{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Military og jagt??? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne vild godt tænke mig engang at starte en jagt eller military.. Men ville høre hvornår i startede jeres første og hvorfor egentlig det i stedet for "bare" springning?
Og lige et spørgsmål mere smiley
Hvis jere heste har sko på, har i så noget på så de står bedre fast?

Også nogle gode råd til en måske ny ekvipage?

Håber nogen har lyst til at svare? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Military og jagt???
  • #2   7. apr 2012 nu er military jo noget mere end bare springning..
    Det er jo stortset det hele samlet i et stævne..
    Dressur, ridebanespringning og terræntur..
    Jeg har ikke selv startet, men så gerne prøve at starte et militarystævne når jeg lige får modet til det.. Jeg vil hellere starte military, netop fordi det dækker over flere disipliner..


  • #3   7. apr 2012 Ang. det med skoene, så bør man ALDRIG springe eller ride stærkt på græs uden mordax hvis hesten har sko på..

  • #5   7. apr 2012 Jeg startede min første jagt i går.
    Jeg startede fordi min underviser havde sagt, at det syntes hun jeg skulle gøre, fordi min pony springer ALT og er vandt til, at ride i naturen.
    Det gjorde vi så og jeg har ALDRIG prøvet noget bedre! Jeg er typen der elsker fart og springning og så er en jagt altså noget af det ypperste! smiley Jeg havde heldigvis min underviser med som hjalp mig rigtig meget gennem hele ridtet, og det er jeg virkelig glad og taknemmelig for, fordi eller så havde jeg lavet alle mulige dumme fejl. Dem rettede hun så heldigvis smiley

    Hvis transporten er der til det, skal jeg starte mit første millitary stævne den 21. April. smiley


  • #6   7. apr 2012 Jeg starter normalt ridebanespringning, men nu vil jeg ud og starte en masse Millitary og jagter, fordi det altså giver lidt ekstra boost i hesten. Min elsker i hvert fald at ride jagt smiley

  • #7   7. apr 2012 Jeg startede min første jagt da jeg var 13, fordi det bare er meget federe at ride og springe i naturen, og meget sjovere at træne hesten op til.
    Jeg rider altid med mordax på heste med sko.


  • #8   7. apr 2012 jeg begyndte at ride military for ca 3 år siden, fordi der skulle ske noget andet end bare dressur og spring...
    og fordi jeg syntes det ville være super super fedt at prøve og min hest var mega glad.... (og er det stadig)

    På trods af at jeg havde et uheld med mine mordax i sommers vil jeg altid anbefale at man rider med mordax når man har sko på...

    du er velkommen til at skrive en pb til mig hvis du har nogle spørgsmål


  • #11   8. apr 2012 Det lyder som om alle har gode erfaringer smiley
    Mordax er det ikke dem man kan købe i hvilken som helst rideudstyrs butik??
    Og hvis man gerne ville prøve en jagt men ikke har en bane i nærheden hvor man kan træne på hvad så? Skal man så bare kaste sig ud i det eller mener i at man skal træne først? smiley


  • #13   8. apr 2012
    Min største bekymring er at kunne holde kræet - stærkere bid eller ej -.-


  • #14   8. apr 2012 Krikken; jeg ved hvordan du har det. Den første reprise tog min pony bidet og stak af. Han hoppede over alle springene, men jeg havde ingen kontrol, han løb bare. Efter den første reprise skridtede vi lidt & jeg fik lidt mere styr på ham. Næste gang vil jeg dog have et andet bid på, for at det bliver mere sikker for mig, ham og de andre heste. Der var nemlig, cirka midtvejs, et tidspunkt hvor ruten delte sig, hvor han tog biddet igen og løb ud på vejen... Der var jeg nød til at ride ham ind i et træ, hvor jeg lå vandret på ham og var meget tæt på at falde af, heldigvis fik jeg ham bakket ud og blev sidende på ham. Hvis jeg havde haft en nødbremse, kunne vi have undgået en potentiel farlig situation, så det vil jeg have næste gang.

  • #15   9. apr 2012 Hej
    Military og jagt er to vidt forskellige disipliner jeg har redet military 3år dog kun cnc80 ( mit manglende mod) og et par jagter,
    Militaryspring er mere krævende en jagt spring, og du har ikke andre heste til at "hjælpe" dig over.
    Min hest har aldrig haft sko på, og vi er aldrig gledet / væltet på military banen, men er væltet en gang til jagt, fordi der var galt og tempoet er noget højere end ved military, de smede jeg har talt med siger alle at en hest der er vant til at gå uden sko, står helt naturligt bedre fast, og at de ikke anbefaler at begynde at lægge sko / mordax på, vi forsætter uden sko, og håber at modet hos mig iår er til at ride cnc90.
    Lige til sidst Peter i Vejen er et rigtig godt sted at tage sin military debut, søde mennesker og fin bane, med klasser for begyndere, Sønderskov rideklub lave et military kursus i uge 28, det er absolut genialt at tage med på hvis man gerne vil prøve military...så bare op på hesten og afsted..pøj pøj

    Helle


Kommentér på:
Military og jagt???

Annonce