{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

Neje-tricket. "knæk i forbenet" = dårlig balance {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har efterhånden set MANGE som lærer deres heste at neje smiley
Men jeg kan også se at på mange af billederne står hesten ofte alt for langt inde under sig med bagbenene og det resulterer i at hesten får et "knæk" i det forben som der er det strakte, når den nejer.

Dette er fordi den kompenserer for dårlig balance. Altså holder balancen på tæerne. Det er viiildt usundt for hesten i længden, så derfor så vil jeg give jer et tip og liiige kigge efter om hestens for og -bagben står langt nok væk fra hinanden smiley
Det hjælper virkelig på tricket og er sundere for hesten hvis dets bagben står længere ude smiley

Her kan tricket "split" være en god hjælp, hvor man får hesten til at gøre det modsatte af bjergged hvor den samler alle fire ben under sig.
- Jeg vil lige pointere at split, udført mange gange på én træningsession og med rytterbelastning er meget usundt. I mine øjne (og af dem jeg har fået det af vide af og det jeg har læst mig til) skal man kun gøre det et par gange eller to når man træner og rytterbelastning er fyfy når den gør det. smiley Det vil være klogt at lære hesten bjergged før man begynder på split da man i bjerggeden skiller hestens torntappe virkelig meget ad, og det er sundt og hesten får sindssyg god balance af bjergged. I split gør man det modsatte: torntappene sætter sig imod hinanden og som mange ved er det, det der sker når en hest får kissing spines. Der gror to torntappe eller flere sammen og det gør vildt ondt for hesten. Derfor skal man passe på med tricket split smiley

Okay, det blev lidt længere end forventet. Men det var bare lidt viden til jer der føler at I kan bruge det til noget smiley Til jer som synes det er ligegyldigt: I smider det bare ud. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neje-tricket. "knæk i forbenet" = dårlig balance
Kommentér på:
Neje-tricket. "knæk i forbenet" = dårlig balance

Annonce