{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Julia S
Julia S
Tilmeldt:
5. sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Ryttermærker/rytterlicens {{forumTopicSubject}}

Det her lyder måske som et dumt spørgsmål, så bær venligst over med min uvidenhed smiley

Jeg har redet i rigtig mange år, men har ikke startet stævner siden jeg var 14 og red et par klub-dressur konkurrencer. Ergo aner jeg INTET om, hvad der kræves for at kunne starte med at konkurrere igen.
Jeg kan forstå at jeg vist skal have ryttermærke 3 og 4 samt en rytterlicens. Men tager man også det som voksen, eller gælder det kun juniorryttere?
Hvor går man til prøve på dem henne? hvad koster det? og skal man tage prøven på egen hest eller kan man leje en/bruge en rideskolehest?
Og måske mest for min nysgerrigheds skyld: er der mange der først tager ryttermærkerne/får rytterlicens som voksen?

Håber I kan give nogle gode svar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryttermærker/rytterlicens
  • #1   27. sep 2013 først lige et par spørgsmål til dig: vil du ud at starte distriktsstævner med det samme eller er det klubstævner du vil ud til ? For til klubstævner= E og D stævner behøver du ikke licens.

    Og har du tidligere startet distriktsstævner?

    mvh Ponymor


  • #2   27. sep 2013 Hej Julia

    Det kommer vist an på om du har haft rytterlicens før og er født før 1986. tjek evt dette link: https://survey.enalyzer.com/survey?sessionid=19ea2d63-9001-493d-858f-6af12afefc59

    Ellers gælder :



    Ryttermærke 3 og 4 samt "Rytter - klar, parat, start"



    For at kunne erhverve en rytterlicens skal du have bestået "ryttermærke 3 og 4" samt gennemført og bestået kurset "Rytter - klar, parat, start".

    Har du taget den tidligere version af ryttermærkerne kaldet ridemærker, kan kravet om "ryttermærke 3 og 4" erstattes med "ridemærke 1 og 2". Prøver der er bestået før 1. oktober 2003, skal du selv dokumentere ved at indsende kopi af diplomerne sammen med ansøgningen om rytterlicens.

    Ansøges der om rytterlicens inden for 14 dage efter aflæggelse af prøverne, bedes kopi af diplomerne vedlægges ansøgningen, da prøverne først herefter er registreret hos Dansk Ride Forbund.

    Du ansøger om erhvervelsen ved at indsende ansøgningsblanket til Dansk Ride Forbund med de ønskede oplysninger eller du kan gøre det direkte på www.go.rideforbund.dk


  • #3   27. sep 2013 Ponymor: Man behøver da heller ikke ryttermærker for at starte D stævner? Eller er det lavet o?

  • #4   27. sep 2013 Maibritt: hvad mener du? har jo skrevet man ikke behøver licens = så behøver man heller ikke ryttermærker

  • #5   27. sep 2013 Til TS: hvis du vil starte distriktsstævner og ikke tidligere har haft licens skal du have:
    ryttermærke 3+4
    Klar parat start kursus
    herefter kan licens bestilles hos dansk rideforbund

    Dette gælder OGSÅ for voksne

    og ja du kan sagtens tager ryttermærker som voksen - mange gør det faktisk også selvom de ikke skal have licens smiley man kan godt lære en masse.
    Man kan lave mærkerne som selvstudie eller følge kurser på rideskoler. Prøverne består både af en skriftlig og en praktisk del og foregår på rideskolerne. Du kan medbringe egen hest eller låne/leje.

    Klar parat start kurser er der ikke så mange af så der skal man holde øje med drf´s hjemmeside. Kurset kan tages selvom man ikke har ryttermærkerne endnu.

    Pris hernede hos os ligger på ca. 200,- til 350,- pr kursus m. prøve. Og så kommer licensen oveni (hvert år!)

    Og lige til sidst: jeg selv skal til at læse til ryttermærke 5 nu - mest fordi jeg synes den er lidt spændende - mærket hedder hesteejermærket smiley og mange tager det ikke fordi man ikke skal have det.


  • Julia S
    Julia S Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #6   30. sep 2013 Jeg regner ikke med andet end klubstævner i starten, eftersom jeg kun har konkurreret meget lidt som ung og kun på klubplan. Jeg er fra '86 så jeg må vel lige netop falde ind under de regler Charlotte og Julie Ø snakker om.

    Men af ren nysgerrighed, vil det sige at der også er voksne der tager ryttermærkerne?! Jeg har altid haft en opfattelse af at det er børnekurser, men det er nok ikke rigtigt forstået?


Kommentér på:
Ryttermærker/rytterlicens

Annonce