{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.105 visninger | Oprettet:

Min hest går dybt. {{forumTopicSubject}}

Søger nu hjælp! Min hest går for dybt.

Alle metoder er næsten afprøvet. Vi har prøvet rigtig meget og ride frem til bidet og støtter hende alt hvad jeg kan, jeg kommet godt ned omkring hende og bruger mit søde. Ved øgninger søger hun bare dybere. Har prøvet at løfte hænderne, hjælper heller ikke, søger bare dybere, har en godt eftergivendhed. Og ved snart iik hvad jeg skal gøre. Hun gør det kun i trav. I galop er der intet, og har en god opadbakke tildens.
Og i skridt er der heller iik noget. Men når hun er begyndt at blive en smule træt hænger hun voldsomt i tøjlerne, og det er hårdt at holde en hests trætte hoved. Og lige meget om jeg giver efter hun hænger stadig. Nogen bud på hvad jeg skal forsøge med. Bliver også trænet i pessoa, men går hun også meget dybt (men det er også for at træne ryggen og at hun skal komme bagfra) hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest går dybt.
  • #1   26. aug 2013 Jeg vil tro det skyldes rygsmerter.. Har redet hest med samme problem, og det var pga forkert sadel. Få den tjekket i hoved og røv er mit bedste råd smiley

  • #2   26. aug 2013 har samme problem med min hest, og ved heller ikke helt hvad jeg skal gøre..

  • #4   26. aug 2013 Det kan tage meget lang tid at få en hest til ikke at gå dybt, hvis det er det den har været vant til ( pt. har jeg arbejdet med det i 4 år og han gør det stadig i presset situationer), så det kræver tålmodighed, de rigtige redskaber og den rigtige hjælp.

    Heste er forskellige, så det kan være vanskeligt at sige, hvad du kan gøre, men ville ikke arbejde med passoa eller lign. da hun skal lære at bære sig selv med de muskler hun har.


  • #6   26. aug 2013
    Hvis det er når hesten begynder og blive træt, ville jeg egentligt acceptere at nok er nok. Min egen gør det, fordi hun så ikke længere kan bære en rejst holdning - og fred være med det, så får hun lov til at gå i en længere ramme. Men med tiden skulle hun gerne kunne samles op, i længere og længere tid.

    Så jeg ville egentligt når hesten gør det, forlange en lavere holdning.


  • #7   26. aug 2013 Hun har iik været vant til at gå dybt. Da jeg købte hende. Slog hun med hovedet uafbrudt, hvilket bare var pjat, som hun havde fået lov til at gøre. Det er noget der er begyndt at komme snigende, og nu hænger det bare fast i hende ??

  • #8   26. aug 2013
    Hvis hesten slog med hovedet før, så gjorde den det jo ikke "bare" i pjat. Men pga. noget. Som måske kunne være fordi den ikke kunne bære den holdning, der blev krævet og 117 andre ting. Men det kunne hænge godt sammen med, at den nu er begyndt og gå dybt og hænge.


  • #9   26. aug 2013 Det er svært at forklare, hvorfor hun slog med hovedet, Men har trænet meget med at hun skulle kunne bære sigselv, Og har haft hende i 3 mdr ca. nu. Og for undervisning. Så hun er blevet trænet i og kunne bære sig selv. Men hun vil rigtig gerne ind og putte sig og gå dybt. og mig og min underviser har snart prøvet alt.

  • #10   26. aug 2013
    Min erfaring på det område siger mig at enten så:

    1 - Hesten rides med negativ forstærkning for at få den samlet. Dvs. man piller, nykker, tager og giver, arbejder med biddet og hvad folk ellers kalder det, sådan så man ligger et pres i hestens mund, når den bukker nakken, giver man efter.
    Så kan man let ende med en hest bag lod, også for løse tøjler. Fordi hesten tager hovedet der ind, for at undgå at få pres i munden.

    2 - Hesten kan ikke bære det man byder den, den er for meget samlet. Og jeg ved godt at mange mener og siger de har en underviser, de træner samling mm. men hvis hesten hænger sig i biddet så skriger det for mig langt væk af en hest, der ikke kan bære hvad man byder den.
    Ofte så forventer man for meget for hurtigt. Hvis hesten fx. for tre måneder siden startede uden muskler og uudannet kan man ikke efter tre måneder forvente en godt samlet heste, kort hals og rejst i nakken, men må forvente at hesten har brug for en lang hals og lav holdning.


  • #11   26. aug 2013 Forventer iik at hun skulle gå samlet...
    - men hvad er dit forsalg, hvad skal man så gøre.


  • #12   26. aug 2013 epona har nogle gode videoer omkring problemet. De handler om at starte forfra. Kan ikke huske, hvad det hedder. Jeg startede nok forkert med min unghest, den både slog og gik under lod men et år efter gik den sådan her http://www.youtube.com/watch?v=yDCOwuDdBEw og http://www.youtube.com/watch?v=zO3ttmuTTlg den er ikke særlig fremadgående, desværre. Jeg red rundt med lange tøjler i tre måneder og så letridning og formålet var at opbygge rygmuskler. Jeg har desværre ingen film fra før det. Ved godt at det ikke lige er skønridning, men det er hovedet og halsen du skal se på.

  • #13   26. aug 2013 Jeg rider min dybt pga. div. ting lige pt. smiley
    Men når min er ved at være træt hænger han næsten helt nede i sandet, det er lettere for dem at gå dernede , rytteren bliver lettere når ryggen kommer helt op, så måske det har noget med noget at gøre?
    ellers kan den msåke også tulle rundt dernede for at den netop har ondt, som nogle af de andre også er inde på, du bliver lettere at have på ryggen når den går helt dernede så måske det er for at slippe for evt. smerter?
    dette er blot bud, ikke at jeg skal gøre mig klog på det. smiley


  • #14   26. aug 2013
    Ride hesten i en længere ramme, dvs. det kræver længere tøjler :o). Altså forlange mindre samling.


  • #16   26. aug 2013 Halve parader er kodeordet.

    Men man skam kunne ride på igennem den halve parade så hesten ikke taber en takt..

    Og så skal du overveje om hesten er klar til den samling du forlanger i den mængde du forlanger det..


  • #17   26. aug 2013 Hun er 6 år og forlanger ikke at hun skal gå højt i nakken. Men blot at vi skal væk fra hun går dybt ?? når man prøver at samle hende 2 min smiley

Kommentér på:
Min hest går dybt.

Annonce