{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

At komme når man kalder {{forumTopicSubject}}

Ja jeg overvejet lidt om der var nogle special måde man kan lærer sin hest at komme på folden når man kalder. I dag kaldte jeg, an kigger op og spiser derefter videre. hmm... SÅ går jeg ned efter ham og når jeg har en afstand på 10 m fra ham kommer han så.

Det kan godt være jeg bare er doven men det kunne nu være rart han bare gik op til mig med det samme smiley

- nogle forslag? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At komme når man kalder
  • #2   5. sep 2013 Tror det er noget der kommer af sig selv smiley

  • #3   5. sep 2013 Prøv med en fløjte, og ryst med en bøtte med foder smiley

  • #4   5. sep 2013 tja give mad/godbidder hver gang du henter den på fold smiley
    En hest kommer for det meste løbende fordi den forbinder en med mad..


  • #9   5. sep 2013 Ja altså det der med foderet tror jeg ikke er så smart =) De går 4 heste sammen og hvis det er jeg ryster med en spand skal det nok blive sjovt.
    Jeg har ALTID mad med på folden (gulerød, æble?) Og min pony ELSKER mad. Men når de andre heste kommer når jeg kalder (Nogle gange (sjældent)) først der kommer min pony også smiley


  • #10   5. sep 2013 * Altså en spand foder smiley


  • #11   5. sep 2013 Bette: Man skal bare have en godbid med (det er ikke foderet jeg mener. Men en xtra godbid) Og give den det, når man har givet den trækktov på smiley
    'Og 2, Det kommer jo an på hvor mange heste der er på marken. Ved mig er der kun to, og når den ene skal ind så skal begge ind smiley
    Men nej. Ellers ved jeg det ikke smiley


  • #12   5. sep 2013 Nej undskyld jeg kommer med et forslag!!. I behøver ikke æde mit hoved af mig! smiley

  • #13   5. sep 2013 I dag prøvet jeg en ny taktik. Jeg gik ned og hentede ham og lokket med et æble så fik jeg ham hele vejen derop (uden træk torv) hvor jeg havde stået og kaldt og gav ham æblet der. Men da jeg havde givet ham det, løb han bare ned til de andre. o.O Øv

  • #14   5. sep 2013 Freja.
    Det gør vi ikke, tak for forslaget smiley jeg tror bare ikke det ville gå, Men jeg kunne selvfølgelig tage 4 æbler i en spand og rasle så kan de jo bare få et hver smiley


  • #15   5. sep 2013 Jeg tog Aston ind i hallen, og så fin han en godbid når jeg fløjtede. Så gik jeg lidt væk fra ham og fløjtede, jan fik godbid når han kom.

    Nu kommer han styrtende når jeg kalder og fløjter :))
    Men nogle heste foretrækker altså bare græs og flok frem for ridning, ejer og godbidder :))


  • #16   5. sep 2013 Tak, det må jeg prøve smiley
    Ja det kan godt være han er en de heste smiley


  • #19   5. sep 2013 Min kommer når jeg kalder og når han ser mig smiley

  • #22   5. sep 2013 Maiken: Ja gid det var så nemt har haft ham i 1½ år han gør det stadig ikke =)
    Mia : Alt for smart! smiley


  • #24   5. sep 2013
    Du gnubber så dyret, så er der en belønning i og komme til dig ;o). Ligesom du måske stikker ham en godbid, hø eller foder på andre tidspunkter.


  • #25   5. sep 2013 Det gør jeg også! smiley Ros ros og atter ros ;))

  • #27   6. sep 2013 Måske har jeres træning og hverdag brug for at blive mere varieret og interessant? Fx gå tur i rebgrime, lave tricks, lege, læringsøvelser fra ryggen, oplevelser i skov/på stand. Hvis hesten forbinder dig med spændende, positive ting får den lyst til at være sammen med dig. Men hvis det hver gang er hårdt arbejde, tjaeh, så havde jeg heller ikke gidet smiley

  • #28   6. sep 2013 Jeg havde en gang en part, hvis ejer brugte ham som kørehest.

    Hun havde ham, og en hoppe, og havde altid mad ud til dem når hun hentede dem på folden (altså ikke en spand med mad, men et æble, noget brød og sådan).

    Så det gjorde jeg også da jeg fik part på ham. Og jo, 90% af gangene kom han da også over til mig, men jeg skulle stå og kalde i et par minuter - men når ejeren kom og kaldte ÈN gang - WRUUUUUM - så kom han i FULD galop, HVER gang :-/.

    Jeg tror måske det kan sammenlignes lidt med fx. spring. Hvis man har en forventning om at hesten springer, og er helt sikker på det inde i sin mave - så springer hesten også. Ejeren af min part havde en forventning og at han skulle komme, og var slet ikke i tvivl om at han ville - så derfor kom han løbende til hende, hvorimod jeg altid var i tvivl om "åh, kommer han nu også..." - og hvis jeg var rigtigt meget i tvivl, så kom han altså bare IKKE.

    Han kom løbende til mig èn gang, og det var dagen efter jeg for første gang havde lavet løsspringning med ham, som han bare ELSKEDE: Tror han forbandt mig med noget godt/sjovt, og derfor kom løbende.

    Med min egen hest lærte jeg den også at komme ved at kalde, og så give den en godbid i form af et æble eller lignende når den kom. Hvis den ikke ville, gik jeg lidt tættere på, og lidt tættere på - men den skulle altid selv tage de sidste par skridt for at få æblet. Det virkede dog ikke en skid da de kom på sommergræs smiley Men mit forhold til hende blev også generelt ret dårligt der af andre årsager (træningen gik skidt, hun løb med i skoven, jeg blev bange for hende osv).

    Mht. de andre heste er det slet ikke noget problem. Godbid eller ej, lader jeg altså ikke heste nærme sig mig på folden, medmindre jeg har en intention om at jeg skal trække pågældende hest ind eller noget. Det er simpelthen for farligt at stå med 5 andre heste omkring sig, sin egen i træktov, og et led der skal åbnes.
    Så jeg vifter altid andre heste væk med træktovet (slår dem selvfølgeligt ikke, alle de steder jeg har redet har hestene været velopdragne nok til at forstå det når man vifter med tovet) - så jeg vifer dem væk - og tager mig så af min egen, og forsøger de at nærme sig, vifter jeg dem væk igen.
    Har aldrig haft en hest der er smuttet ud af ledet med mig, eller andre problemer på folden (7, 9, 13) ved denne fremgangsmåde.


  • #29   6. sep 2013 Dyreelskeren: Jeg tror ikke det kan være det. Vi laver aldrig det samme to dage i træk. Det er enten spring, dressur, tur i skoven (ret tit) elle jordtræning. GÅr også tit ud og græsser med ham smiley

Kommentér på:
At komme når man kalder

Annonce