{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

CSF
CSF
Tilmeldt:
8. feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933

Ideer til undervisning af nervøs ryttere {{forumTopicSubject}}

Beklager stavefejl i overskriften. smiley

Min mor var endelig (!) ude at ride i dag, selvom ponyen rejste sig på staldgangen og knækkede tovet pga. en kat. Hun har ellers været meget nervøs de få gange, hun har siddet på ham, så var lidt (meget!) stolt - også over min søde pony. smiley

I dag red hun, mens jeg havde en grime over trensen med et longetov i. Vi gik lidt rundt, hvor hun selv startede og stoppede Focus.

Hvilke metoder, tips og tricks har i haft god erfaring med, når i har undervist en lidt nervøs rytter?

Har selvfølgelig selv en masse ideer, men det er altid rart med nye indput! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ideer til undervisning af nervøs ryttere
  • #1   29. sep 2013 få ryttere til at tænke på noget andet.. smiley fjern fokus.. (ikke hesten)
    få hende til at synge en sang..
    gør hende opmærksom på sin vejrtrækning
    Sørg for at hun sidder godt tilbage lænet.. smiley


  • #2   29. sep 2013 Det som missen nævnt, men prøv måske og få hende til og fokusere på hestens øre.
    Altså hvornår lytter den til hende?
    Lytter den ikke, jamen så hvis hvad hun skal gøre så den lytter.

    Det gør jeg meget i, at min hest lytter til mig, og jeg kan mærke på mig selv, at når jeg sidder og fokusere på det, jamen så bliver jeg helt rolig.


  • #3   29. sep 2013 Jeg er jo nok selv nervøs rytter

    Jeg syntes at hun IKKE skal læne sig tilbage da det fjerner noget balance.

    Sig at hun skal lege lidt med ret ryg, hor meget frem/tilbage hun skal læne sig osv. så hun sidder behagligt sørg at hun slapper godt af

    mind hende om hesten åndedræt og sådan smiley


  • #4   29. sep 2013 Jeg plejer at lave en masse lege, f.eks. røre sine tæer, hænderne på hovedet, ride baglæns og sådan.. Man får bedst tillid til hesten via. leg smiley

    Slalom, bom træning og sådan er også alletiders, alt kan foregå i skridt.. smiley


  • #5   29. sep 2013 Kailie..
    det er vigtigt at man læner sig tilbage!! ellers kommer hesten ud af balance.. og derved er der større chance for at den fx. snubler.. som kan være MØG ubehageligt, hvis man i forvejen er nervøs..


  • #6   29. sep 2013 Missen: Kan ikke lige se hvorfor den skulle komme ud af balance? Kan du forklare det lidt?

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #7   29. sep 2013 Tak for rådene. Kom gerne med flere. smiley

    Hun lærer at sidde lige med ryggen og jeg går meget op i, at hun skal lære at ride med halve og hele parader osv. Generelt ride korrekt.



  • #8   29. sep 2013 Det er en god ting at sige at is hun bliver nervøs kan hun bare tage i manen eller sadlen

  • #9   30. sep 2013 Longen er jo rigtig god smiley
    Bed hende om at mærke og sige til, når hesten løfter indvendige/udvendige bagben. At ride er at føle, så jeg ville lave en masse ting, så hun får mærket hestens bevægelser og give hende et godt sæde fra starten af smiley


  • #10   30. sep 2013 Evt. tag en tur i naturen, når hun er bare lidt tryggere? smiley Ligesom vise hende, at bare fordi hesten kigger, betyder det ikke nødvendigvis at den stikker af med hende. smiley

Kommentér på:
Ideer til undervisning af nervøs ryttere

Annonce