signalerne osv. smiley

  • #2   25. jun 2013 Det er svært at sige, det kommer helt an på din hest!
    Min dreng kan ikke gå med sidepull, han "panikker" bliver ustyrlig! Ja han fungere overhovedt ikke med den!
    Jeg skal have afprøvet ham med hackamore, så snart jeg finder en billig en, til bare at prøve, gider ikke ud at invenster i en hvis han heller ikke fungere med den(:

    Så det kommer helt an på din hest, og hvad den trives med (:


  • #3   25. jun 2013 Jeg har altid elsket at ride med hackamore, og min nuværende hest er noget så glad for den. Men man skal også have en hest, som er meget styret via sædet, og som kan rides uden kontakt til hovedet (altså løse tøjler). Ellers fungere hackamore ikke særlig godt! smiley

  • #5   25. jun 2013 Jeg har en teori!

    Skridt rundt med en rebgrime (eller en alm grime, hvor rebet sidder nede under hagen ). Kan du styre hesten via neckreining (tøjlens "pres" på halsen) og sædet, så køb en hackamore. Har du brug for at korte tøjlen op og "guide" hesten rundt på den måde, for at den forstår det, så køb en sidepull smiley
    Altså flytter hesten sig for "pres" for halsen = hackamore.
    Flytter hesten sig for guide/træk/støtte i tøjlen = sidepull smiley


  • #6   25. jun 2013 denne tråd er oppe mere end engang om ugen! så lav dog en søgning!!!
    Beklager det sure opstød, men emner der blir besvaret mindst 1 gang pr uge er altså træls!


  • #8   25. jun 2013 Okay Tak alle sammen tror så jeg skal ha en sidepull da han ikk har redet "dressur" før og han er 14 og har enlig kun gået på fold ved avler så vi er igang med at lære signalerne.

    Missen: synes helt ærligt du bare skal holde din meninger for dig selv. Er sku træt af alle de negative kommentarer der er på samtlige debatten. Jeg spøger fordi jeg intet forstand har på dette og ved der er en masse dygtige mennesker som sikker gerne vil hjælpe selvom dette er blevet skrevet mange gange ! Jeg får også tit de samme spørgsmål jeg svare stadig hvergang selvom de er blevet stillet 1000 gange !


  • #10   25. jun 2013 Tror 100 % det skal være en sidepull da det eneste signal ham kende er galop smiley hehe ej han er heldigvis vildt fornuftig i hovedet. hvis der nu er nogen som har en til salg må i gerne skrive en pb smiley

  • #11   25. jun 2013 Kristiansen: Et bid og en hackamore er jo ikke hårde end den hånd der holder det, så hvis man bruger den korrekt, så er den lige så blid som en sidepull!

    Og som Luna skriver kommer det helt an på hesten hvad den bedst trives med, min kan simpelhen ikke trives med sidepull, trods alt jeg skal ride rundt i grime!(;

    Så det kommer helt an på hesten, hva den trives med!(:


  • #12   25. jun 2013 Inden du investere i en sidepull, så prøv at sætte et par tøjler i grimen og rid i det. Det er nogenlunde samme princip, bare at grimen glider lidt rundt og det gør sidepullen ikke. Men det er godt til lige at få en fornemmelse af det.

  • #13   25. jun 2013 okay det vil jeg prøve. smiley Jeg har også en kapsun er det samme princip eller ?

  • #15   25. jun 2013 Det med kapsun kommer an på om det er en ride-kapsun eller bare en longerings-kapsun. Der er forskel på hvor langt nede ringene sidder :). Hvis det er til longering sidder ringene så højt oppe at tøjlerne kommer til at genere hesten..

  • #16   25. jun 2013 Okay tak øhm ved faktisk ikke hvad det er. Men tror nok jeg kan ride med den smiley kan lige finde et billede og ligge op så kan det være i kan se det smiley

  • #17   25. jun 2013 Som der bliver sagt, det kommer an på hesten :). Vi lagde ud med en hackamore på Natash, men nu rider jeg oftest bare i grime på hende :). Det fungerer hun bedst på.

  • #19   25. jun 2013 Det er den her kapsun jeg har. den sidder lidt skævt er men det var bare lige hurtigt han skulle prøve den. smiley

    profilbillede
  • #21   25. jun 2013 Der sidder ringene for langt oppe smiley så desværre den er ikke til at ride i /;

  • #22   25. jun 2013 okay. tak så må jeg prøve og finde en billig brugt sidepull. det er trods alt kun frem til hans tunge er helet op igen. (medmindre jeg bliver helt bidt af det bidløse smiley ) hehe

  • #24   25. jun 2013 puha .:) har fundet en på hooks ved selvfølgelig ikke hvordan den er men den koster 369kr så det synes jeg ikke var galt.

  • #25   25. jun 2013 kan se der står det er en bidløs trense men de har også en sidepull. er der nogen forskel.?

  • #26   25. jun 2013 Ikke køb en bidløs trense, de skulle vidst være dårlige, har aldrig selv prøvet en, men hører meget sjældent godt om den..

    Det er en hvor den nærmest laver et kryds under hovedet som så strammes når du ligger præs i tøjlerne..


  • #27   25. jun 2013 nåh okay ja det gider vi ikke arbejde med så. de har også en sidepull.

  • #28   25. jun 2013 Men hvis du har en grime (gerne læder) der sidder godt på hesten kan den sagtens bruges når det bare er en kort periode, for det er godt nok mange penge at ofre på en sidepull hvis det kun er til kort brug smiley

  • #29   25. jun 2013 Det har jeg.. så det vil jeg prøve. smiley ja det er det bestemt.! men regner med det kun er for en kort periode til hans tunge er helet. men det var ret dybt så det kan nok ta et par måneder og vi var endelig lige kommet så godt igang. hvilket er jo typisk..

    Men tusind tak for både svar og gode råd smiley


  • #30   25. jun 2013 Det var så lidt smiley Håber det lykkedes at ride i grime ;). Og at han snart bliver rask smiley

  • #31   25. jun 2013 Sidepull er mere dressuregnet, og bruges meget på samme måde som trense med bid (signalmæssigt). Hackamore er et westerværktøj - det er mega godt til tur, og til heste der rides ved neck-reining, men er ikke særligt godt egnet til dressur, da den ikke er lavet til at ride med kontakt og direct reining. smiley

    Du kan også bruge kapsun, men den skal sidde længere oppe end den gør på billedet.


  • #32   25. jun 2013 Camilla smiley Jo tak det håber jeg også smiley

    Okay tak tror jeg prøver med grimen ellers må jeg finde en sidepull smiley


Kommentér på:
Hackamore vs sidepull ?

Annonce